کد خبر : 21407
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
144 views

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران خبر داد:

حمایت بهزیستی مازندران از ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار

حمایت بهزیستی مازندران از ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی شناخت انواع آسیب‌های فضای مجازی و راه های مقابله با آن، گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان بوده که از خدمات مستمر و غیرمستمر استفاده می کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ وحید حسین زاده صبح امروز در کارگاه آموزشی شناخت انواع آسیب‌های فضای مجازی و راه های مقابله با آن، اظهار کرد: امروزه در عصر ارتباطات و فناوری زندگی می کنیم و فضای مجازی به نوعی به فضای حقیقی زندگی انسان ها تبدیل شده است.
وی افزود: هم اکنون عملا ما خواسته یا ناخواسته با فضای مجازی زندگی داشته و با آن تنفس داریم البته فضای مجازی عوارض و فواید سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فراوان دارد ولی آنچه که امروزه برای مان مهم است تاثیر فضای مجازی بر سلامت روح و روان انسانها و جامعه هدف است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران، تصریح کرد: پس از بررسی های کارشناسی مدت مکالمه خانواده، زن و شوهر در جامعه ایران بسیار پایین بوده و حتی کمتر از ۱۰ دقیقه است زیرا همه درگیر فضای مجازی بوده و خیلی از فرزندان دارای پدر و نادر به نوعی یتیم اینترنتی هستند و پدر، مادر و حتی فرزندان روزانه ساعات زیادی درگیر فضای اینترنت و مجازی هستند.
حسین زاده با اعلام اینکه بسیاری از خشونت های جامعه توسط فضای مجازی ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: حتی برخی خودکشی ها در بستر فضای مجازی رشد می کند پس تاثیر فضای مجازی بر روح، روان و سلامت انسان ها چشمگیر بوده و با خشونت های آنلاین فرزندان مان آسیب می بینند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران یادآور شد: کارگاه آموزشی شناخت انواع آسیب‌های فضای مجازی و راه های مقابله با آن ویژه کارشناسان دفتر اورژانس اجتماعی و آسیب های اجتماعی شهرستان های محمودآباد، بابل، نور، فریدونکنار، بابلسر و آمل با اولویت دسته‌بندی انواع آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی، انزوای کودکان و از دست دادن تعاملات درون کلاسی، افراط و پرسه‌زنی در فضای مجازی، مشکلات ناشی از سوءاستفاده‌های مجازی برای کودکان، مهارت‌های زندگی و پـرورش شخصیت سـالم دنبال شد.
حسین زاده با اعلام اهمیت ویژه سواد دیجیتال و سواد رسانه ای و تاثیر آن بر سلامت روح و روان، خاطرنشان کرد: باید همه کارشناسان اورژانس اجتماعی از لحاظ آموزش و مهارت واکسینه شوند و با سواد رسانه و دیجیتال آشنا شده، به اثرگذاری جدی آن در جامعه بپردازند و حتی مانع بسیاری از آسیب ها شوند.
وی با اعلام اینکه در اورژانس اجتماعی جامعه هدف عام است و همه می توانند پس از تماس تلفنی با شماره ۱۲۳ از خدمات مختلف استفاده کنند، ادامه داد: باید کارشناسان مان واکسینه شده تا مردم را در مسیر صحیح مدیریت و هدایت کنند.
حسین زاده با اعلام اینکه امروزه در بستر مجازی تولید محتوا بسیار برای مان مهم است، یادآور شد: اگر تولید محتوا نداشته باشیم فضای مجازی خانواده و فرزندان را هدایت می کند پس باید ما خانواده و فضای مجازی را با تولید محتوای مناسب مدیریت و هدایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه خواسته یا نخواسته فرزندان و خانواده دچار آسیب های مختلف هستند، متذکر شد: عوارض زیادی فضای مجازی دارد که مهمترین بحث اعتیاد به این فضا است و بحث دیگر هویت فرزندان بوده که بسیاری هویت ها همانند هویت فرهنگی، اجتماعی و فردی در فضای مجازی نمایش داده می شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با اعلام اینکه اگر این فضای مجازی مدیریت نشود حتما آسیب هایی را در آینده نزدیک برای جامعه، خانواده و بستر ارتباط بین کشورهای مختلف به وجود می آورد، متذکر شد: امروزه در ارتباط بین کشورها بحث حکمرانی مجازی مطرح است و کشورها در بستر فضای مجازی دیگر کشورها را مدیریت کرده و سیاست ها و برنامه های اقتصادی و فرهنگی را به کشورهای دیگر تلقین می کنند پس اگر نتوانیم خانواده ایرانی و فرزندان را از لحاظ مهارتی برابر آسیب های مجازی واکسینه کنیم بدون شک خانواده ها دچار آسیب های جدی غیرقابل جبران می شوند.
وی با اشاره به لزوم انتقال آموزش ها به جامعه هدف، خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران بیش از ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش هستند که از خدمات مستمر و غیرمستمر استفاده می کنند.حسین زاده گفت: تعداد ۲۱ مرکز نگهداری شبه خانواده در مازندران فعال هستند که بیش از ۲۰۰ فرزند در این مراکز نگهداری می شود.
منبع: خبرگزاری فارس
انتهای خبر/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.