کد خبر : 17052
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
133 views

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد:

حوادث رانندگی یکی از سه عامل اول بروز مرگ و میر در ایران

حوادث رانندگی یکی از سه عامل اول بروز مرگ و میر در ایران
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: حوادث رانندگی یکی از سه عامل اول بروز مرگ و میر در ایران و جهان است .


به گزارش تیتر شمال؛ حسن جهانیان گفت :روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی را می‌توان فرصتی برای تأمل در مورد چگونگی نجات جان میلیون‌ها نفر از این حوادث دانست.

وی خاطرنشان ساخت :تصادفات جاده‌ای برای برخی خانواده‌ها تداعی کننده خاطرات تلخی است که بر اثر آن عزیزان خود را از دست داده‌اند. یاد این روز نه تنها ادای وظیفه ای انسانی و اخلاقی در قبال گروهی مظلوم و رنجدیده از شهروندان جامعه است بلکه هشداری پیشگیرانه است به همه کسانی که به نوعی در جاده ها تردد می کنند و بعضا” از عواقب رفتارهای پر خطر خود آگاه نیستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ادامه داد : سوانح رانندگی یک پدیده اجتماعی به شمار می رود که نیازمند شناسایی ابعاد زیربنایی تر آن از قبیل مسایل فرهنگی، روانی، جامعه شناختی، تبلیغاتی، قضایی و پزشکی است و همچنین لزوم بررسی نقش و جایگاه پلیس در کنار نارسایی های ناشی از فناوری از جمله کیفیت راه ها و خیابان ها، کیفیت ساخت خودروها و … را نشان می دهد.

وی گفت :به طور قطع آمار معلولان و مصدومان ناشی از حوادث رانندگی ۱۰ تا ۱۵ برابر میزان تلفات ناشی از آن است که عواقب جبران ناپذیر آن بی سرپرستی، مشکل های روحی و روانی، هزینه های هنگفت درمانی و نیز مسایل جزایی و قضایی محسوب می شوند.

جهانیان تصریح نمود: اهمیت این موضوع سبب شد تا با نام گذاری روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی در تقویم نسبت به حساس سازی جامعه و مسئولین در مقوله ایمنی و تصادفات اقدام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.