کد خبر : 19706
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۲۶
140 views

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اعلام کرد:

خبر خوش به آملی‌ها در سفر رئیس‌ جمهور

خبر خوش به آملی‌ها در سفر رئیس‌ جمهور
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: امسال طی سفر ریاست جمهوری استارت کار ساخت کتابخانه مرکزی آمل زده شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سکینه‌خاتون دوشنبه‌شب در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون در کتابخانه‌های عمومی کشور عضو هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۳ میلیون و ۸۰۰ عضو شامل مازندران هستند و ۱۲۴ باب کتابخانه در این استان وجود داشت که ۶ باب سال گذشته اضافه شد.

وی با بیان اینکه در آمل کتابخانه‌های داریم که پاسخگوی نیاز مردم این شهر نیستند، عنوان کرد: دو باب کتابخانه مشارکتی واقع در زندان و مستقل شباهنگ آمل به بهره‌برداری رسید؛ متقاضیان این شهر با ورود به کتابخانه با عدم فضا و نبود صندلی مواجه می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ادامه داد: چنین حجمی از متقاضیان به کتابخانه‌ها نشانه اطمینان خانواده‌ها نسبت به فضای امن کتابخانه برمی‌گردد، با وجود چنین استقبال باید بیشتر در این حوزه کار کرد.

وی با تاکید اینکه سه کتابخانه جوابگوی شهرستان آمل را نمی‌دهد و ساخت کتابخانه مرکزی بهترین راهکار است، اظهار کرد: امسال طی سفر ریاست جمهوری استارت کار ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان زده شود و با کمک و ظرفیت خیرین به ساخت این کتابخانه بپردازیم.

مهدیان از ۲۸ پروژه نیمه‌کاره در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: استان آمادگی بر نقشه‌های ساخت کتابخانه مرکزی آمل را در صورت فراهم شدن زمین جهت ساخت را با آخرین تجهیزات و امکانات دارد.

چشم‌انتظاری ۵۰ ساله آملی از بهره‌مندی کتابخانه مرکزی

یوسف لاطف رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آمل نیز در این نشست با فعالیت ۶ کتابخانه نهادی در این شهرستان عنوان کرد: آمل از یک کتابخانه روستایی و دو کتابخانه مشارکتی زندان بند مردان و زنان و کتابخانه مستقل شباهنگ و ۱۰ کتابخانه برخوردار است.

وی از افزایش چهار درصدی عضویت عضویت هفت هزار و ۱۶۹ دارای افزایش چهار درصدی است که این عضویت در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار و ۸۷۴ عضو بوده، افزود: تمام تلاش و هدف این نهاد در سال‌جاری به رساندن ۹ هزار عضویت است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به اینکه در امر امانت با ۷۴ هزار و ۷۷۷ جلد به رشد ۱۰ درصدی رسیدیم که امسال هدف به ارائه ۹۰ هزار جلد است، تصریح کرد: در مجموع ۱۰۷ هزار و ۲۳۹ منبع کتاب داریم که این تعداد دو سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۱۷۶ جلد بوده و هدفمان در سال‌جاری به تعداد ۱۱۵ هزار جلد است.

لاطف عنوان کرد: در اجرای تامین نیم درصدی شهرداری هدف اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در هدف دوم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و نهایی به چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی از اجرای ۷۴۱ برنامه در سال گذشته مطرح و در امر پروژه ساخت کتابخانه مرکزی عنوان کرد: بارها برای ساخت کتابخانه مرکزی جلسات برگزار شد و حتی دو تا زمین در این شهرستان مطرح شد که اولی واقع بلوار بسیج بوده که به دلیل کمبود زمین در کمیسیون پنج مورد توجه قرار نگرفت؛ زمین دوم بلوار ولایت، روبروی قجرمحله معرفی شد که به دلیل مسائل زمین در امر معارضه با بن بست خوردیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای بهره‌مندی یک کتابخانه مرکزی نیم قرن درگیر هستیم، اظهار داشت: با توجه به‌ تعداد عضویت و متقاضیان کتابخانه عمومی فعلی جوابگوی مردم این شهرستان نیست.

وی با اشاره به حضور اعضای مجمع خیرین و ظرفیت آنها از مساعدت ۵۰ میلیون تومانی این مجمع نسبت به کتابخانه عمومی شهرستان در سال گذشته خبر داد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.