کد خبر : 22860
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۳
115 views

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

خدمات اوقاف در پروژه‌های عمرانی مغفول مانده است

خدمات اوقاف در پروژه‌های عمرانی مغفول مانده است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه خدمات اوقاف در پروژه‌های عمرانی مغفول مانده است؛ گفت: در سال‌جاری، حدود ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری پروژه‌های عمرانی را داریم که افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران به‌مناسبت آغاز هفته وقف، اظهار کرد: در سال‌های اخیر یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفت بحث زنجیره تولید کشاورزی در استان مازندران است که به آن توجه شده است.

وی افزود: کشت و تولید بهترین محصولات شالیزاری و باغی از جمله برنج، انار، کیوی، گیلاس، گردو، گندم و غیره در املاک موقوفی استان از گلوگاه تا رامسر، صورت گرفته است و باید توسعه و ترویج یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، خاطرنشان کرد: برنامه (مهر تحصیلی) جهت کمک به خانواده کم‌برخوردار اجرا شد که تنها در شهرستان بهشهر نزدیک به ۸۰۰ بسته نوشت‌افزار در میان مناطق کم‌برخوردار توزیع شد.

این مسئول با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی تحت عنوان (قرار یار دوازدهم) به صورت ماهانه در مناطق کم‌برخوردار استان نیز در دستور کار قرار دارد؛ گفت: اجرای طرح قرار دوازدهم جمعاً به تعداد ۱۸ هزار و ۷۲۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۲ میلیارد تومان طی سه سال گذشته از جمله اقدامات برجسته در استان است.

حیدری‌جناسمی بیان کرد: کمک به خانواده‌های معلولان و جانبازان از توزیع بسته‌های معیشتی گرفته تا خرید ولچر و اعزام به سفر کربلا، انجام گرفته است.

وی با اعلام اینکه خدمات اوقاف در پروژه‌های عمرانی مغفول مانده است افزود: در سال‌جاری، حدود ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری پروژه‌های عمرانی را داریم که افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تخصیص ۸ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی طی سه سال اخیر خبر داد و اعلام کرد: افتتاح فاز نخست امامزاده عبدالله آمل در هفته جاری انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کمک‌های دولتی در بسیاری از موارد یا نداریم و یا اینکه بسیار حداقلی است.

حیدری‌جناسمی، تصریح کرد: ۸۵ وقف جدید در طی دو سال اخیر بسیار آمار خوبی است که جای تقدیر دارد.

وی اشاره کرد: همایش بزرگی در امامزاده مهدشت ساری برگزار خواهد شد و در هفته وقف ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ساری توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اجرای ۱۴ میلیارد تومان پروژه در بقاع متبرکه ساری در حال انجام است.

این مسئول مطرح کرد: خرید دستگاه یورودینامیک بیمارستانی به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان در ساری انجام شده است.

حیدری‌جناسمی از اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش به ارزش حدود ۳۰۰ ميليارد تومان طی سالیان اخیر خبر داد و بیان کرد: طی همین مدت، کمک به دانش‌آموزان نیازمند در قالب ۵ هزار بسته تحصیلی به ارزش ۳ میلیارد تومان انجام شده است.

وی عنوان کرد: برخی بی‌مهری‌ها در اوقاف ساری صورت می‌گیرد که عمدتاً به کارشناسی و ارزیابی‌های گذشته موقوفات باز می‌گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: البته برخی چالش‌ها متوجه بازار ساری بود که احداث بالکن و مواردی از این دست در مغازه‌های وقفی، ایجاد اشکال کرده است.

این مسئول ادامه داد: طی سالیان اخیر، ساخت، تکمیل و بازسازی ۱۲۷ پروژه با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در دست انجام قرار گرفته است.

حیدری‌جناسمی از مشارکت اوقاف مازندران در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ارائه زمین به مساحت ۴۸ هزار مترمربع با ارزش افزون بر ۱۲۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود به اداره کل راه و شهرسازی در قالب مشارکت در ساخت برای افراد کم‌برخوردار و فاقد مسکن، انجام گرفته است.

وی اعلام کرد: ما نهایت تعامل را با دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان به ویژه منابع طبیعی را داریم و انتظار متقابل ما نیز عمل به تعهدات و همراهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در خصوص بیمارستان رازی قائم‌شهر، اشاره کرد: ۱۴ سال پیش حکم قلع و قمع بیمارستان رازی در زمین اوقاف گرفته شد و در ادامه تفاهم شد تا علوم پزشکی مازندران اقدام به ساخت یک بیمارستان در زمین وقفی کند.

این مسئول متذکر شد: ساختمان جدید احداث شده است و ساختمان قدیمی تخلیه شده باید به اوقاف تحویل داده شود و بنا داریم تا زائرسرا احداث شود که قطعاً مورد استفاده خود مردم و همراهان بیمار قرار خواهد گرفت.

حیدری‌جناسمی گفت: در تلاش برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی کنسانتره در استان هستیم که با رفع موانع موجود، کار را عملی خواهیم کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.