کد خبر : 13824
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۸
162 views

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

خرید تضمینی گندم در مازندران از مرز 100 هزار تن گذشت/پرداخت 801 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان

خرید تضمینی گندم در مازندران از مرز 100 هزار تن گذشت/پرداخت 801 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران استان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری شد؛ گفت: تا به امروز، مطالبات کشاورزان گندم کار استان به میزان 801 میلیارد تومان پرداخت شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیش از 100 هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان مازندرانی با ادامه خرید در مناطق کوهستانی و بالادست استان پیگیری می شود.

وی با اشاره به 58 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، افزود: با توجه به پیش بینی خرید 100 هزار تن گندم در استان، این عملیات تاکنون با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته همچنان ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در استان جهت کمک به کشاورزان و تسهیل در تحویل گندم، مرکز خرید روستای یارسم به مراکز خرید تضمینی گندم در بخش هزارجریب افزوده شد.

وفائی‌نژاد به فعالیت سه مرکز خرید تضمینی گندم در بخش هزار جریب اشاره کرد و افزود: به منظور رفاه حال کشاورزان و تسهیل در تحویل گندم در مناطق بالادست، مرکز خرید تضمینی روستای یارسم در 60 کیلومتری بهشهر راه اندازی گردید تا کشاورزان روستاهای همجوار بتوانند گندم مازاد بر نیاز خود را به این مرکز خرید تحویل دهند.

وی اعلام کرد: با پیگیری های به عمل آمده تاکنون مطالبات کشاورزان گندم کار استان به میزان 801 میلیارد تومان پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، متذکر شد: کشاورزان استان که اسناد مالی مربوط به تحویل محصول گندم آنها به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله مازندران تا تاریخ 31 خرداد در بانک عامل تائید گردید، مطالبات خود را دریافت کردند.

وفائی‌نژاد یادآور شد: بهای محصول تحویلی گندم‌کاران کشور از طریق سیستم بانکی و با توجه به زمان ثبت و تائید اسناد در سامانه بانک به‌صورت متمرکز به حساب کشاورزان واریز می گردد.

گفتنی است با پایان برداشت گندم در مزارع پایین دست استان مازندران، عملیات خرید تضمینی گندم با فعالیت مراکز خرید در مناطق کوهستانی استان ادامه دارد و کشاورزان مناطق بالادست، همچنان گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل می دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.