کد خبر : 21496
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
136 views

مدیرکل انتقال خون مازندران:

خیران به کمک انتقال خون بیایند/جمعیت اهداکنندگان خون در حال پیر شدن

خیران به کمک انتقال خون بیایند/جمعیت اهداکنندگان خون در حال پیر شدن
مدیرکل انتقال خون مازندران از کمک ۱۴ میلیارد تومانی خیران برای خرید تجهیزات انتقال خون در استان خبر داد و گفت: به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی نیاز جدی داریم.


به گزارش تیتر شمال؛ عبدالله محمدی‌فیروزجایی ظهر امروز به مناسبت ۹ مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون در نشست خبری با اصحاب رسانه خواستار ترویج فرهنگ اهدای خون در استان شد و اظهار کرد: در این راستا ضرورت دارد که تمام اقشار مردم به میدان وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه استان پهناوری هستم و مصرف خونی بالایی در استان داریم، تصریح کرد: ۶۰ درصد اهداکنندگان خون در استان مستمر هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه مراکز درمانی حساسی با نیازمندی خون بالا در استان داریم، افزود: اگر خدمات و دستاوردها و همچنین نیازهای سازمان انتقال خون به جامعه خیران استان منعکس شود، زمینه رفع مشکلات این سازمان فراهم می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه سردخانه‌های شهرهای آمل، تنکابن و چالوس فعال شده است، بیان کرد: سه سردخانه در مرکز استان توسط خیران در حال ساخت است.

محمدی‌فیروزجایی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۹۸ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که ۱۳۷ هزار و ۶۵۵ نفر موفق به اهدای خون شدند، ادامه داد: ۱۳۴ هزار و ۱۹۱ نفر آقایان و ۳ هزار و ۴۶۱ نفر خانم‌ها خون اهدا کردند که رشد اهدای خون نسبت به سال ۱۴۱۰، ۲.۶۵ دردص را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۸۲۱ هزار و ۱۹۲ نفر اهدای خون مستمر داشتیم، گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۴۶۱ نفر برای بار اول خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون مازندران از توزیع ۲۱۶ هزار واحد خون بین مراکز درمانی استان خبر داد و اظهار کرد: در دهه اول محرم ۵ هزار و ۲۱۴ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۹۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

این مسئول افزود: در تاسوعا و عاشورای امسال نیز یک هزار و ۱۸نفر  مازندرانی به مراکز اهدای خون و تیم های سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۸۴۰ نفر خون اهدا کردند.

محمدی‌فیروزجایی با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال ۵۷ هزار و ۲۳۸ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده و ۴۷ هزار و ۵۳۲ نفر موفق به اهدای خون شدند، خاطرنشان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۷۶۶ نفر برای اولین‌بار خون اهدا کردند.

وی با اعلام اینکه به شدت دچار کمبود نیروی فنی و خدماتی هستیم، تصریح کرد: سه دستگاه ماشین سیار خون پاسخگوی نیاز کل استان نیست.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به وجود ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان، جمعیت ۱۴ هزار نفری بیماران خاص مثل بیماران تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و دیالیزی و سوانح و تصادفات جاده‌ای، گفت: از دانشگاه و مراکز درمانی کمک می‌خواهیم تا این بیماران را حمایت کنند.

این مسئول در حال حاضر ذخایر ۹ روزه خون در استان داریم، ادامه داد: از مهرماه تا اول فروردین دچار مشکل می شویم و به تمام گروه خونی نیاز داریم.

محمدی‌فیروزجایی گفت: جمعیت اهداکنندگان خون در حال پیر شدن هستند و نیاز است  جوانان و بانوان وارد عرصه اهدای خون شوند.

وی از کمک ۱۴ میلیارد تومانی خیران برای خرید تجهیزات سازمان انتقال خون در استان خبر داد و اظهار کرد: رسانه‌ها کمک کنند تا خیران در این مسیر قرار بگیرند.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: سلامت خون اهدایی ضامن سلامت آحاد مردم است لذا هیچ امری نباید موضوع کیفیت خون‌های اهدایی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از حجامت‌هایی که صورت می‌گیرد مجوز ندارند و نیاز است دستگاه‌های نظارتی همانند دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع ورود کنند و افرادی که شرایط اهدای خون را ندارند به مراکز حجامت دارای مجوز مراجعه کنند.

محمدی‌فیروزجایی با توجه به نیاز مستمر و همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های خون سالم، از هم استانی‌های نوعدوست درخواست کرد به مراکز انتقال خون استان و تیم‌های سیار مراجعه کنند تا در تامین خون بیماران استان، انتقال خون را یاری کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.