کد خبر : 22589
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
14 views

در جلسه شورای اداری شهرداری ساری چه گذشت؟

در جلسه شورای اداری شهرداری ساری چه گذشت؟
جلسه شورای اداری شهرداری ساری با حضور زمانی و بابایی کارنامی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس، شهردار ساری، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار و روسای سازمان‌های تابعه و شهرداران مناطق برگزار و پیرامون موضوعات مهمی بحث و تبادل نظر شد.


به گزارش تیتر شمال؛ جلسه شورای اداری شهرداری صبح چهارشنبه با حضور عالیه زمانی و علی بابایی کارنامی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین قبادی شهردار ساری، پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر، حسین وریجی، سید حسن احمدی، سید ذوالفقار شریفی، علی عاشقان، سبحان بخشی، سید افشین راسخ، سید رحمان میر شجاعی اعضای این شورا، معاونان شهردار و روسای سازمان‌های تابعه، شهرداران مناطق در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

محمدحسین قبادی شهردار ساری در این جلسه از حضور نمایندگان مجلس در شورای اداری شهرداری قدردانی کرد و خواستار استمرار این حضور و همکاری شد و گفت: تعامل نمایندگان مردم در مجلس و شهرداری موجب تسریع در امور شهری می‌شود.

وی به همکاری و‌ تعامل شورا و شهرداری اشاره کرد و افزود: اعضای شورای ششم شهر، مظلوم واقع شدند، ما خودمان را مکلف به تکریم و احترام از اعضای شورای اسلامی شهر می‌دانیم.

شهردار ساری گفت: البته شورای شهر نیز در انجام بسیاری از فعالیت‌ها اقدامات خوبی صورت داده است که به دلیل برخی از مشکلاتی که از گذشته با آن دست‌به‌گریبان بوده‌ایم به چشم نمی‌آیند.

قبادی به حقوق معوقه کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: این مشکل در مدیریت‌های گذشته هم وجود داشت اما این‌همه بوق و کَرنا نمی‌شد.

باوجود همه مشکلات در شهرداری هرگز ناامید نخواهیم شد

وی تأکید کرد: باوجود همه مشکلاتی که در شهرداری وجود دارد ما هرگز ناامید نشدیم و نخواهیم شد چراکه بر این باوریم با همکاری تعامل می‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

قبادی بابیان اینکه برای توسعه شهر برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، یادآور شد: شهر ساری از سال ۷۲ تاکنون از طرح تفضیلی برخوردار نبوده است اما در این دوره از مدیریت شهری طرح تفصیلی به تصویب رسید.

وی افزود: طرح بلندمرتبه‌سازی برای خیابان‌های ۱۶ متری با هشت طبقه توسط مشاور تهیه و در شورای عالی معماری شهرسازی نیز مطرح است که تحقق این مهم نیز پیگیری‌های نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

 شهردار مرکز استان از راه‌اندازی دبیرخانه بازآفرینی به‌عنوان پایلوت استان برای نخستین بار در شهرداری ساری خبر داد و گفت: باز تنظیم پهنه‌بندی تراکمات از دیگر اقدامات این شهرداری بوده است.

وی به طرح بازآفرینی محله محور اشاره کرد و افزود: در این طرح پروژه نارنجستان، ادامه پیاده راه قارن و پروژه پل تا پل دیده شد.

قبادی افزود: روشنایی خیابان‌ها، روشنایی بلوار امام روح‌الله و مبادی ورودی‌های شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص بدهی به سازمان تأمین اجتماعی گفت: هرچند بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی از گذشته است اما در این دوره از مدیریت شهری، پرداخت بدهی‌ها به‌صورت ماهانه و به‌موقع بوده است.

شهردار ساری در پایان تأکید کرد: تلاش می‌شود در تعامل با یکدیگر برای خدمات‌رسانی بهینه‌تر به شهروندان گام‌های اساسی برداریم.

پای‌کار شهرداری هستیم

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حال‌وروز شهر ساری خوب نیست، گفت: متأسفانه ساری در مرکز دیار علویان همچنان دچار مشکل و معضل است و تنها راه برون‌رفت این معضلات تعامل و همکاری بین نمایندگان در مجلس، فرمانداری، شورا و شهرداری است.

وی از نمایندگان مردم در مجلس به‌عنوان بهترین ظرفیت برای حل برخی از مشکلات شهری یادکرد و افزود: هرچند کار مجلس نظارتی است اما ما آمادگی کامل برای کمک به شهرداری راداریم همچنان که پیش‌ازاین پای‌کار شهرداری بودیم.

بابایی کارنامی از زباله به‌عنوان چالش بزرگ در مرکز استان یادکرد و گفت: پروژه نیروگاه زباله‌سوز دارای مشکل حقوقی است که باید مرتفع شود تا زمانی که این امر محقق نشود ما همچنان درگیر مشکلات مربوط به این پروژه خواهیم بود.

وی افزود: پروژه‌هایی در شهرداری وجود دارد که در صورت اجرایی شدن علاوه بر توسعه شهر در ارتقای اقتصاد شهر نیز مؤثر است البته برخی از این پروژه‌ها ازجمله پروژه سه‌راه جویبار تنها منوط به شهرداری نیست و دیگر دستگاه‌ها نیز باید پای‌کار باشند.

بابایی کارنامی ادامه داد: تنها راه برون‌رفت مشکلات شهرداری رفتار درست اخلاق مدارانه و با نیت صادقانه است.

بزرگ‌ترین کار سیاسی برای شورای شهر و شهرداری خدمت کردن خوب به مردم است

عالیه زمانی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در جغرافیای مازندران، ساری محلی از اعراب وجود ندارد، گفت: اگر مرکز استان در شرایط مطلوب قرار ندارد مقصر خودمان هستیم تا از سیم‌خاردار نفسمان عبور نکنیم، نمی‌توانیم به امورات مردم رسیدگی کنیم.

وی افزود: اگر مطالبات مردمی، علمی و به‌صورت تخصصی ساماندهی شود مصوبات به سمت روند اجرایی حرکت می‌کند.

زمانی، با اعتقاد به اینکه شورا و شهرداری در بالاترین جایگاه قرار دارند و همه ادارات نیز باید تولیت شهرداری را بپذیرند، گفت: همه باید در مسیر پیشرفت شهر و شهروندان تلاش کنند.

وی بابیان اینکه، ‌شأن مجلس قانون‌گذاری و نظارتی است و از این جایگاه نظارتی نیز کم استفاده‌شده است، ادامه داد: زمانی به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد که همه باهم منسجم بوده و به یکدیگر احترام بگذاریم و بدانیم که صرفاً خدمت صادقانه است که می‌تواند پایه رشد را فراهم کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهرداری نباید حیات خلوت سیاسی باشد، افزود: شهرداری باید از سیاست زدگی و رفتارهای سیاسی دور باشد؛ شهرداری در جایگاه والدین شهر است و باید از همه گروه‌ها بدون قضاوت حمایت کند، بزرگ‌ترین کار سیاسی برای شورای شهر و شهرداری خدمت کردن خوب به مردم است.

زمانی، بابیان اینکه تعاملات بین اداری در مرکز استان بسیار ضعیف است، خواستار نگاه دلسوزانه و حامیانه مدیران شهری به شهروندان شد.

وی تأکید کرد: شأن مجلس، نظارت و قانون‌گذاری است و نباید این شرح وظیفه جابجا شود اما به نظر می‌رسد گاهی این شرح وظیفه جابجا شده و انتظارات از نمایندگان مجلس به‌گونه‌ای دیگر است.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر به خدمات شهرداری در حوزه‌های مختلف شهری اشاره کرد و گفت: هرچند نیروی انسانی سرمایه سازمانی هستند اما پرداخت حقوق و حجم بالای نیروی انسانی از چالش‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود.

وی به پروژه ملی نیروگاه زباله‌سوز ساری در مرکز استان اشاره کرد و افزود: باوجود اختصاص اعتبار ملی اما مشکلات این پروژه همچنان باقی است و باوجوداینکه این پروژه ملی بوده و همه دستگاه‌ها باید پای‌کار باشند اما نوک پیکان تنها به سمت شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری به میزبانی مرکز استان از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع موجب افزایش حجم زباله و خدمات‌دهی شده است.

وی بابیان اینکه ۹۰ درصد از درآمد شهرداری، صرف امورات کارکنان و هزینه جاری می‌شود از نمایندگان مردم در خانه ملت خواست تا در تأمین اعتبارات ملی برای توسعه شهر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان اهتمام ویژه داشته باشند.

سید ذوالفقار شریفی عضو شورای اسلامی شهر بابیان اینکه ساری به‌عنوان مرکز استان باید ویژه‌تر دیده شود، گفت: برای داشتن شهر توسعه‌یافته باید همه دستگاه‌های اجرایی با شهرداری همگام شوند.

وی افزود: گذر ریل آهن از وسط شهر مشکلاتی را به همراه دارد و شاهد تصادفات زیادی در مسیر ریلی هستیم این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.

شریفی به بدهی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و متذکر شد: شهرداری ساری وام‌دار بدهی گذشته به تأمین اجتماعی است و ماهانه مبلغ زیادی به این سازمان پرداخت می‌کند.

علی عاشقان دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز به نبود نردبان بلند در آتش‌نشانی ساری اشاره کرد و خواستار تأمین نردبان با توجه به بلندمرتبه‌سازی در شهر شد.

وی همچنین خواستار به‌روزرسانی ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی شد و از مدیریت شهری خواست تا در اجرای پیاده‌ راه سازی خیابان قارن در هسته مرکزی شهر اقدام کند.

سید رحمان میر شجاعی نیز در ادامه بهره‌مندی از نیروهای کارآمد و نخبگان را در توسعه شهری ضرورت دانست و گفت: شهردار نیز هر چه زودتر انتصاب‌ها را نهایی کند.

وی بابیان اینکه شهردار ساری اقدامات خوبی در شهر رقم‌زده اما کافی نیست چراکه سطح مطالبات مردمی افزایش‌یافته و شهروندان انتظار بیشتری از تیم مدیریت شهری دارند.

میر شجاعی افزود: احترام، عدالت و انعطاف بیشتر در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

سید حسن احمدی عضو شورای ششم شهر ساری نیز بابیان اینکه نقد اگر سازنده باشد کارساز است و اگر به سمت تخریب برود صلاح نیست، بنابراین برای هر نقدی باید راهکار نیز ارائه شود.

وی سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه مدیریت شهری دانست و تکریم ارباب‌رجوع و احترام به شهروندان را امری ضروری عنوان کرد و افزود: برای اینکه به درآمد حداکثری برسیم باید جلوی برخی از هزینه‌ها گرفته شود.

احمدی گفت: بر اساس ماده ۴۶ آیین‌نامه مالی شهرداری ساری می‌تواند با شرایط خاص و مصوبه شورای شهر اموال عمومی خود را به اموال اختصاصی تبدیل کند.

تبدیل کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.