کد خبر : 23196
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
104 views

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملّی شهدای مازندران:

دوران دفاع مقدس به حماسه و گنج تمام ناشدنی مبدل شده‌ است

دوران دفاع مقدس به حماسه و گنج تمام ناشدنی مبدل شده‌ است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: : دوران دفاع مقدس به حماسه و گنج تمام‌ناشدنی تبدیل شده است و بیش از چهار دهه مردم دیار علویان چند شب متوالی گرد هم می‌آیند و يادواره برگزار می‌کنند، چرا که ارزش این راه پرافتخار را می‌شناسند.


به گزارش تیترشمال؛ سردار غلامرضا سلیمانی امشب در مراسم اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملّی ۱۴۵۰۰ شهید مازندران در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی ماهفروجک ساری اظهار کرد: خطه شمال بیش از ۲۶ هزار شهید را تقدیم کشور کرده است تا این نظام، پایدار بماند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی عنوان رژیم پهلوی جایش را به مردم سالاری دینی داد و این کشور راهبردی از زیر سلطه آمریکا خارج شد.رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این اتفاق سرآغاز یک چینش جدید در منطقه بود و ملت ایران نقشه سلطه‌گران عالم را تغییر داد و یک نظام سیاسی جدید پدید آورد.

این مسئول ادامه داد: این تحول بزرگ نه با ضرب شمشیر بلکه با نقش‌آفرینی مردان و زنان مسلمان با لبیک به امام راحل حاصل شد.

سلیمانی بیان کرد: در یکسو هندسه قدرت در دنیا تغییر کرد و آن چیزی که برای تداوم حاکمیت طراحی کرده بود و از سویی دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بدون پشتوانه مفهوم جدیدی از قدرت در عالم معرفی شد.

وی عنوان کرد: ملت ایران نخستین ملتی است که با تمسک بر فرهنگ ایثار و شهادت و قدرت نرم بر کشورهای استکبار پیروز شود و این دستاورد امام راحل و انقلاب است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: تحول در مسئله فلسطین دیگر دستاورد پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، دولت مصر در آن زمان پیمانی را امضا زد و راه مقاومت بسته شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتفاضه آغاز شد.

این مسئول ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس شهریور ۵۹ را باید نقطه عطف تلقی کنیم چراکه نظام سیاسی نوپایی در کشور انتخاب شده بود و به دلیل آنکه قبل از انقلاب،  قدرت دفاعی آن با حضور ۶۰ هزار مستشار مدیریت می‌شد سامانه دفاعی کشور آمادگی جنگ همه جانبه را نداشت.

سلیمانی تاکید کرد: کشور در آن برهه با بسیاری از حوادث در گوشه و کنار کشور اعم از منافقین، تجزیه‌طلب‌ها و ده‌ها اتفاق دیگر، دست و پنجه نرم می‌کرد و در داخل کشور یک نا امنی و پیچیدگی را پدید آورده بود.

وی اذعان کرد: در چنین شرایطی به لحاظ محاسبات متداول جهانی، برتری با نظام سلطه بود اما امام راحل با نظریه جمهوری اسلامی فرمود دزدی آمده و سنگی انداخته است‌.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران درس خوبی به صدام دادند و نظریه دفاع مردم‌پایه را در عمل نشان دادند و دفاع عاشورایی با مشارکت همه‌جانبه شکل گرفت.

این مسئول افزود: می‌بایست شهریور ۵۹ را با شهریور ۱۳۲۰ یعنی ۱۶ سال پس از شکل گیری رژیم پهلوی مقایسه کرد و رضاشاه سپهسالار ایران بود که آزادی‌خواهان و قیام‌کنندگان بسیاری را در کشور، سرکوب کرده بود.

سلیمانی تصریح کرد: انگلیسی‌ها رضاشاه را روی کار آوردند و شهریور ۱۳۲۰ زمان آزمایش او فرا رسید؛ رضاشاه در مواجهه با تهاجم متفقین، لباس نظامی خود را از تن به در آورد و دستور تسلیم بدون قید و شرط داد.

وی اشاره کرد: برای اولین بار در تاریخ کشور ما پادشاهی ملت خود را در برابر مهاجمان تنها گذاشت و اشغالگران روسی و انگلیسی، تمام سرزمین ما را اشغال کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد:شرایط آن زمان را با مقاومت خرمشهر مقایسه کنید و مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر را با چند لشکر زره‌ای و هوانیروز عراق را باید بخاطر سپرد.

این مسئول ادامه داد: شهریور  ۱۳۲۰ پادشاه کشور ملتش را تنها می‌گذارد و در شهریور ۵۹ مردم ایران پای خاک‌شان ایستادند.

سلیمانی اشاره کرد: دوران دفاع مقدس به حماسه و گنج تمام‌ناشدنی تبدیل شده است و بیش از چهار دهه مردم دیار علویان چند شب متوالی گرد هم می‌آیند و يادواره برگزار می‌کنند، چرا که ارزش این راه پرافتخار را می‌شناسند.

وی افزود: رهبر حکیم انقلاب راه امام را در نابودی اشغالگر صهیونیستی پایداری کردند و ملت ایران در راه این پیمان، شهیدان زیادی را تقدیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: امروز نباید شجره خبیثه تنها محدود فلسطین شناخته شود و او بر همه ابعاد اقتصادی و رسانه‌ای تسلط دارد و کشورهای بسیاری حلقه به گوش این رژیم صهیونیستی هستند.

این مسئول ادامه داد: مگر می‌شود این گروه کوچک مرتکب چنین جنایات بزرگی شود؟ این همه تظاهرات بر علیه این اقدامات انجام می‌شود اما استکبار گوش شنوا ندارد و اینجا است که شکل‌گیری جبهه مقاومت و حزب‌الله اهمیت پیدا می‌کند.

سلیمانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک راهبرد را در مقابله با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است و در عملیات صادق ۲ موشک‌های ایرانی در قلب رژیم صهیونیستی فرود آمد.

وی عنوان کرد: نظام سلطه بدانند بر اساس سنت الهی پیروزی از آن جبهه حق است و ملت‌های جهان به راهبرد مقاومت، تمسک بجویند.

رئیس سازمان مستضعفین کشور گفت: در این مجلس با عظمت با خدا و امام و شهدای خود تجدید بیعت می‌کنیم که بر راه شهیدان و اهداف مقدس ثابت‌قدم بمانیم و ذره‌ای از اهداف انقلاب عقب ننشینیم.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.