کد خبر : 20356
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
151 views

استاندار مازندران تاکید کرد:

رایزنی با سازمان انرژی اتمی برای رفع مشکل جوانه‌زدگی گندم در مازندران

رایزنی با سازمان انرژی اتمی برای رفع مشکل جوانه‌زدگی گندم در مازندران
استاندار مازندران گفت:صحبت‌های اولیه با سازمان انرژی اتمی برای همکاری در زمینه رفع مشکل جوانه‌زدگی گندم در استان مازندران انجام شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ یوسف نوری ظهر امروز در ادامه بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی حضور یافت و طی بازدید از واحدها و بخش‌های مختلف و گفتگو با مدیرکل و کارکنان این اداره، وضعیت آرد و نان و خرید تضمینی گندم در استان را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه بازدید از اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان و مرکز خرید گندم در شهرستان نکا،  با اعلام اینکه باتوجه به شرایط اقلیمی مازندران احتمال جوانه زدن گندم وجود دارد، گفت: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی که قدمت زیادی هم دارد باید تحقیقات لازم به منظور اصلاح بذرهای گندم برای سازگاری با وضعیت آب و هوایی استان را انجام دهد.

استاندار مازندران با بیان اینکه صحبت‌های اولیه با سازمان انرژی اتمی برای همکاری در زمینه رفع مشکل جوانه‌زدگی گندم در استان مازندران انجام شده تصریح کرد: مذاکرات اولیه با اسلامی که زمانی استاندار مازندران بودند انجام شد تا بتوان با همکاری سازمان انرژی اتمی و ازطریق صنعت پرتو این مهم را مدیریت کرد.

وی افزود: البته تا زمان به نتیجه رسیدن این تحقیقات قوانین و مقررات باید به شکلی باشد که از گندم‌های جوانه زده برای خوراک دام استفاده شود و ‌کشاورزان استان متضرر نشوند.

نوری با اشاره به اینکه باید موضوعات طرح شده در کارگروه آرد و نان دیده شود، گفت: موضوع نان فقط مربوط به کارگروه آرد و نان نیست و ضرورت دارد سایر کارگروه ها نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار مازندران با اشاره به یارانه ۳۰ برابری که دولت برای نان پرداخت می‌کند اظهار کرد: الگوی مصرف نان باید اصلاح شود و ضایعات نان را کاهش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران نیز در ادامه به ارائه گزارش از وضعیت خرید تضمینی گندم در استان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به وضعیت گندم و زمان برداشت محصول توسط کشاورزان در سطح استان و درخواست جهاد کشاورزی تاکنون ۱۳ مرکز خرید تضمینی در استان فعال شده که در صورت نیاز به تعداد آن افزوده خواهد شد.

عباسعلی وفایی‌نژاد افزود: با گذشت دو هفته از زمان آغاز برداشت گندم در استان ، تاکنون بیش از ۳۷ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی گردیده و در صورتی که وضعیت آب و هوایی همراهی لازم را داشته باشد پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در استان مازندران خریداری شود.

وی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان اظهار کرد: پس از تحویل گندم توسط کشاورز به مراکز خرید تضمینی، نام کشاورز در سامانه جامع ثبت می‌شود و پرداخت به آنها به صورت کشوری انجام می‌پذیرد.

مدیرکل غله مازندران افزود: پرداخت در استان‌های جنوبی آغاز شده و امیدواریم با ادامه این روند پرداختی به کشاورزان استان مازندران هم به‌زودی انجام شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.