کد خبر : 20256
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
146 views

استاندار مازندران خبر داد:

رفع معضل زباله سوز نوشهر تا تیرماه و آغاز به کار زباله‌سوز ساری در دی‌ماه

رفع معضل زباله سوز نوشهر تا تیرماه و آغاز به کار زباله‌سوز ساری در دی‌ماه
استاندار مازندران با بیان اینکه برای رفع معضل زباله در سایر شهرستان‌ها با برنامه زمان‌بندی شده اقدام خواهد شد،گفت: معضل زباله سوز نوشهر تا تیرماه رفع می شود و زباله‌سوز ساری نیز در دی‌ماه آغاز به کار می کند.


به گزارش تیتر شمال؛ یوسف نوری امروز در بازدید از کارخانه زباله‌سوز نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز روزانه ۱۸۳ تن زباله را از شهرهای نوشهر، چالوس، هچیرود و برخی موقع از شهرهای دیگر می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه در حاضر زباله‌سوز نوشهر دچار مشکلاتی از جمله شیرابه است و با تأمین مالی و قراداد در سریع ترین زمان انجام می‌شود، افزود: طبق زمانبندی ارائه شده شهردار نوشهر، تیرماه مشکل شیرابه باید حل شود.
نوری با بیان اینکه دود استخراج شده حاصل از سوختن زباله از دیگر مشکلات زباله سوز نوشهر است، اظهار کرد: با سوخت این زباله‌ها حدودا ۵۰ مگابایت برق تولید می‌کند.
استاندار مازندران در ادامه ضمن بیان اینکه برای رفع معضل دود در زباله سوز نیاز به استفاده فیلترهای موسوم به «هپا» است،اضافه کرد: این فیلترها ظرفیت برطرف کردن دود حاصل از سوختن زباله را دارند.
نوری به زباله‌های قدیمی دپو شده در محوطه اشاره کرد و افزود: برای سالم‌سازی و برگردان به چرخه محیط زیست و همچنین رفع این معضل باید از روش قدیمی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه برای سایر زباله‌ها باید مدیریت پسماند انجام دهیم، اظهار کرد: در کشور ما باید فرهنگ‌سازی شود که تفکیک زباله از مبدا باشد.
نوری به تفکیک زباله از مبدأ در برخی نقاط اشاره کرد و گفت: در یک برنامه چند ساله دستکم هزار تن از این زباله‌ها از مبدأ تفکیک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در جلسات مختلف مطرح شد و برنامه زمان‌بندی آن انجام شده است، افزود: برنامه زمانبندی زباله‌سوز‌ ساری در تاریخ ۲۵ دی ماه برابر توافق بین شهرداری و شرکت موسوم به TTS بعد از گذشتن از مراحل آزمایشی باید شروع به کار کند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی زباله از مبدأ گفت: مردم در قبال این تفکیک می‌توانند وجه ناچیز دریافت کنند ولی هدف سالم نگهداشتن روستاها است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.