کد خبر : 22041
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
131 views

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران:

روزانه هر شهروند مازندرانی ۱۵۰ لیتر آب مصرف می کند

روزانه هر شهروند مازندرانی ۱۵۰ لیتر آب مصرف می کند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران سرانه تولید آب شهری در هر شبانه روز برای هر شهروند مازندرانی در مناطق شهری ۲۰۰ و در مناطق روستایی را نیز ۱۷۱ لیتر اعلام کرد و گفت: در هر شبانه روز مازندرانی ها در مناطق شهری به طور متوسط ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر و در مناطق روستایی نیز ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر آب مصرف می‌کنند.


به گزارش تیتر شمال؛  بهزاد برارزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بازسازی و بهسازی ۱۰ دهنه از چشمه‌های موجود در مازندران، افزود: با بازسازی و بهسازی این چشمه‌ها، ۷۳ لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب آشامیدنی مشترکان این استان افزوده شد.

وی اظهار داشت: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته، در شهرستان‌های نور پنج دهنه چشمه با آبدهی ۳۵ لیتر در ثانیه)، ساری سه دهنه چشمه با آبدهی ۱۵ لیتر در ثانیه، نکا یک دهنه چشمه با آبدهی سه لیتر در ثانیه و رامسر یک دهنه چشمه با آبدهی ۲۰ لیتر در ثانیه، عملیات بهسازی صورت گرفت.

این مقام مسوول میزان اعتبار هزینه شده برای بهسازی این چشمه ها را ۲۵۰ میلیارد ریال ذکرکرد و افزود:‌ با بهسازی این تعداد از چشمه‌ها، یکصد هزار نفر از مردم این مناطق از نعمت آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، نیاز آبی این استان را بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت که در حال حاضر در این خطه شمالی کشور بیش از ۱۳ هزار لیتر در ثانیه آب تولید و استحصال می شود.

برارزاده سرانه تولید آب شهری در هر شبانه روز برای هر شهروند مازندرانی در مناطق شهری ۲۰۰ و در مناطق روستایی نیز ۱۷۱ لیتر اعلام کرد و گفت: از این میزان شهروندان در هر شبانه روز ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر و در مناطق روستایی نیز ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر آب مصرف می‌کنند که این میزان بیشتر از حد استاندارد است.

برابر آمارها، حدود ۱۲ درصد آب اشامیدنی استان از آب سطحی و ۸۸ درصد از آب زیرزمینی یعنی ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ چشمه تامین می شود، که در زمان بارندگی با کدورت آب و زمان قطع برق با خرابی پمپ ها مواجه می شویم که این چالش نشان می دهد باید بیشتر به سمت استفاده از آبهای سطحی برویم.

استان مازندران افزون بر سه هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارد. منابع آبی این استان از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.