کد خبر : 22921
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
179 views

جزئیات برنامه‌های ۶ روزه کنگره شهدای مازندران اعلام شد؛

رونمایی از نخستین سمفونی دفاع مقدس مازندران در کنگره شهدا+جزئیات برنامه اجلاسیه نهایی

رونمایی از نخستین سمفونی دفاع مقدس مازندران در کنگره شهدا+جزئیات برنامه اجلاسیه نهایی
سین برنامه دومین کنگره شهدای استان که ۶ لغایت ۱۲ مهرماه در سالن ۶هزار نفری شهید سلیمانی (ماهفروجک ساری) برگزار می‌شود؛ اعلام شد.


به گزارش تیتر شمال؛ دومین کنگره شهدای استان نیز مهره ماه امسال در سالن ۶هزار نفری شهید سلیمانی (ماهفروجک ساری) برگزار خواهد شد.

در همین رابطه، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با ذکر این نکته که تمامی هزینه‌های کنگره شهدای مازندران مردمی و از سوی خیرین تامین شده است، افزود: نهضت دیدار از جانبازان بالای ۷۰درصد و همه خانواده های شهدای مازندران از دیگر برنامه‌های در حال اجرا این کنگره است.

وی با بیان اینکه تمثال ۶ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران با کمک از هوش مصنوعی، بازسازی و در قالب تابلو فرش‌ تقدیم خانواده‌های آنان خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: به مناسبت بزرگداشت کنگر شهدا و برکت خون شهیدان با تامین اعتبار، ۱۳۵ نفر از زندانیان غیر عمد استان آزاد شدند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اظهار این که همزمان با گرامیداشت کنگره شهدای مازندران ۵۰۰خانه محروم ساخته و یا بازسازی شده است، گفت: اجلاسیه ازدواج آسان، پهلوانان کشتی تحت عنوان مدال عشق، نمایشگاه هوا و فضا، چاپ و نشر ۴۰۰ عنوان کتاب از شهدای از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

سردار مسلمی تصریح کرد: برای نخستین‌بار سمفونی دفاع مقدس مازندران با حضور ۵۰ نوازنده ساخته و در اجلاسیه شهدای مازندران از آن رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه برگزاری اجلاسیه نهایی دو نمایشگاه،  هوا و فضا در قالب دستاوردهای موشکی و پهبادی سپاه کربلا و نیز نمایشگاه تجسمی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به چاپ و تدوین ۳۵۰ عنوان کتاب ؛ گفت: کار دیگری که در حال انجام است و برخی از افراد کج اندیش در مورد فیلم سینمایی اظهاراتی داشتند که این فیلم در جنگل‌های استان گیلان و مازندران فیلمبرداری شده و تا ۱۵ مهرماه به پایان خواهد رسید تا پس از تدوین برای جشنواره فجر ارسال شود.

این مسئول با این توضیح که تمامی مکاتبات با محیط زیست و منابع طبیعی انجام شده و هیچگونه تخریبی انجام نگرفته است؛ افزود: هیچگونه آتش سوزی طبیعی انجام نشده است و هیچ اقدام مغایر با پروتکل های محیط زیستی صورت نگرفته است؛ لذا بدیهی است که با فیلمیرداری انجام شده هیچ اقدام مخرب محیط زیستی انجام نشده است.

سردار مسلمی با اعلام این خبر که نوشتن فیلمنامه شهید تورانی در دست انجام است و موافقت و قرارداد با مجموعه اوج انجام شده و در ۲۲ قسمت ساخته خواهد شد؛ اشاره کرد: در خصوص حادثه ۶ بهمن نیز مذاکراتی با سیما فیلم صورت گرفته که بزودی قرارداد مکتوب منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث جمع آوری اسناد شهدا با جدیت انجام شد و تلاش شد تا مغایرت آماری و نواقص به صورت حداکثری مرتفع شود؛ تصریح کرد: در این بررسی‌ها مشخص شد که آمار شهدای استان مازندران خیلی بیشتر از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید است و شهدای فراوانی داریم که اصالتا مازندرانی هستند اما در استان دیگری دفن شده‌اند و لذا پس از اخذ تاییدیه بنیاد شهید، تعداد شهدای استان به ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید تغییر یافت.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه برای روز جشن ازدواج در ۶ مهرماه، در روز ۱۲ مهرماه در ساعت ۱۷ توزیع ۱۰۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان را خواهیم داشت؛ ادامه داد: در همین روز، ۱۸ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار ایرانی نیز توزیع خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه از فردا سوم مهرماه، رزمایش تفقد و سرکشی از خانواده‌های شهدای مازندران آغاز خواهد شد؛ گفت: در این رزمایش با جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز دیدار خواهیم داشت.

سردار مسلمی گفت: آزادسازی ۱۳۵ مورد جرایم غیر عمد و اهدای افزون بر ۱۹۰۰ تسهیلات کم بهره و یا ترمیم ۵۰۰ خانه‌ محروم توسط گروه‌های جهادی بخش دیگری از اقدامات قبل از برگزاری کنگره شهدای مازندران است.

وی مطرح کرد: کار منحصربفرد دیگر آنکه امسال ۸ استان در حال برگزاری کنگره هستند که تنها استانی که توانست مجوز برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس را اخذ کند استان مازندران است که از ۸ الی ۱۳ مهر نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۲۰ ناشر داخلی و ۵ ناشر بین‌المللی همراه خواهد بود.

فرمانده سپاه کربلا  متذکر شد: نمایشگاه عفاف و حجاب با حضور ۶۰ تولیدکننده داخلی و نمایشگاه نوشت افزار با حضور ۲۰ تولیدکننده بزرگ کشور نیز طی این ایام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محل برگزاری همایش و اجلاسیه در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی انتخاب شده است که به چند دلیل منتج به این انتخاب شد؛ تشریح کرد: نکته نخست به حداقل رساندن ترافیک، دوم مدیریت بارندگی، سوم نبود زیرساخت در پارک موزه دفاع مقدس و عمر ۲۰ ساله پروژه ورزشگاه ماهفروجک، بوده است که خدماتی نظیر راه ورودی، آب، برق، گاز و سرویس بهداشتی به یمن کنگره شهدا ایجاد شد و تلاش شد تا این پروژه به سمت افتتاح، پیش رود.

فرمانده سپاه کربلا  گفت: در آینده بنا است تا در نزدیکی این ورزشگاه یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی راه اندازی شود و لذا یک مخزن ۵ هزار مترمکعبی و یک چاه عمیق ایحاد شد تا برای همیشه مشکل مردم این منطقه در این بخش، مرتفع شود.

سردار مسلمی از اتمام ساخت فیلم سینمایی «کالدو» و اکران آن در کنگره شهدای مازندران در پایان مهرماه امسال خبر داد و گفت: حاشیه سازی که در ساخت آخرین سکانس  آن در منطقه جنگلی مازندران درست شده بود، شیطنت دشمنان  در فضای مجازی بوده است.

وی با توضیح این نکته که هماهنگی ها با منابع طبیعی و محیط زیست برای استقرار فیلم سازان در منطقه جنگلی صورت گرفته بود و هیچ تخریب درخت و آتش سوزی نشده است، تصریح کرد: همه صحنه سازی ها از سوی دشمن با هدف  سوژه سازی بوده است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران ادامه داد: هیچ اقدامی مغایر با پروتکل های محیط زیستی و منابع طبیعی در ساخت فیلم سینمایی در جنگل های مازندران انجام نشده است.

وی با بیان اینکه جمع آوری اسناد شهدا مازندران از دیگر برنامه‌های در حال انجام کنگره است، گفت: همچنین تولیدات فاخر هنری و فرهنگی با محوریت شهدای مازندران تهیه شده است.

سردار مسلمی از راه اندازی رادیو کنگره شهدای مازندران خبر داد و گفت:پژوهشکده دفاع مقدس مازندران نیز راه اندازی شده است.

وی با ذکر این نکته که مازندران جزو هشت استان کشور است که امسال کنگره ملی شهدا را برگزار می کند، از برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قایمشهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه از هشتم مهر تا ۱۳مهر با حضور ۱۲۰ناشر ملی و پنج ناشر بین المللی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد؛ همزمان ۲ نمایشگاه عفاف و حجاب و لوازم التحریر با حضور ۶۰ غرفه از البسه های ایرانی و اسلامی و نوشت افزار در حاشیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس دایر می شود.

سین برگزاری مراسم کنگره شهدا که از ۶ لغایت ۱۲ مهرماه برگزار خواهد شد، به شرح ذیل است:

۶ مهر اجلاسیه ازدواج آسان ۹ صبح در مجموعه شهید سلیمانی (ماهفروجک)۷ مهر اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران ۷ صبح

۸ مهرماه اجلاسیه فرزندان و همسران شهدا ساعت ۹ صبح

۹ مهرماه اجلاسیه پهلوانان کشتی استان مازندران ساعت ۳ بعدازظهر

۱۰ مهرماه اجلاسیه دانشجویان اساتید و ف هیختگام در ۹ صبح

۱۱ مهرماه اجلاسیه دانش آموزان و فرهنگیان ساعت ۹ صبح

۱۱ مهر سمفونی مقاومت مازندران به زبان فارسی و مازندرانی

۱۲ مهرماه اجلاسیه نهایی ساعت ۱۸ در مجموعه ورزشی شهید سلیمانی

 

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.