کد خبر : 20725
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
107 views

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد:

زیرساخت‌های مخابراتی آماده انتخابات ریاست جمهوری

زیرساخت‌های مخابراتی آماده انتخابات ریاست جمهوری
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: امکانات و زیرساخت‌های مخابراتی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور فراهم است و هیچ مشکلی در زمینه انتخابات پیش‌رو نداریم.


به گزارش تیتر شمال؛ مجید سلطانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه  تمام تجهیزات فنی و ارتباطی را به کار گرفتیم تا با استفاده از زیرساخت مخابرات انتخاباتی امن را در این دوره هم مانند دوره‌های گذشته برگزار کنیم  اظهار کرد: تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز وزارت کشور و شورای نگهبان قانون اساسی مانند فیبر نوری و ظرفیت‌های ارتباطی مدنظر، در تمامی نقاط تعریف‌شده از سوی وزارت کشور با در نظر گرفتن لینک‌های پشتیبان برای هر یک از مسیرهای مطمئن و پایدار، تامین شده و هیچ مشکلی در زمینه انتخابات پیش روی نداریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی زیرساخت‌های مناسب برای انتخابات الکترونیکی فراهم شده است و در صورت تصمیم‌گیری مراجعه مربوطه انتخابات می‌توان آن را به صورت کاملاً الکترونیکی در کشور برگزار کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: در انتخابات گذشته نیز  پوشش مخابراتی ۹۹/۸ درصد بوده و در برخی از استان‌ها مانند مازندران این پوشش‌دهی به ۱۰۰درصد هم رسیده است و در حال حاضر نیز با تقویت و توسعه و ارتقای شبکه جهت استفاده از بسترهای ارتباطی و الکترونیکی در ایام انتخابات و ارائه گزارش لحظه به لحظه تمام اقدامات انجام شده جهت پایداری شبکه مخابراتی به ستاد شرکت مخابرات ایران پس از پایان فرایند انتخابات از جمله مهم‌ترین اقدامات این شرکت در جهت مستندسازی و بررسی و رصد کیفی و کمی پایداری ارتباطات خواهد بود.

این مسئول با تاکید بر پایداری سرویس‌ها به عنوان وظیفه اصلی مخابرات به عنوان یک شرکت خدماتی تامین کننده زیرساخت‌های سایر اپراتورها، گفت: بررسی امکان تامین ارتباطات و جایگزین مورد نیاز در شعب فاقد پوشش و همچنین متصل شدن فرمانداری‌ها و بخشداری‌های در هر منطقه بر حسب درخواست استانداری  به فیبر نوری  از دیگر کارهای اجرا شده در حوزه انتخابات بوده است که این شرکت تا به حال انجام داده است.

سلطانی ادامه داد: تمام تجهیزات فنی و ارتباطی را به کار گرفتیم تا با استفاده از زیرساخت مخابرات انتخاباتی امن را دراین دوره نیز مانند دوره‌های گذشته برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی ۲۹۲ سایت و ۱۱۸ سایت در  حال تعویض و ۳۸ سایت جابه جا شده بیان کرد: سال ۱۴۰۲ سال خوبی برای این شرکت بوده است که توانسته طبق آخرین آمار ارائه شده پوشش ۹۸درصدی را در کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید به اینکه با گسترش فناوری و تکنولوژی‌های مدرن در حوزه مخابرات، تغییرات فراوانی در ساختار شرکت‌ها به وجود آمده است گفت: شرکت مخابرات ایران یک شرکت مهم و بزرگ در زمینه خدمات‌رسانی به مردم است و مردم به شدت به خدماتی که ارائه می‌دهد نیاز دارند بدین منظور برای ارائه خدمت بیشتر، بهتر، سریع‌تر، کامل‌تر و بی‌نقص‌تر مستلزم تحولاتی است که ما آن را در دو بخش تحول بیرونی و تحول درونی آغاز کردیم و نتایج خوبی را هم حاصل کردیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح‌ فیبرنوری در مخابرات، بهینه‌سازی و توسعه شبکه تلفن همراه با پوشش آنتن دهی نسل چهارم و سرعت اینترنت مناسب بوده  است و همانطور که می‌دانید وظيفه توسعه و سایت پشتیبانی بقیه اپراتورها نیز با این شرکت بوده است و در راستای این اقدام صورت گرفته در حال هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر روستایی و ۳۵۰ کیلومتر در شهرها راه‌اندازی شده است که در حال حاضر هزار و ۸۵۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرها و روستاها اجرا شده است.

سلطانی افزود: با وضعیت جغرافیایی در سال ۱۴۰۳ مقدمات توسعه فیبر روستایی هزار کیلومتر در روستاها آغاز شده که تا آخر سال به پایان خواهدرسید.

وی اشاره به اینکه در بحث فیبر نوری استان مازندران از جمله استان‌هایی بوده  که در خط مقدم قرار داشته یادآور شد: با توجه به اراده مدیران این استان انتظار داریم که این استان فراتر از برنامه‌هایش این خدمت را در اختيار همه کشور قرار دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان گفت: صنعت مخابرات یکی از صنایع استراتژیک در کشور است که به دلیل استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید در آن، همواره به عنوان محرکی برای چندین صنعت دیگر نیز شناخته می‌شود و شهروندان در عصر حاضر بيشتر از هر زماني به ارتباطات و خدمات آن نيازمند هستند چرا که اکثر فعاليت‌های روزمره آنان با اينترنت و خدمات ارتباطی برطرف می‌شود.

منبع: بلاغ

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.