کد خبر : 19802
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
162 views

ساختمان تنها مرکز تخصصی کودکان شمال کشور در بابل افتتاح می‌شود

ساختمان تنها مرکز تخصصی کودکان شمال کشور در بابل افتتاح می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:ساختمان نوین درمانی تنها مرکز فوق تخصصی نوزادان و کودکان شمال کشور با سرمایه گذاری ۹۸۰ میلیارد ریالی دولت تکمیل و با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:ساختمان نوین درمانی تنها مرکز فوق تخصصی نوزادان و کودکان شمال کشور با سرمایه گذاری ۹۸۰ میلیارد ریالی دولت تکمیل و با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود.

سید علی مظفرپور روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران افزود: فرایند تکمیل این ساختمان که از سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، مدتی متوقف شده بود که همزمان با آغاز دولت سیزدهم فرایند تکمیل آن شتاب گرفت.

وی گفت: دولت اعتبار ۹۸۰ میلیارد ریالی این طرح مهم درمانی شمال کشور را تامین و به فرایند تکمیل این ساختمان سرعت بخشید.

مظفرپور افزود : ظرفیت تخت‌های این ساختمان از ۱۲۰ تا ۱۶۰ تخت است که با افتتاح این بیمارستان جدید بخشی زیادی از مشکل کودکان برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: چون این بیمارستان برای کودکان است، زیباسازی داخل آن به گونه ای است که کودکان احساس آرامش کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : ۸۰ درصد بیماران بستری و حدود ۶۰ درصد از بیماران سرپایی در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شفیع زاده امیرکلا خارج از شهرستان و استان است.

ساختمان جدید بیمارستان کودکان امیرکلا که در زمینی به گستره پنج هزار متر مربع در ۶ طبقه احداث شد یکی از مجهزترین بیمارستان کودکان در کشور محسوب می‌شود.

بیمارستان کودکان امیرکلا در سه بخش بستری، اورژانس و اتاق عمل سالانه میزبان جمع زیادی از کودکان از استان های شمالی است.

ساختمان تنها مرکز تخصصی کودکان شمال کشور در بابل افتتاح می شود

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.