کد خبر : 22236
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۲۱
150 views

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران:

صندوق بیمه کشاورزی نیازمند حمایت و توجه بیشتر/پرداخت تسهیلات به زنجیره‌ها الویت محوری بانک کشاورزی است

صندوق بیمه کشاورزی نیازمند حمایت و توجه بیشتر/پرداخت تسهیلات به زنجیره‌ها الویت محوری بانک کشاورزی است
مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران با اشاره به لزوم حمایت جدی از صندوق بیمه کشاورزی، گفت: امسال حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف را داشتیم که پرداخت تسهیلات به زنجیره‌ها به یک الویت محوری بانک کشاورزی تبدیل شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ هوشنگ حیدرنژادیان مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته دولت به بیان اقدامات و ماموریت‌های بانک کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: بانک کشاورزی یک بانک تخصصی به عنوان بازوی دولت در بخش کشاورزی است.

وی افزود: حدود ۹۱ سال از عمر فعالیت بانک کشاورزی می‌گذرد و به همین میزان سابقه حضور در بخش کشاورزی کشور دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی در هر کجا که سیل، خسارت، خشکسالی و حادثه در حوزه کشاورزی بوده در کنار دولت بوده و خدمات ماندگاری از خود بر جای گذاشته است.

این مسئول ادامه داد: دولت‌های متفاوت بعضا ماموریت‌های خاصی برای بانک‌ها تعریف می‌کنند که همواره بیشترین سهم این مأموریت‌ها به بانک کشاورزی اختصاص یافته است.

حیدرنژادیان بیان کرد: بر همین اساس، حدود ۵۰ درصد برخی اعتبارات به بانک کشاورزی اختصاص می‌یابد که این امر از اهمیت و نقش بانک کشاورزی در توسعه و اشتغال حکایت دارد.

وی عنوان کرد: غذا نیاز اصلی امروز دنیا است و تفاوت ماهیت بانک کشاورزی در این عرصه به وضوح مشخص است.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران اعلام کرد: در سال گذشته و امسال، اقدامات مثمرثمر و شایسته‌ای از سوی بانک کشاورزی صورت گرفته است.

این مسئول گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی علیرغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته اما خیلی استقبال زیادی از سوی فعالان بخش کشاورزی صورت نگرفته است که متاثر از فعالیت‌های موازی بیمه‌ها در کنار یکدیگر است.

حیدرنژادیان تاکید کرد: سیاست حمایتی بانک کشاورزی به نسبت سایر بانک‌ها متفاوت است و عمده خسارت‌های بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی پرداخت می‌شود و لذا نیازمند حمایت بیشتری در بخش تسهیلات از سوی مسئولان ملی از محل منابع جدید است.

وی مطرح کرد: امسال حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف را داشتیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران اشاره کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار تن گندم به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد ریال خریداری شده است که تا این لحظه، ۱۲ هزار میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد.

این مسئول گفت: بانک کشاورزی مازندران به لحاظ مبلغ پرداخت رتبه هفتم و به لحاظ تعداد تسهیلات رتبه سوم کشور را در میان تمامی شعب بانک کشاورزی دارا است.

حیدرنژادیان متذکر شد: انتظارات کشاورزان از بیمه و سقف پرداخت غرامت دارد با آنچه در قانون و بندهای ابلاغی وجود دارد کمی متفاوت است اما به مدد پیشرفت‌های فنی و روش‌های اصلاحی امروز شاهد اعمال شرایط بهتری هستیم؛ هر چند معتقدیم جا برای کار و ترمیم در این بخش وجود دارد.

وی افزود: باید به یک فهم اقتصادی مشترک دست پیدا کنیم وگرنه قطعا چالش‌های متعددی را در پی خواهد داشت.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در گذشته شاید منابع مالی بیشتری وجود داشته اما اکنون خسارات و تبعات افزایش یافته و دولت به دنبال انضباط مالی است.

این مسئول ادامه داد: مدیریت داخلی بنگاه‌های اقتصادی و قوانین صادرات و تجاری در بیرون بنگاه اقتصادی دو مولفه مهم و اثرگذار در مشکلات واحدهای تولیدی است که نتوانسته‌اند در مجموع با مدیریت درست، تاب‌آوری واحد تولیدی خود را بالا ببرند و منتج به ورشکستگی شده است.

حیدرنژادیان عنوان کرد: صندوق بیمه کشاورزی مجری سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و کلیه خدمات تحت پوشش می‌بایست مطابق با سیاست‌های ابلاغی باشد.

وی اذعان کرد: در استان مازندران حدود ۸۵ محصول دارای سابقه بیمه شده در صندوق بیمه است که بسته به حق بیمه، غرامت نیز به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران تصریح کرد: در سال زراعی گذشته، حدود ۸۸۲ میلیارد ریال پرداخت خسارت داشتیم و امسال تنها در بخش دام ۱۶۰ میلیارد ریال پرداخت غرامت داشتیم.

این مسئول به ورود ابزارهای نوین در ارزیابی خسارت اشاره کرد و گفت: استفاده از تصاویر ماهواره‌ای در ارزیابی خسارات به بهبود شرایط کمک کرده است و رضایت نسبی از سوی کشاورزان حاصل شده است.

حیدرنژادیان بیان کرد: بحث زنجیره تولید در ۵ سال اخیر به یک الویت محوری بانک کشاورزی تبدیل شده است و پرداخت تسهیلات به زنجیره‌ها مورد تاکید است و طرح‌های جدیدی در دست اجرا قرار دارد.

وی اعلام کرد: روز گذشته آیین افتتاح ۸۷ طرح کشاورزی مازندران برگزار شد که تامین منابع مالی آن بر عهده بانک کشاورزی است.

مدیر شعب بانک کشاورزی مازندران گفت: ما تسهیلات ارزی در استان چندان نداریم چرا که در بخش صادرات، منابع ارزی برای صادرکنندگان وجود دارد.

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.