کد خبر : 20191
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
121 views

استاندار مازندران تاکید کرد:

ضرورت احیای موقوفات مازندران برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی

ضرورت احیای موقوفات مازندران برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی
استاندار مازندران بر ضرورت احیای موقوفات استان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت موقوفات مازندران برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کرد.


به گزارش تیتر شمال؛  حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران صبح امروز به یوسف نوری استاندار مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.

یوسف نوری استاندار مازندران در این دیدار با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه و ماندگاری است که از پیامبر و اهل بیت(ع) به یادگار مانده است، اظهار کرد: وقف بهترین خیرات و ماندگارترین اثر معنوی است که همیشه ماندگار می‌شود و در طول تاریخ انسان‌های زیادی از آن برخوردار می‌شوند.

وی یکی از کارکردهای وقف را محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان اعلام کرد و گفت: وقف یک عمل فردی نیست بلکه یک عمل جمعی است چون از وقف بشریت بهره می‌برد و آثار و برکات آن شامل افراد زیادی می‌شود.

استاندار مازندران بر ضرورت احیای موقوفات استان تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت موقوفات مازندران برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کرد.

نوری با بیان اینکه از اراضی وقفی استان می‌توان برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید و اشتغال بهره‌گیری کرد: با سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی هم می‌توان موقوفات را احیا کرد و هم می‌توان محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال کرد.

وی با بیان اینکه وقف هیچ‌گاه برای بشریت معضل نبوده بلکه دارای آثار و برکات فراوانی است، تاکید کرد: مشکلاتی که در حوزه موقوفات وجود دارد باید با نگاه بی‌طرفانه و بر اساس قانون برطرف شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید در بحث زمین از ادارات اوقاف استعلام نمایند تا در آینده مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود، گفت: اوقاف هم باید در کوتاه‌ترین زمان به استعلامات مردم و دستگاه‌های اجرایی پاسخ دهد تا کارها تسریع یابد.

حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف مازندران نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد از فعالیت‌ها و برنامه‌های اوقاف استان و خدمات موقوفات به اقشار مختلف مردم پرداخت.

وی گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران این آمادگی را دارد تا در کنار سایر نهادها و بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم نسبت به برطرف کردن مشکلات و ایجاد اشتغال در اراضی وقفی و سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.