کد خبر : 20266
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
122 views

طرح جهش تولید در دیم زارها فرصتی جدید برای کشت گیاهان دارویی

طرح جهش تولید در دیم زارها فرصتی جدید برای کشت گیاهان دارویی
طرح جهش تولید در دیم زارها که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شده است، فرصتی جدید برای کشت گیاهان دارویی و محصولات مهم و راهبردی در اراضی دیم فراهم کرده است.


به گزارش تیتر شمال؛ آیین روز انتقال یافته‌های گل محمدی در روستای پاجی منطقه دودانگه ساری با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از کشاورزان پیشرو برگزار شد.

در این مراسم که با هدف ترویج دانش فنی و یافته‌های نوین علمی در کشت گل محمدی و افزایش بهره‌وری در این بخش برگزار شد، بر نقش مهم این گیاه در رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان تأکید شد.

شهرستان ساری با دارا بودن ۳۵۷ هکتار مزرعه گل محمدی، به عنوان یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان مازندران شناخته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۰۰ تن گل تر از این مزارع برداشت شود.

طرح جهش تولید در دیم زارها که از سال زراعی ۱۳۹۹ با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و وزارت جهاد کشاورزی در برخی استان‌های کشور اجرایی شده است، فرصتی جدید برای کشت گیاهان دارویی و محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم، جو، حبوبات، دانه های روغنی و … در اراضی دیم فراهم کرده است.

این طرح که با هدف افزایش تولید محصولات راهبردی از جمله گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی در حال اجرا است، شامل برنامه‌های حمایتی و تشویقی متعددی از جمله ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، یارانه کود و سم و بذر و تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.