کد خبر : 17470
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
180 views

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری:

عامل انسانی علت آتش‌سوزی ۲ هکتار از جنگل‌های راش نور/۶۰ درصد حریق اطفا شد

عامل انسانی علت آتش‌سوزی ۲ هکتار از جنگل‌های راش نور/۶۰ درصد حریق اطفا شد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری از وقوع حریق در منطقه بین لاویج و واز در شهرستان نور توسط عامل انسانی خبر داد و گفت: تا به این لحظه، حدود ۶۰ درصد حریق اطفا شده است و همچنان اطفا برای باقی عرصه ادامه دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ سرهنگ مجید ذکریایی در گفتگو با خبرنگار ما درباره حریق در منطقه بین لاویج و واز در شهرستان نور، اظهار کرد: تا به این لحظه،  حدود ۶۰ درصد حریق اطفا  شده است و همچنان اطفا برای باقی عرصه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به احتمال سقوط درختان شکسته افتاده و پرتاب سنگ، نیروها را به ضلع غربی محل آتش‌سوزی منتقل کردیم و امیدواریم با کاهش وزش باد بتوانیم اطفای ما بقی عرصه را انجام دهیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، با بیان اینکه این آتش سوزی در «هلیک بن واز» شهرستان نور رخ داده است؛ خاطرنشان کرد: حدود ۲ هکتار از این اراضی دچار حریق شده که تمامی عرصه، راشستان است و درختا با ارزشی در این محدوده وجود دارد؛ خوشبختانه ۹۰ درصد آتش‌سوزی سطحی است.

این مسئول علت حریق را خطای اسانی عنوان کرد و ادامه داد: بنظر می‌رسد با توجه به اینکه این محدوده جزو مناطق حفاظت شده است، شکارچیان غیرمجاز عامل اصلی آتش‌سوزی هستند.

ذکریایی، اعلام کرد: این آتش سوزی از ظهر امروز آغاز شد و به سرعت نیروها جهت اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند که به دلیل اینکه منطقه جنگلی بوده و جاده دسترسی وجود نداشت، نیروها به صورت پیاده به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

وی بیان کرد: متاسفانه بالگرد در استان مستقر نبود و هم اکنون نیز به تاریکی برخوردیم و امداد هوایی ممکن نیست و امیدواریم بنا بر پیش‌بینی هواشناسی، بارش باران به کمک ما بیاید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، گفت: به دلیل اینکه حریق در ارتفاعات صعب‌العبور رخ داده است دسترسی به آب نداریم و دستگاه‌های امدادرسان همچون آتش‌نشانی و هلال احمر نیز به دلیل طولانی بودن مسیر و عدم وجود راه دسترسی قادر به حضور نیستند.

این مسئول اذعان کرد: نزدیک به ۹ اکیپ شامل ۷۰ نفر با همراهی نیروهای جوامع محلی و همیاران طبیعت در تلاش برای اطفای کامل حریق هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.