کد خبر : 20640
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
115 views

مدیرعامل آبفای مازندران:

ترمیم فرسودگی شبکه آب مازندران ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

ترمیم فرسودگی شبکه آب مازندران ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
مدیر‌عامل آبفای مازندران گفت: در استان مازندران بیش از ۲۱ هزار کیلومتر شبکه آب داریم که ۵۳۰۰ کیلومتر آن فرسوده است که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ بهزاد برارزاده مدیرعامل آب‌وفاضلاب مازندران در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: ۲۵ الی ۳۱ خردادماه به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه رسم شرکت آبفا رسم سقایی است؛ افزود: در دولت سیزدهم بخش عمده‌ای از تنش‌های آبی کشور و استان به ویژه در بخش روستایی رفع شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب مازندران با زیر ساخت جمعیتی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری امروز پاسخگوی جمعیت چند برابری مسافران است و باید قطعا ملی دیده شود.

این مسئول ادامه داد: ۸۵ درصد از نیاز آبی استان از ۴۲۲ دهنه چشمه و ۷۴۱ حلقه چاه و ۱۵ درصد دیگر از ۴ ایستگاه تامین می‌شود.

نیاز آبی استان ۱۵ هزار لیتر بر ثانیه است

برارزاده بیان کرد: نیاز آبی استان ۱۵ هزار لیتر بر ثانیه است و در پیک مصرف با توجه به متوسط تامین ۱۳ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه نگرانی داریم.

وی میزان حجم کمبود ذخیره مخازخ را ۳۸۴ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: از محل تنش آبی کشور ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم که جهت رفع تنش آبی مازندران به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل آبفای مازندران اعلام کرد: سرانه مصرف آب در استان ۱۹۴ لیتر در روز است.

این مسئول گفت: در استان مازندران بیش از ۱۵۰ هزار حلقه چاه وجود دارد که ۷۴۱ چاه برای آب شرب است.

برارزاده تاکید کرد: در شعاع دو کیلومتری این ۷۴۱ چاه بیش از ۶۴ هزار حلقه چاه آب کشاورزی وجود دارد که مورد هجمه و تهدید قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۱۲ مجتمع آبرسانی و ۳۹ پروژه تک روستایی جزو برنامه ما است و در دولت سیزدهم یک هزار و ۹۳۰ کیلومتر اصلاح شبکه خط انتقال آب صورت گرفت.

انقلاب پروژه‌های آبرسانی در دولت سیزدهم

مدیرعامل آبفای مازندران، گفت: ۱۰ حلقه چاه پیزو متری و کشاورزی با ظرفیت تامین ۲۲۳ لیتر بر ثانیه با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی به ظرفیت تامین آب استان اضافه شده است.

این مسئول ادامه داد: در مقایسه دولت سیزدهم با دولت قبل یک نگاه ویژه به حوزه آبی وجود داشت و کاملا بر اساس اقدامات و اعتبارات این مهم واضح و شفاف است.

برارزاده تصریح کرد: در قرارداد اول محرومیت‌زدایی، پروژه برای ۲۰۰ روستا تعریف و در گام دوم نیز ۲۰۰ روستای دیگر با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

وی اشاره کرد: ۱۸ شهر استان دارای طرح اجرایی فاضلاب است و ۶ شهر نیز تحت پوشش شبکه فاضلاب است.

 

فرسودگی ۵۳۰۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب در مازندران/ ۳۱ درصد آب هدر می‌رود

مدیرعامل آبفای مازندران اعلام کرد: ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بابلسر با هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

این مسئول گفت: اجرای ۳۶ کیلومتر از ۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب ساری در دور اول سفر رئیس جمهور و ۱۰۰ کیلومتر در دور دوم در دستور کار قرار گرفت.

برارزاده مطرح کرد: در استان مازندران بیش از ۲۱ هزار کیلومتر شبکه آب داریم که ۵۳۰۰ کیلومتر آن فرسوده است که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اذعان کرد: در دوسال اخیر بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه داشتیم.

مدیرعامل آبفای مازندران خاطرنشان کرد: میزان هدر رفت آب از محل شبکه‌های فرسوده در استان حدود ۳۱ درصد است.

 

شناسایی ۱۴ هزار فقره انشعابات غیرمجاز در مازندران

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار فقره انشعابات غیرمجاز شناسایی کردیم که تنها ۳۰۰۰ انشعاب در حد فاصل آمل و چمستان قرار دارد.

برارزاده بیان کرد: تمامی این انشعابات غیرمجاز و در واحدهای خارج بافت بوده که متاسفانه جهت مصارف کشاورزی، باغی و دامی نیز صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: در ساری ۵۰۰ لیتر بر ثانیه پساب داریم و می‌توان از این ظرفیت، صنایع، کشاورزی و دامداری استفاده کنند.

مدیر‌عامل آبفای مازندران اعلام کرد: زیرساخت‌ها ایجاد شده و تا این لحظه شهرداری به این موضوع ورود نکرده است.

این مسئول اذعان کرد: امسال تقریبا ۱۳ هزار فقره شکستگی در سطح استان گزارش شده است که تقریبا روزانه ۱۵۰ گزارش از سوی مردم در این خصوص است.

برارزاده با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی مسکن مهر نکا از دغدغه‌های جدی ما است؛ گفت: چطور می‌شود ۱۰۰۰ نفر در این منطقه اسکان داده شود اما فکر جامعی نشده باشد و چاه جذبی احداث شود؟

 

حل مشکل آب آشامیدنی مسکن مهر نکا نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار

وی تصریح کرد: اتمام پروژه آبرسانی مسکن مهر نکا، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳ دستگاه مکلف به تامین اعتبار این پروژه شده‌اند.

مدیر‌عامل آبفای مازندران اعلام کرد: ۲۷ میلیارد تومان خرید تجهیزات برای مسکن مهر نکا در دست انجام است که بخشی از مشکلات را در این نقطه مرتفع خواهد کرد.

این مسئول  متذکر شد: در ۴ مردادماه همایش بزرگ مجمع خيران آب در استان مازندران با حضور مسئولان ملی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.