کد خبر : 22357
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
140 views

تکذیب خبر بازگشت مجدد زباله به «گویچاله»؛

فرماندار ساری: اجازه بازگشت زباله به چهاردانگه را نمی‌دهیم

فرماندار ساری: اجازه بازگشت زباله به چهاردانگه را نمی‌دهیم
فرماندار ساری ضمن تکذیب خبر بازگشت زباله ساری به منطقه چهاردانگه، گفت: اصلا اجازه طرح این موضوع را به هیچ مسئول شهری و فردی نخواهم داد و تا زمانی که در فرمانداری ساری هستم، پای این سخنم خواهم ماند و اجازه چنین اتفاقی را نخواهم داد.


به گزارش تیتر شمال؛ طی روزهای اخیر، شایعه خبر بازگشت زباله ساری به محل دپوی سابق در بخش چهاردانگه، موجب به راه افتادن هجمه‌ اعتراض‌آمیز در فضای مجازی و در کانال‌ها و گروه‌های بومی این منطقه شده است.

طی بیش از ۱۴ سال، بیش از یک میلیارد کیلو زباله در منطقه گویچاله بخش چهاردانگه ساری تخلیه شد که محل بسیاری از تنش‌های زیست محیطی و اجتماعی در این منطقه شده بود.

وعده و وعیدهای مکرر اما بی‌فرجام مسئولان برای توقف انتقال زباله به این منطقه و به وجود آمدن مشکلات محیط زیستی و آلودگی برخی منابع آبی و به وجود آمدن برخی تهدیدات برای کشاورزی و دام اهلی بومی موجب شد که این موضوع از یک معضل اجتماعی به یک موضوع جدی و تنش‌ میان مردمان این بخش و مسئولان شهری و استانی شود که در نهایت منتج به توقف ارسال و انباشت زباله در این منطقه و رهسپار شدن زباله‌های مرکز اسان به آق‌قلا استان گلستان شد تا مردم این منطقه در چند سال اخیر یک نفس راحت بکشند.

اما خبر بازگشت مجدد زباله‌ها به گویچاله به دلیل کاهش بدهی چند ده‌ میلیاردی شهرداری ساری به استان گلستان بابت انتقال پسماند، موجی از نارضایتی را برای اهالی این منطقه به‌دنبال داشته است و طی چند روز اخیر در فضای مجازی و کانال‌های بومی این منطقه، این اعتراض و گلایه اعلام و منتشر شده است.

لحظاتی قبل، محمدعلی نوبخت فرماندار ساری در این رابطه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ گفت: بنده اکیداً خبر بازگشت زباله ساری به منطقه چهاردانگه را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: هم‌اکنون در روستای ایلال بخش چهاردانگه برای بازدید حضور دارم و به هیچ وجه چنین شایعه‌ای صحت ندارد.

فرماندار ساری، خاطرنشان کرد: محکم و قاطعانه خبر بازگشت زباله به بخش چهاردانگه ساری را تکذیب می‌کنم.

نوبخت تصریح کرد: نه تنها این خبر را تکذیب می‌کنم بلکه به هیچ‌وجه اجازه این کار را نیز نخواهیم داد.

وی ادامه داد: خودم اهل چهاردانگه ساری هستم و اعلام می‌کنم که نه چنین چیزی مطرح است و اگر باشد اجازه چنین کاری تحت هیچ شرایطی را نخواهم داد.

فرماندار ساری، تاکید کرد: اصلا اجازه طرح این موضوع را به هیچ مسئول شهری و فردی نخواهم داد و تا زمانی که بنده به عنوان مسئول در سمت فرماندار ساری هستم، پای این سخنم تا جانم، خواهم ماند و اجازه چنین اتفاقی را نخواهم داد.

نوبخت، اعلام کرد: مردم پشتکوه به اندازه کافی، جور زباله ساری را سال‌های متمادی کشیده‌اند و اکنون مسئولان مدیریت شهری در شهرداری و شورای شهر ساری باید تلاش کنند تا هرچه زودتر کارخانه زباله‌سوز ساری را افتتاح کنند.

وی اذعان کرد: شورا و شهرداری ساری، کارفرمای پروژه احداث زباله‌سوز مرکز استان هستند و باید تلاش و همت کنند تا در اسرع وقت این مطالبه روی زمین مانده مردم ساری، در اسرع وقت به اتمام برسد.

فرماندار ساری، مطرح کرد: تا روز افتتاح کارخانه زباله‌سوز ساری، پسماند طبق روال گذشته، انتقال داده خواهد شد و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی، اجازه بازگشت مجدد پسماند را به بخش چهاردانگه نخواهیم داد.

نوبخت متذکر شد: در پایان مجددا ضمن تکذیب قاطعانه این خبر اعلام می‌کنم که حتی به فرض یک هزارم درصد صحت این موضوع نیز، نه تنها اجازه چنین اتفاقی را تحت هیچ شرایطی نخواهیم داد بلکه اجازه طرح موضوع این مسئله را نخواهیم داد.

منبع: بلاغ مازندران
انتهای خبر/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.