کد خبر : 15633
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
164 views

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

فعالیت ۵۰۰ مدرسه دارای یک دانش‌آموز در کشور/در حال رسیدگی به اعتراضات طرح رتبه‌بندی هستیم

فعالیت ۵۰۰ مدرسه دارای یک دانش‌آموز در کشور/در حال رسیدگی به اعتراضات طرح رتبه‌بندی هستیم
 مراد صحرایی از فعالیت ۵۰۰ مدرسه یک دانش آموز در کشور خبر داد و گفت: در مرحله اعمال رسیدگی به اعتراض معلمان در خصوص طرح رتبه‌بندی هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ رضا مرادصحرایی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از ساخت ۵ هزار و ۸۰۰ مدرسه دو سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: روند افزایش فضای آموزشی کشور بویژه برای تک شیفت و تک نوبته شدن مدارس با جدیت ادامه دارد.

مراد صحرایی از فعالیت ۵۰۰ مدرسه یک دانش آموز در کشور خبر داد و افزود:در برخی از نقاط کشور که تغییرات جمعیتی به سبب حاشیه نشینی و مهاجرت در  آن نقاط زیاد است، تعداد مدارس باید بیشتر شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه از کشور از آموزش محروم نیست گفت: دسترسی دانش آموزان به کلاس درس و محتوا‌های آموزشی در همه کشور وجود دارد.

صحرایی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به گلایه مندی برخی از معلمان نسبت به اجرای طرح رتبه‌بندی خاطرنشان کرد: اعتراض در آیین نامه رتبه بندی پیش بینی شده و رسیدگی به آن طبق برنامه زمانبندی به خوبی در حال انجام است و ما در مرحله اعمال رسیدگی به اعتراض‌ها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول در آموزش و پرورش مهم است، گفت: برخی نادانسته عنوان می‌کنند که سند باید اصلاح شود اما در واقع سند به اصول توجه دارد و در روش‌ها و راهکارها باید اصلاحاتی صورت گیرد.

وی خانواده محوری، مدرسه، دانش آموزمحوری، امید، ایمان، نشاط را از جمله محورهای سند تحول بنیادین بیان کرد و گفت: چهار نگاشت برای اجرای سند تحول طراحی شده است و طبق فرمایش از اجرای سند در مدرسه خبری نیست.

مرادصحرایی با بیان اینکه تربیت معلم در دولت کنونی مورد توجه قرار گرفت و ظرفیت آن ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: آموزش و پرورش به تربیت معلم کمک کرده است و طی دو سال ۷۰۰ هزار مترمربع فضا به تربیت معلم داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.