کد خبر : 19673
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
146 views

امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه:

قرارگاه نظام‌مسائل حل مشکلات مازندران راه‌اندازی شود

قرارگاه نظام‌مسائل حل مشکلات مازندران راه‌اندازی شود
امام جمعه موقت ساری با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های نخبگان در رفع گره‌های کور استان در حوزه‌های مختلف بهره‌گیری شود، گفت: باید قرارگاهی برای حل مشکلات استان در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی شود.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری با بیان اینکه حضرت معصومه(س) سرشار از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری برجسته بود، اظهار کرد: ایشان از نظر علمی بسیار جایگاه ویژه‌ای داشت و دختران امروز هم باید از ایشان الگو بگیرند و از نظر علمی کوشا باشند.

وی افزود: افرادی هستند تفکرات انحرافی دارند و می‌خواهند جوانان را از خدا و ولی خدا دور کنند، اما زنان ما باید با نگاه به حضرت معصومه انسان شناس و باتدبیر باشند تا در دام دشمن نیفتند.

امام جمعه موقت ساری گفت: حضرت معصومه دارای مقام شفاعت بودند و این مقام شفاعت برای کسی که در بدترین دوران سیاسی و اجتماعی زندگی می‌کرد، بسیار ارزشمند است.

نصوری افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای زن ارزش بالایی قائل است و زنان را جزو جدایی ناپذیر جامعه متمدن می‌داند، اگر چه دشمن همیشه برای تفکیک زن و جامعه همواره به دنبال حیله و مکر است.

وی گفت: حفظ احترام زن نباید به شعاری مثل زن، زندگی، آزادی محدود باشد که هدف و راه آن مشخص نیست، احترام به زن و جایگاه آن بر همه واجب است.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: باید تلاش کنیم دختران و فرزندمان را مانند پیامبر اکرم(ص) تربیت کنیم تا به قله معرفت و شناخت برسند و این معنویت و معرفت است که دختران ما را به سمت گناه نکردن و دوری از مسیر انحرافی وا میدارد.

وی افزود: دختران باید با معارف اسلامی آشنا باشند و به قوانین جامعه مقید باشند، و به گفته رهبر معظم انقلاب این هنجار شکنی که گاهی در جامعه اتفاق می‌افتد، باید با هدایت درست توسط خود بانوان برطرف شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های نخبگان در رفع گره‌های کور استان در حوزه‌های مختلف بهره‌گیری شود، خاطرنشان کرد: باید قرارگاهی برای حل مشکلات استان در حوزه‌های مختلف راه‌اندازی شود.

وی با هشدار اینکه تراز استفاده مازندران از سرانه ملی بسیار پایین است، اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان با شناسایی ظرفیت‌ها مشکلات استان را حل کنند و نباید دست روی دست بگذاریم.

امام جمعه موقت مرکز مازندران با اشاره به طرح نور فراجا گفت: همه ما مسئول هستیم و باید به تحقق این امر کمک کنیم تا جامعه توام با معنویت و زندگی عفیفانه باشد.

نصوری تصریح کرد: جامعه اسلامی درحال فتح قله‌های زیادی است با وجود اینکه با بحران‌های ترور، تحریم و سایر روبرو است اما نخبه‌پروری و فناوری پیشرفت کرده و دختر جامعه اسلامی باید با این تفکر رشد یابد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.