کد خبر : 19964
تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
131 views

آیت‌الله لایینی در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت دانش هسته‌ای در دانش‌بنیان کردن کشاورزی مازندران

لزوم استفاده از ظرفیت دانش هسته‌ای در دانش‌بنیان کردن کشاورزی مازندران
آیت‌الله محمدی لایینی گفت: مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص دانش بنیان شدن کشاوزی تاکید داشتند و چه مصداقی بهتر از آنکه از دانش هسته‌ای برای دانش بنیان شدن کشاورزی مازندران، بهره ببریم.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون ایجاد مرکز گسترش کشاورزی هسته‌ای در مازندران با عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، اظهار کرد: خوب است که بیشتر با دانش هسته‌ای که چگونه می‌شود در حوزه‌های مربوط به استان که هر کدام در کنار اینکه فرصت هستند تهدید نیز محسوب می‌شوند، آشنا شویم.

وی افزود: به طور نمونه در همین موضوع پسماند در مازندران، که می‌بایست شیرابه‌ها را تصفیه کنیم اساسا خود پسماند در استان یک معضل جدی است و یا در حوزه تولید مرکبات و برنج، خود استفاده از سموم و کودها اساس مضر و سرطان‌زا هستند و آفت‌هایی مثل مگس مدیترانه باید کنترل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: خود عمر کوتاه و ناماندگاری محصولات کشاورزی نیز خود یک مسئله مهم است و علاوه بر آن مسئله مهم آسیب و لطمه‌ای است که به صادرات استان می‌زند؛ چرا که محصولات ما از استانداردهای لازم سلامت برخوردار نیستند.

امام جمعه ساری، با تاکید بر لزوم استفاده از دانش هسته‌ای در حوزه کشاورزی، ادامه داد: تحقق این مسئله به اندازه صنایع تبدیلی برای ما اهمیت پیدا می‌کند.

آیت‌الله محمدی لائینی بیان کرد: بنظرم همکاران شما یک لیستی از کارهایی که در این حوزه می‌توانند به استان مازندران خدمات دهند در اختیار استاندار قرار دهند تا ما بدانیم چگونه می‌توانیم از این دانش در استان، بهره ببریم.

وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص دانش بنیان شدن کشاورزی تاکید داشتند و چه مصداقی بهتر از آنکه از دانش هسته‌ای برای دانش بنیان شدن کشاورزی مازندران، بهره ببریم.

وی تاکید کرد: در خصوص زمین نیز همکاران شما بیایند چند نقطه در نظر گرفته شده در استان را بازدید کنند و هر کجا که بهترین نقطه کارشناسی است بدین منظور در اختیار شما قرار داده خواهد شد تا این مسئله در استان عملی شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.