کد خبر : 20099
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
120 views

نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد:

لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات و وفاق نیروهای انقلاب

لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات و وفاق نیروهای انقلاب
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فوری‌ترین مسئله‌ انتخابات است که حضور حداکثری و وفاق دلسوزان نیروهای انقلابی، شهدای خدمت و ولایت لازم است.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعد از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: حادثه‌ای که نه تنها ملت ایران بلکه مردم حوزه مقاومت و منطقه را عزادار کرده و در نه کشور عزای عمومی اعلام شده است را تسلیت عرض می‌کنم، آخرین ایستگاه سفرهای استانی رئیس جمهور مازندران بود و این توفیق مرهون تلاش‌های استاندار جدید است که سفر را جلو انداختند و از این فیض محروم نشدیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد، افزود: بحث نظری بس است برویم دنبال اجرا، در این شورا گروهی برای انجام الگوی اجرایی و مفهومی انتخاب شود.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: نباید بی‌تفاوت از کنار دستگا‌ه‌هایی که بی‌دغدغه هستند و پاسخ نامه شورای فرهنگ عمومی را نمی‌دهند گذشت، باید بین دستگاه‌هایی که زحمت کشیدند و آنانی که به فراموشی سپردند فرق باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه جریان غدیر و فرهنگ ولایت یک مسئله همیشه به‌روز و مورد نیاز است، عنوان کرد: اگر فرهنگ غدیر زنده باشد بسیج زنده است، بسیجی همچون حضرت علی(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نامگذاری اسم فرزندان خیلی از اسامی اهل بیتی فاصله گرفته است و انسان را هیچ به یاد دین و پیغمبر نمی‌اندازد، باید در کتابچه‌هایی که در اداره ثبت احوال وجود دارد تجدیدنظر صورت گیرد، اکثر نام‌ها در این کتاب ناجور است و اسامی مذهبی و درست در آن گم است، پیشنهاد نظام جمهوری اسلامی اسامی مذهبی است و باید در این کتاب موجود و به مردم پیشنهاد شود.

این مسئول ادامه داد: در ذیل مسئله جمعیت همین طلاق، مشاوره، جریان بسیار غیرانسانی و غیراخلاقی و غیر عدالتی سقط جنین، آمار بالای تصادفات جاده‌ای یک بحث جدی است و باید دیده شود.

وی یادآور شد: بر مصرف بی‌رویه سم و کود که عامل بسیاری‌ از بیماری‌هاست هیچ نظارتی نمی‌شود، متولیان امر کجا هستند، مصرف سم باید همچون مصرف دارو نسخه داشته باشد، این مصارف بی‌رویه آدم می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ثبت ۷۰۰ نفر مصدوم در چهارشنبه‌سوری و هزار نفر تلفات جاده‌ای در روزهای اولیه سال، بیان کرد: اینها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، فرهنگ غلط در شأن کشور ایران نیست، همین ایرانی‌ها وقتی پا به غرب می‌گذارند به ضوابط احترام می‌گذارند چون قاطعیت اجرایی وجود دارد اما اینجا نه، شورای فرهنگ عمومی خیلی کار دارد و می‌تواند کار کند.

این مسئول با بیان اینکه الان فوری‌ترین مسئله‌ ما انتخابات است، تاکید کرد: هم مشارکت حداکثری هم وفاق دلسوزان نیروهای انقلابی، شهدای خدمت و ولایت که جامعه را دچار تشدد و تحیر نکنند.

وی در پایان گفت: برخی از دوستان گلایه کردند و گزارش دادند که فیلم مست عشق که در سینماها در حال اکران است خیلی بدآموزی دارد و چهره‌ای غیرواقعی از شمس و مولانا ارائه می‌دهد که نیاز است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری کند و باید جلوگیری شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.