کد خبر : 21463
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
168 views

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد:

لزوم کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها

لزوم کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها
رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای بهنگام احکام صادره مدنظر ویژه قرار گیرد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس پوریانی بعد از ظهر امروز در بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در جریان وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

پوریانی در این بازدید که با حضور و همراهی دادستان ساری و معاونین رئیس کل دادگستری مازندران انجام شد با همکاران قضایی و اداری دادسرای مرکز استان نیز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کل و معاونین دادگستری استان در حین بازدید از شعب، درخواست‌های مردمی را نیز مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم قانونی را برای تسریع در رسیدگی به پرونده مراجعان صادر کرد.

پوریانی در این بازدیدها بر لزوم رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها تاکید کرد و افزود: پرونده‌های قضایی باید با رعایت کامل موازین قانونی، مورد رسیدگی قرار گیرد تا مردم با صدور آرای متقن و صحیح، عدالت را لمس کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان، رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها، اهتمام ویژه و تلاش جهادی می‌طلبد که تلاش همکاران را در خارج از ساعات اداری و ایام تعطیل برای رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ارتقای دانش حقوقی مردم، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت که اقدامات لازم در راستای فرهنگ‌سازی این مهم با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی و تریبون‌های عمومی مانند نماز جمعه و مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

پوریانی همچنین لزوم کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای بهنگام احکام صادره نیز از جمله موارد مهمی است که باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر حسن خلق و تکریم مراجعان به دستگاه قضایی نیز تاکید و تصریح کرد: درب اتاق مدیران دستگاه قضایی استان باید به روی مردم باز باشد تا روند ارتباط مراجعان به دستگاه قضایی تسهیل شده و مردم درخواست‌های خود را در کمترین زمان ممکن مطرح و مورد پیگیری قرار دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.