کد خبر : 21480
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
126 views

وزیر کشور خبر داد:

مذاکره با دولت عراق برای تسهیل در پیاده‌روی اربعین

مذاکره با دولت عراق برای تسهیل در پیاده‌روی اربعین
وزیر کشور با بیان اینکه در سال جاری مذکرات خوبی با دولت عراق داشتیم و هماهنگی‌های خوبی انجام شده است، گفت: امسال هماهنگی‌های لازم با مسئولان ارشد عراقی صورت گرفته و آنها نیز اعلام آمادگی کردند تا بسترهای خوبی برای برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین حسینی فراهم شود.


به گزارش تیتر شمال؛  احمد وحیدی در بدو ورود به مازندران در فرودگاه شهدای ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی و مسئولان مردمی و مواکب در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تامین امکانات لازم برای اربعین هستند تا مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به بهترین نحو برگزار شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری مذکرات خوبی با دولت عراق داشتیم و هماهنگی‌های خوبی انجام شده است، بیان کرد: امسال هم هماهنگی‌های لازم با مسئولان ارشد عراقی صورت گرفته و آنها نیز اعلام آمادگی کردند تا بسترهای خوبی برای برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین حسینی فراهم شود.

وزیر کشور از مردم خواست حتما در سامانه سماح نام‌نویسی و اطلاعات لازم را تکمیل کنند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای این سفر صورت بگیرد.

وی به زائران توصیه کرد مدت ماندگاری در عراق بیشتر از ۶ روز نباشد و به علت کمبود فضاها باید امکان زیارت برای همه زائران فراهم باشد.

وزیر کشور گفت: در سال گذشته حدود ۴ میلیون ایرانی و چندصد اتباع خارجی از مرزهای ایران برای شرکت در پیاده‌روی اربعین عبور کردند.

وحیدی بیان کرد: کشور عراق زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد جاده و نصب سایه‌بان را برای تردد آسان زائران مهیا کرده و امسال تردد برای زائران راحت‌تر خواهد بود.

وی افزود: همچنین شرایط برای انتقال زائران به وسیله خط دریایی از خرمشهر به بصره مهیاست ولی باید برای اجرای آن هزینه انتقال را کاهش داد.

وزیر کشور گفت: همچنین یک خط دریایی دیگر از بندر سیبه عراق تا بصره در نظر گرفته شده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای استفاده زائران از خدمات و اطلاع‌رسانی در این بخش باید از فناوری‌های جدید در فضای مجازی استفاد کرد تا بتوان به آسانی و سرعت زائران اباعبدالله الحسین (ع) را از آدرس‌های اسکان، مراکز خدماتی و موکب‌ها مطلع کرد.

وحیدی افزود: امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی وجود دارد و نگرانی در این زمینه نداریم.

گفتنی است بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.