کد خبر : 23213
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
102 views

قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی:

مردم از وضعیت نظارت بر بازار ناراضی‌اند

مردم از وضعیت نظارت بر بازار ناراضی‌اند
قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه باید با تشدید نظارت از تخلفات صنفی جلوگیری کرد، گفت: چرا این‌قدر گران‌فروشی داریم و با همه اقدامات مردم از وضعیت بازار ناراضی‌ هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس ذاقلی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران اظهار کرد: امیدواریم به‌زودی غده سرطانی صهیونیسم به دست جبهه مقاومت نابود خواهد شد.

وی افزود: جایگاه سازمان تعزیرات حکومتی در حوزه معیشت کلیدی است و این سازمان دارای ظرفیت عظیم برای بسیاری از کج‌روی‌ها به‌نحوی که برای مردم مشهود است را دارد.

قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: مسئله نخست مردم معیشت است و همه ما بزه‌دیده معضلات و تخلفات صنفی هستیم.

این مسئول ادامه داد: در استان مازندران حدود ۱۹۰ هزار واحد صنفی داریم که تنها در ۶ ماه امسال ۱۴ هزار پرونده تعزیراتی داشته که ۱۳ هزار و ۲۰۰ پرونده منتج به صدور رای شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای احکام نیز تنها هزار پرونده باقی مانده است بیان کرد: تقریباً ماهانه ۲ هزار پرونده تعزیراتی در بخش اصناف داریم و آیا واقعاً این رقم در واحدهای صنفی ما این میزان است قطعاً میزان تخلفات صنفی بیش از این است.

قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: آیا صفر تا صد رسیدگی به این تخلفات صرفاً با تعزیرات حکومتی است یا باید از جایی دیگر خوراک بگیرد؟

این مسئول ادامه داد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی، ۱۲ روز است اما چرا این‌قدر گران‌فروشی داریم با همه این اقدامات اما مردم ناراضی‌اند.

ذاقلی اذعان کرد: باید در کمیته اقدام مشترک تخلفات صنفی از سوی دستگاه‌های متولی نظیر اصناف و سازمان صمت، کشف شده و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شود.

قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد: برگزاری گشت‌های مشترک از بازار بسیار راه‌گشا است و باید با تشدید نظارت از تخلفات صنفی جلوگیری کرد.

این مسئول افزود: قرار نیست تنها پرونده‌های موردی به تعزیرات ارجاع شود و باید پرونده‌های درشت و موثر در بازار کشف و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شود.

ذاقلی خاطرنشان کرد: در حوزه رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های قاچاق نیز باید ضوابطی را رعایت کنیم که یکی موضوع تبصره ماده ۱۸ است که یک تبصره نابجا و مشکل‌ساز است.

وی مطرح کرد: خیلی از پرونده‌های قاچاق به این تبصره مستند می‌شود اما باید به گونه‌ای تفسیر شود که کارایی موثر و منصفانه داشته باشد.

قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: برای نمونه تمامی مالکان دام باید دام دارای شناسنامه و در زمان نقل ‌و انتقال در سامانه باید قبلا ثبت شده باشد و لذا دامدار نمی‌داند و نیروی انتظامی تحت عنوان قاچاق، دام او را ضبط و ماشینش توقیف می‌شود که این دامدار به واقع از هستی، ساقط می‌شود.

این مسئول متذکر شد: اجرای قانون باید قاطعانه باشد اما گروه هدف باید درست تشخیص داده شود و نکند مردم را در این پرونده‌ها گرفتار کرد.

ذاقلی اعلام کرد: استان مازندران دارای نیروی انسانی قابلی در تعزیرات حکومتی در سطح کشور است که به‌کارگیری این نیروها یک هنر مدیریتی است.

وی افزود: مبارزه با فساد مورد توجه باشد و تخصصی شدن شعب در کنار توزیع متوازن پرونده‌ها در شعب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: استان مازندران یک استان بزرگ است و نکند اداره‌ای از بازدید مدیرکل جا بماند؛ از سویی دیگر پایش اصناف مهم و عمده با توجه به تعداد قابل توجه واحدهای صنفی در مازندران، در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: بازدید از اموال توقیفی برای جلوگیری از خسارت به مردم، پیشگیری از چالش‌ و نیز نظارت بر اجرای دستورات یک امر مهم است.

ذاقلی با تاکید بر حفظ استقلال رای و عدم مداخله بیرونی در صدور آرا، گفت: نظارت بر کیفیت آرا، بسیار مهم است که باید به جهت ماهیت مورد پایش قرار گیرد تا به اهداف رسیدگی نزدیک‌تر شویم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.