کد خبر : 19961
تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
122 views

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه:

مردم و مسئولان وظیفه مهمی در جهاد انتخابات دارند

مردم و مسئولان وظیفه مهمی در جهاد انتخابات دارند
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در مسئله شهادت شهدای خدمت وظیفه اصلی ما تداوم جهاد خدمت توسط مسئولان و جهاد انتخابات با حضور و انتخاب فردی همچون شهید آیت‌الله رئیسی در انتخابات هشتم تیرماه جاری است.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمله مصلای ساری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: بهترین عبادت دو چیز است اینکه به خدای خودت معرفت داشته باشی و برای خدایت تواضع داشته باشی، شیطان خداشناس بود اما تکبر داشت نه تواضع.

وی افزود: امام جواد (ع) فرمودند که کسی توبه را عقب بی‌اندازد یکی از فریب‌کاری‌های شیطان و خودفریبی است، زود توبه کن، خدا ما را معصوم نیافریده اما می‌خواهد اگر خطا کردیم توبه کرده و فراری نباشیم.

محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: انسان یک نماز با جماعت بخواند ثوابش از چهل سال نماز در خانه خواندن بیشتر است، اجتماعی شدن فرهنگ دینی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را داشتیم، ما به عنوان مخلص و نماینده ناقابل شما در این دوره توفیق حضور داشتیم، پیام مقام معظم رهبری در این اوضاع و احوال که مسلم حضرت از همه ما به‌خاطر این حادثه‌ای که اتفاق افتاده دغدغه و نگرانی بیشتری دارد و حداقل با ۹ نفر شخصیت خارجی ملاقات داشتند و در کنار مصیبت وارده در جلسه کاری حضور پیدا کردند، در پیامی برای افتتاحیه فرمودند در نظام حکمرانی اسلامی حکمرانی بشری و هدف‌ها الهی است، آنچه که این نظام را از نظامات شرق و غرب جدا و ممتاز می‌کند همین است‌.

امام جمعه ساری گفت: روز دوشنبه آینده هفتم خرداد هم افتتاحیه اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ است و دوره جدید هم در این روز افتتاح می‌شود، امیدوارم مجلس جدید مدال مجلس انقلابی بودن از مقام معظم رهبری همچون مجلس گذشته را دریافت کند، گرچه ما نسبت به مسئله تعطیلی شنبه در مجلس اخیر حرف‌هایی داریم و تذکرمان به آن کسانی که مشورت می‌دهند، تصمیم‌سازی و اولویت‌بندی می‌کنند، هم مجلس و دولت هر دو باید با دقت و هوشیاری عمل کنند، اگر هم این بحث درست باشد که از نظر کارشناسی مخالف دارد، اولویتش اولویت فعلی نبوده که هفت ماه غزه‌ای و فلسطینی ها در حال قتل عام هستند و ما روز تعطیلی یهود را تصویب کنیم.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: پنجشنبه ۹ خرداد روز جهانی بدون دخانیات است، اینکه روز بدون دخانیات داشته باشیم شعار خوبی است اما براساس این شعار باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که چه‌کار بکنیم تعداد سیگاری‌ها و قلیانی‌های ما کاهش پیدا کند، اصلا چه آماری در این زمینه داریم، دخانیات در زمينه مدیریت به سمت کاهش مصرف، برنامه آنچنانی ندارد و ما ضعف مشاهده می‌کنیم، امید است که شعار همراه با برنامه‌ریزی برای رفتن به سمت جامعه بدون دخانیات به‌خصوص قلیان که برخی جاها محور کارهای دیگر است باشد.

این مسئول با اشاره به مسئله شهیدان خدمت، خاطرنشان کرد: بنده سه نکته؛ تجلیل، تحلیل تجلیل و پس از تجلیل را می‌خواهم عرض کنم، البته واژه اجلال درست است، قبل از آن باید صمیمانه از شما مردم مازندران تشکر کنم، آخرین استانی که میزبان سفر رئیس جمهور شهید فقید بوده مازندران بوده است و استقبال باشکوهی شده، بنده باید پیام سلام و تشکر آیت الله رئیسی شهید را به شما در لحظه خداحافظی برسانم، جلسات گوناگون و مصوبات خوبی را داشتیم، از زحمات استاندار محترم که مدت زیادی نبوده این مسئولیت را قبول کردند و خوب مدیریت کرده و سفر را جلو انداختند، بنده از همه تشکر دارم.

وی همچنین تاکید کرد: تجلیل از ریاست محترم جمهور بسیار بسیار شایسته بود، تشییع جنازه در شهرهای مختلف، تبریز دو بار، تهران که معرکه بود، مشهد، نجف آباد اصفهان، بیرجند که دیدید واقعا چه تجلیل باشکوهی به عمل آوردند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه باید صاحبان تحلیل و نظر بنشینند این تجلیل را تحلیل کنند، گفت: یک اصل روشن جامعه‌شناختی تجربی داریم و آن این است که به مردم احترام بگذار تا مردم به تو احترام بگذارند، مردم در وجود تک تک این شهدای گرانقدر به‌خصوص آیت الله رئیسی صداقت، پشتکار، فداکاری، خود را ندیدن، ناملایمات دیدن و چیزی نگفتن دیدند، اینکه تماما به فکر مردم باشد را مردم دیدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: به قول آقای استاندار، آیت الله رئیسی برای استراحت به بهشت رضوان رفتند، از صبح تا ساعت ۱۱ برنامه داشتند بعد شروع به جزخوانی روزانه قرآن کردند، مردم اینها را دیدند، درود خدا بر مردمی که خادم‌شناس هستند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به نکته سوم خود پس از تجلیل، عنوان کرد: ما نباید پس از تجلیل‌ها وظیفه خود را فراموش کنیم باید به جمله معروف امام علی (ع) که از این شخصیت‌ها یاد کرده و گریه کردند در پایان فرمودند که وظیفه امروز ما جهاد است، هر کسی دوست دارد بیاید و همراهی کند، وظیفه الان ما هم همین است تجلیل از شهدا به جای خود اما جهاد خدمت یعنی مسئولین باید همان رویه خدمت به مردم را بدون سستی ادامه دهند و دوم هم جهاد انتخابات است.

وی در پایان اعلام کرد: هشتم تیر انتخابات ریاست جمهوری داریم اینکه تا روز قیامت تاسف بخوریم آیت‌الله رئیسی برنمی‌گردد، ایشان در جوار خداست و آن را به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهد، ما باید در جهاد انتخاباتی کسی را انتخاب کنیم که همچون رئیسی باشد فکر کنیم و همچون او انتخاب کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.