کد خبر : 21716
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
180 views

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

مصرف برق مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد

مصرف برق مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: افزایش دمای هوا در مازندران پس از چند روز خنک و بارانی سبب شد که مصرف برق در این استان امروز -یکشنبه- نسبت به روز گذشته ۲۰ درصد افزایش یابد که از مشترکان درخواست داریم برای پیشگیری از خاموشی و کمک به پایداری شبکه مدیریت مصرف را جدی بگیرند.


به گزارش تیتر شمال؛ سید کاظم حسینی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها امروز مصرف برق در نوار شمالی کشور به دلیل افزایش دما بیشتر شد و در مازندران نیز اعداد و ارقام مصرف برق مشترکان بیانگر رشد ۲۰ درصدی نسبت به روز شنبه -۱۳ مرداد- است.

وی افزود: با توجه به همکاری خوبی که بخش زیادی از مشترکان برق در استان داشتند هنوز به پیک تابستان ۱۴۰۲ نرسیدیم. اما با توجه به استمرار هوای گرم در استان طی روزهای آتی احتمال این که رکوردهای جدیدی در مصرف برق ثبت شود وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از همه مردم اعم از شهروندان استان و مسافرانی که در مازندران حضور دارند درخواست داریم که مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند و با قرار دادن دمای کولر روی ۲۴ و استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات مناسب و غیرپیک به پایداری شبکه برق استان کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: به مدیران و کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز توصیه می‌شود که بر اساس مصوبه هیئت وزیران مدیریت مصرف را طبق شیوه‌نامه جدی بگیرند.

حسینی کارنامی با اشاره به کم‌توجهی برخی شعب بانک‌ها به رعایت الگوی مصرف اظهار کرد: در بعضی بانک‌ها دمای هوا بسیار پایین است و توجهی به مدیریت مصرف نمی‌شود. می‌خواهیم کولرها را تنظیم کنند. در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناطق عادی و غیرگرمسیری باید از ساعت ۱۲ کولرها خاموش شود و ۶۰ درصد کاهش مصرف را شاهد باشیم و در صورت رعایت نشدن این موضوع ناچاریم برق را قطع کنیم.

این مسئول افزود: شرکت توزیع برق مازندران یک میلیون و ۶۱۰ هزار مشترک در ۱۲ شهرستان مازندران از گلوگاه تا فریدونکنار را زیر پوشش دارد که ۷۵ درصد خانگی هستند و ۵۰ درصد برق مصرفی این محدوده را استفاده می‌کنند. کمتر از یک درصد مشترکان این شرکت نیز صنعتی هستند که حدود ۲۰ درصد برق مصرفی استان را به خودشان اختصاص می‌دهند.

حسینی کارنامی با تاکید بر این‌که همه مشترکان در همه بخش‌ها باید مدیریت مصرف را جدی بگیرند، گفت: با توجه به ناترازی تولید برق باید در تمام بخش‌ها مدیریت بار داشته باشیم. برای تشویق مشترکان به مدیریت مصرف برق نیز امسال در بخش خانگی علاوه بر پاداش‌هایی که از قبل وجود داشت جوایز ارزنده‌ای شامل ۳۰۰ دستگاه خودرو و جوایز نقدی ۱۰۰ میلیون و ۱۰ میلیون تومانی به مشترکانی که بهبود عملکد در میزان مصرف داشته باشند تعلق می‌گیرد.

وی افزود: مشترکان خانگی با راهکارهای ساده‌ای مانند قرار دادن دمای کولر روی ۲۴ یا ۲۵ درجه، خاموش کردن لامپ اضافه و استفاده از دستگاه‌های برقی پرمصرف در ساعات غیرپیک مشمول برخورداری از پاداش‌ها و دریافت این هدایا شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان این‌که بیش از سه هزار مشترک بخش کشاورزی زیر پوشش این شرکت قرار دارند، خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای با حوزه کشاورزی امضا شد که مشترکان دارای کنتور سه فاز و بالاتر در صورت پنج ساعت همکاری در ساعات پیک، از ۱۹ ساعت برق رایگان بهره‌مند شوند. مشترکان صنعتی نیز با تغییر شیفت می‌توانند با ما همکاری کنند.

حسینی کارنامی افزود: اصناف و بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی هم باید طبق دستورالعمل در ساعت اداری ۳۰ درصد و در ساعت غیراداری ۷۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به سال پایه -۱۴۰۰- کاهش دهند. برای این دسته از مشترکان کنتور هوشمند نصب کردیم و از ساعت ۱۳ برق‌شان قطع می‌شود.

به گفته وی میزان مصرف برق مازندران در ماه‌های غیرگرم سال -از مهر تا خرداد- بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات است که با افزایش دمای هوا و روشن شدن وسایل سرمایشی به ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

مازندران ۲ شرکت توزیع برق دارد که شرکت توزیع برق مازندران با یک میلیون و ۶۱۰ هزار مشترک در ۱۲ شهرستان از گلوگاه تا فریدونکنار و شرکت تزیع برق غرب مازندران با حدود ۸۰۰ هزار مشترک در ۱۰ شهرستان از محمودآباد تا رامسر را زیر پوشش دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.