کد خبر : 20156
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
113 views

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه:

مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به مازندران پیگیری شود

مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به مازندران پیگیری شود
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسئولان مازندران جواب نامه‌های مردم در آخرین سفر استانی شهید جمهور را بدهند و دستورات روی زمین نماند.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلای امام خمینی (ره) ساری، اظهار کرد: مولایمان امیرمومنان(ع) در حکمت ۴۱۰ نهج‌البلاغه فرمودند که تقوا گل سر سبد اخلاق و به فرموده امام صادق(ع) تقوا حضور و غیاب خدایی است، جایی که خدا خواسته، باشید و جایی که نخواسته نباشید‌.

وی افزود: فردا روز شنبه ۲۳ ذی‌القعده به قولی سالروز شهادت امام هشتم و روز زیارتی آن حضرت است که تسلیت عرض می‌کنیم.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: خدا رحمت کند آیت‌الله رئیسی را که در آخرین سفر استانی به مازندران ما آمدند، خاطره خوبی داشتند و در لحظات پایانی پیام تشکر را به مردم ابلاغ کردند، اما باید به مسئولین بگوئیم که مردم نامه دادند جواب نامه‌ها را بدهید و دیگر اینکه شهید جمهور در این سفر سلسله دستوراتی دادند آن دستورات زمین نماند و مصوبات سفر عملی شود و شخص استاندار در این زمینه بیشتر پیگیر باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شروع به کار مجلس دوازدهم، اعلام کرد: مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس ۱۲ توصیه داشتند، ما انتظار داریم که مجلس به این نسخه عمل کنند، با تحقیق، فکر و تدبر بیشتر دنبال مشکلات قانونی و حقوقی برود، وقت خود را صرف مسائلی همچون شنبه تعطیل باشد یا پنجشنبه نکند چرا که اینها درد اصلی ملت نیست، نسخه هیچوقت درمان نمی‌کند، عمل به آن درمان می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روز جهانی محیط زیست در پیش است، گفت: مازندران ما از نظر محیط زیست مورد توجه دنیاست و حساسیت‌های خودش را دارد، ما انتظار داریم سربازان، متولیان، مدیران و مسئولان در حوزه محیط‌ زیست به محیط زیست مازندران توجه بیشتری داشته باشند، دردهایی در این حوزه داریم که خودشان واقف هستند.

خطیب جمعه ساری گفت: ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که واقعا روح خدا در کالبد مردم، ملت و بلکه عصر حاضر و انسان معاصر بوده و خداوند بر درجاتش بیافزاید، ۱۵خردادماه هم به تعبیر خود امام مبدا تاریخ جدید است و شهدای این روز حق زیادی بر گردن ما داشته و پیشکسوت کاروان شهدا و الگوی ما هستند.

این مسئول بیان کرد: با اینکه امام دغدغه انقلاب اسلامی را تا واپسین لحظات زندگی خود خیلی داشتند، از آن طرف هم امام خطر دشمنان را به خوبی درک کرده بودند، درباره آمریکایی که فرمود غلطی نمی‌تواند بکند فرمود اگر غافل شوید همان آمریکا کیان و انقلاب ما را نابود خواهد کرد، اما ایشان در هنگام سفر آخرت به فرموده خودشان با دلی آرام، قلبی مطمئن و روحی شاد سفر کرد، رمزش این است که امام به شما مردم اعتماد داشت.

وی اضافه کرد: امام درودهایی را در کتاب کلمات قصار خود فرستاده از جمله بر عاشورا، ۱۵خرداد، ۲۲ بهمن و… و ملت شریف و ارزشمند ایران، اعتماد و ایمانی که داشته این آرامش را به ملت داده که به هنگام سفر آخرت خاطرش جمع بوده است، امروز به روح مطهر حضرت امام(ره) عرضه می‌داریم که درود خدا بر تو، آرام باش که این ملت با تمام وجود این انقلاب و امانت را مانند جان شیرین حفظ می‌کنند و در مقابل دشمنان از آن دفاع خواهند کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.