کد خبر : 21532
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
173 views

جزئیات مراسم روز خبرنگار در مازندران؛

ملاک هدیه خبرنگاران عضویت در سامانه جامع رسانه و تکمیل پرونده خبرنگاری است

ملاک هدیه خبرنگاران عضویت در سامانه جامع رسانه و تکمیل پرونده خبرنگاری است
خبرنگاران ضمن ثبت‌نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور تا روز یکشنبه ۱۴ مردادماه  نسبت به روز رسانی پرونده خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان آهنگر در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: پیرو برگزاری جلسات مختلف در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان و هماهنگی‌های به‌عمل آمده با استانداری مازندران، مقرر شد تا مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شود.

وی افزود: در جلسه شورای اداری نیز به روسای ادارات شهرستانی تاکید شد که نسبت به انجام این امر، اهتمام لازم و مجدانه را داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه متمرکز استانی روز خبرنگار هستیم تا چون ادوار گذشته این مراسم را در سال جاری نیز داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: بحث قابل توجه و مهمی که امسال وجود دارد آن است که در تلاش هستیم تا بتوانیم به یک بانک اطلاعاتی دقیق و جامعی از جامعه خبرنگاران استان، دسترسی پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: پیرو اطلاع‌رسانی که اردیبهشت‌ماه برای تمامی فعالان رسانه‌ای انجام دادیم اعلام کردیم که ملاک و معیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای دستبابی به بانک اطلاعاتی از فعالان رسانه‌ای استان سامانه سامانه جامع رسانه‌های کشور https://e-rasaneh.ir است و لذا هر فردی که در این حوزه فعالیت دارد باید در این سامانه عضویت کامل داشته باشد؛ یعنی اولا ضمن ثبت‌نام می‌بایست مدیرمسئول آن را تایید کند و دوما اطلاعات در پرونده خبرنگاری ثبت و نظم در انتشار داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان اینکه ملاک وزارتخانه نیز برای خبرنگاران کل کشور عضویت در « ای رسانه» است؛ تصریح کرد:  در راستای ساماندهی خبرنگاران استان با عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور به عنوان تنها مرجع تخصصی و رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ملاک ارزیابی این اداره کل از خبرنگاران، تائید مدیر مسئول و نظم پرونده خبرنگاری بوده و لذا خبرنگاران ضمن ثبت‌نام در این سامانه تا روز یکشنبه ۱۴ مردادماه  نسبت به روز رسانی پرونده خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

این مسئول گفت: بنا است تا در پایان مهلت اعلام شده و پس از راستی‌آزمایی و پالایش، به تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز نامه‌نگاری و خبرنگاران شهرستانی نیز مشخص شوند و به ادارات اعلام خواهد شد که این اسامی مورد تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تا در دعوت از برنامه‌ها و نشست‌های خبری از این لیست، استفاده شود تا به یک سازماندهی و ساماندهی درستی از فعالان رسانه‌ای داشته باشیم.

آهنگر اذعان کرد: بنا است تا با برنامه‌ریزی‌های در دست انجام، روز ۱۷ مردادماه امسال یک برنامه متمرکز استانی جهت گرامیداشت روز خبرنگار داشته باشیم و در شهرستان‌ها نیز این مراسم به طور مجزا برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این مراسم تصمیم بر آن شد که به جای دعوت از مسئولان و مهمانان ملی، تریبون و زمان در اختیار اصحاب رسانه قرار داده شود تا به بیان مطالبات و چالش‌های حوزه رسانه بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مطرح کرد: تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران حوزه رسانه و نیز خبرنگاران رسانه‌هایی که در طول یک‌سال گذشته حائز رتبه‌های ملی شده‌اند نیز همچون ادوار گذشته انجام خواهد شد.

این مسئول متذکر شد: با توجه به قرار داشتن در ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان، فضای برنامه تجلیل نیز متناسب با این ایام خواهد بود.

آهنگر اشاره کرد: تمامی خبرنگارانی که در سامانه جامع رسانه‌های کشور عضویت دارند و یا در حال تکمیل ثبت‌نام هستند حتما نسبت به بروزرسانی حساب شبای بانکی خود جهت واریز هدیه روز خبرنگار اقدام کنند.

وی یادآور شد: جهت سهولت ثبت‌نام و عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور راهنمای کامل عضویت به آدرس اینترنتی
https://e-rasaneh.ir/Page_Show.aspx?PageID=66 در دسترس مراجعه کنندگان قرار دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.