کد خبر : 20997
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
105 views

در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری چه گذشت؛

موافقت شورا با درخواست افزایش اعتبار شهرداری تا خبر خوش افتتاح زباله‌سوز در بهمن‌ماه

موافقت شورا با درخواست افزایش اعتبار شهرداری تا خبر خوش افتتاح زباله‌سوز در بهمن‌ماه
نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی ساری با حضور شهردار جهت پاسخگویی به طرح سوالات شورا برگزار شد.

به گزارش تیتر شمال؛ نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری ظهر امروز به صورت علنی و با حضور محمدحسین قبادی شهردار ساری جهت پاسخگویی به طرح سوالات شورا در تالار جلسات شورا برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور کار جلسه امروز شورا، اظهار کرد: در آغاز جلسه جا دارد ضمن تشکر از مشارکت مردم در دور نخست انتخابات از همه مردم برای حضور پرشور و گسترده دعوت می‌کنیم.

وی افزود: میزان مشارکت مردم مازندران از میانگین کشوری بالاتر بوده و این بیانگر روحیه انقلابی‌گری مردم دیار علویان دارد.

رئیس شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: امروز ۱۲ تیرماه سالگرد حمله ناجوانمردانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران است که نشان از حقوق ضد بشری آمریکا دارد.

شعبانی ادامه داد: همچنین جا دارد پیشاپیش روز ۱۴ تیرماه که به نام روز قلم نامگذاری شده است را تبریک بگویم.

وی بیان کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و به شهرداری تاکید می‌کنیم در راستای فضاسازی شهر اقدامات لازم را بعمل آورند.

رئیس شورای شهر ساری گفت: نظارت از وظایف شورا است که هدف کمک به بهبود شرایط مدیریت شهری است و یکی از ابزارهای نظارتی، طرح سوال می‌باشد که در همین راستا امروز طرح سوال از شهردار ساری در جلسه توسط اعضای شورا صورت می‌گیرد.

این مسئول گفت: طرح سوال و تذکر، سبب رفع نواقص و بهبود عملکرد با رفع ضعف‌ها و کاستی‌ها می‌شود و در نهایت رضایت‌مندی مردم که دغدغه مشترک شهرداری و شورا است حاصل می‌شود.

شعبانی در پایان با تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری نسبت به جمع‌آوری زباله و نهضت آسفالت و لکه‌گیری تذکر داد.

هزینه ماهانه شهرداری ساری ۱۵۳ میلیارد تومان است
سید ذوالفقار شریفی منشی اول شورای شهر ساری در ادامه به بیان دستور کار جلسه پرداخت و گفت: دستور کار نخست جلسه امروز به اخذ تسهیلات از بانک شهر باز می‌گردد.

زمان اصغری معاون اداری مالی شهرداری ساری گفت: شهرداری باید ماهانه ۱۵۳ میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا از پس هزینه‌های موجود از حقوق گرفته تا حق بیمه و غیره بر بیاید.

محمدحسین قبادی شهردار ساری نیز گفت: در جلسه‌ای که در پایان سال برگزار شد درخواست افزایش اعتباری از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: البته باید ابتدا ۶۰ میلیارد تومان بانک شهر را تسویه کنیم و سپس نسبت به افزایش اعتبار اقدام کنیم.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: شاید در یک بازه زمانی کوتاه، پرداخت حقوق به تعویق بیفتد اما برای تحقق این امر باید آن را پشت سر بگذاریم.

موافقت شورا با درخواست افزایش اعتبار ۶۰ میلیاردی به ۱۰۰ میلیارد تومان
سیدحسن احمدی سقندکلایی عضو شورای شهر ساری در این باره گفت: وام در بودجه جزو درآمد محسوب می‌شود اما افزایش اعتبار جزو درآمد نیست و حباب ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرداری باید ردیف مربوطه را به شورا اعلام کند تا نسبت به این امر، تصمیم‌گیری شود.

گفتنی است نخستین دستور کار جلسه با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

شریفی در ادامه دومین دستور کار جلسه را طرح سوال اعضای شورا از شهردار ساری اعلام کرد و در ادامه حسین وریجی عضو شورای شهر ساری به ایراد طرح سوال پرداخت.

سوالات هفت‌گانه شورای شهر از شهردار ساری چه بود؟
حسین وریجی خطاب به شهردار ساری گفت: نخستین سوال آنکه دلیل روشن شهرداری در میزان پرداخت اضافه کاری‌ها و پرداختی‌ها به کارکنان شهرداری چیست؟ در سال گذشته پاداش‌های زیادی به پرسنل پرداخت شده که ضمن اینکه سقف، رعایت نشده مستندی هم موجود نیست و هر زمان نامه‌نگاری شد هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

وی افزود: با توجه به پرسنل با تجربه، برخی افراد به عنوان سرپرست هستند که بیش از مهلت قانونی (سه ماه) به‌عنوان سرپرست مشغول فعالیت هستند و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: عدم توزیع ناعادلانه خدمات عمرانی  شهرداری در نقاط گوناگون شهری و غیبت شهردار در محل کار و مواردی از این دست نیز سوال‌های بعدی است.

پاسخ شهردار ساری به سوالات شورا
محمدحسین قبادی در پاسخ به طرح سوالات مطروحه گفت: پاسخ به سوالات شورا جزو وظایف ما است اما حضور تیم مدیریت شهری در جلسات شورا کم سابقه است.

وی افزود: پاداش وقتی که مصوبه شود باید به شورا اعلام شود و در میزان مبلغ پاداش کسی اجازه دخالت ندارد.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: در هیچ یک از سوالات هفت گانه شورا به قانون هیچ اشاره‌ای نشده است.

وی گفت: صحبت از متخصصان در پست‌های سازمانی شده است که حضور فردی با ۱۷ سال سابقه و مدرک دکترا و دارای سابقه مدیریتی، یا فردی با ۱۶ سال سابقه و چند دوره شهردار مناطق، فردی با ۱۸ سال سابقه و چند دوره شهردار مناطق، فردی با ۲۵ سال سابقه کار  و سمت در استانداری و پست‌های مدیریتی در شهرداری و سایر مدیران به همین منوال نشان از استفاده از بهترین افراد در پست‌های سازمانی است.

شهردار ساری اعلام کرد: سازمان مشاغل شهری در دوره مدیریت‌های قبلی با مشکلات متعددی روبرو بود که باید یک سرپرست انتخاب می‌کردیم.

قبادی اشاره کرد: اتفاقاتی که در دوره ششم افتاد در دوره پنجم شاهد آن نبودیم و پیشرفت‌های خوبی حاصل شد.

موضوع سازمان مشاغل، اجاره است نه فروش
وی در خصوص شبهات موجود در خصوص سازمان مشاغل شهری، افزود: برای حراست و دستگاه نظارتی بحث فروش سندیتی ندارد و فعلا بحث اجاره در میان است.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: تغییرات مدیریتی در شهرداری کمتر از ۲۰ درصد است و زمانی که دستگاه‌های نظارتی چیزی مبنی بر رد افراد برای شهرداری ارسال نکرده است ما چطور باید نسبت به تغییر اقدام کنیم.

قبادی اذعان کرد: آیا درست است پرداختی‌های شهرداری در بیرون منتشر شود و در اختیار برخی از رسانه‌ها قرار گیرد؟ بنده این موضوع را از طریق قضایی در حال پیگیری هستم.

وی متذکر شد: ما بر اساس اساسنامه سازمان می‌بایست یکی از معاونان شهرداری را به عنوان سرپرست معرفی می‌کردیم.

قبادی: حضور در جلسات علت غیبت من در محل کار است

شهردار ساری بیان کرد: فعلا بخاطر اجاره پرونده به دستگاه‌های نظارتی معرفی شده است و در دست بررسی است.

قبادی  پاسخ داد: برخی انتقادها را می‌پذیرم اما باید بگویم چرا نباید در شهرداری ملاقات عمومی داشته باشیم و منتظر دستگاه‌های اجرایی باشیم البته این را هم باید بگویم که شهرداری ساری برای نخستین‌بار عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌ها شد.

وی افزود: علت غیبت در محل کار به دلیل حضور در جلسات متعدد است که باید حضور پیدا کنم.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: خط مشی شهرداری ساری قطعا توزیع عادلانه خدمات شهری است که اجرای پروژه سکوتپه پس از یک دهه تاخیر، اجرای پروژه پل تا پل پس از ۱۲ سال، هدایت آب سطحی در مناطق الحاقی و … حکایت از آن دارد.

تخصیص ۳۷۰ میلیارد تومان به پروژه زباله سوز ساری در دولت سیزدهم
قبادی اشاره کرد: ۳۷۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم به پروژه زباله سوز ساری تخصیص یافت و حتی طرف قرارداد ما قسمت اعظمی از پول خود را پیشاپیش گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به جدول زمان‌بندی قطع به یقین تا ۲۲ بهمن امسال این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار ساری بیان کرد: برخی‌ها می‌گفتند سازمان عمران تعطیل است! اکنون با درون سپاری عملکرد این مجموعه روشن است.

قبادی گفت: تمامی پرداختی و حق‌الزحمه بر اساس دستورالعمل سازمان همیاری شهرداری‌ها است.

وی متذکر شد: از ابتدای اسفند تا ۲۸ اسفند سال گذشته چندین مرحله پرداخت حقوق داشتیم و در ابتدای سال جدید ۸ میلیارد تومان پرداختی به تامین اجتماعی داشتیم و سخن آن است که چرا این اقساط را در ادوار گذشته مدیریت شهری نبسته‌اند و این همه روی هم انباشت شده است.

بدهی ۶۱۰ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی
شهردار ساری با این توضیح که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی به تامین اجتماعی مربوط به ادوار گذشته است که اگر به تعویق نمی‌افتاد این همه مشمول جریمه نمی‌شدیم؛ تصریح کرد: در خصوص تامین اجتماعی ، ۷۶۰ میلیارد تومان تا قبل از بنده بدهی داشتیم و امروز به ۶۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

قبادی گفت: بیش از ۵۰ درصد بدهی شهرداری به تامین اجتماعی جریمه است که طی یک دهه گذشته به وقوع پیوسته است و اگر ما پیگیر نبودیم رقم ۷۶۰ میلیارد تومان امروز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسید.

وی افزود: از هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ تنها چهار ماه حقوق پرسنل پرداخت شده بود و امروز باید واقعا شیطنت را کنار بگذاریم؛ حقوق برخی پرسنل گلایه‌مند و زحمتکش نسبت ادوار گذشته، چند برابر شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.