کد خبر : 20144
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۵
122 views

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد:

نام‌گذاری کتابخانه مرکزی ساری به‌نام شهید جمهور

نام‌گذاری کتابخانه مرکزی ساری به‌نام شهید جمهور
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: کتابخانه مرکزی ساری به یاد شهدای خدمت، با نام شهید جمهور آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ احمد توکلی صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با بیان اینکه کتابخانه مرکزی ساری پس که با تخصیص اعتبار سفر آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی در حال اتمام است، با پیشنهاد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به نام رئیس جمهور شهید نام‌گذاری می‌شود، اظهار کرد: پیگیری امورات عمرانی در روستاها باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه‌های مُدَوّنی در دولت سیزدهم در حال اجرا است و ساخت کتابخانه‌های روستایی در مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی از فعال بودن ۳۷ کتابخانه روستایی در مازندران خبر داد و افزود: ۱۸ کتاب‌خانه روستایی در مازندران در حال ساخت است که از سال ۹۱ با کمبود مالی همراه بود که در دولت سیزدهم اتمام آنها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه برای اتمام کتابخانه‌های روستایی مازندران به ۵۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بخش فیزیکی آنها تکمیل بشود،یادآور شد: بهره‌برداری هفت کتابخانه روستایی برای امسال هدف‌گذاری شده است و سه کتابخانه تا هفته دولت به اتمام می‌رسد و چهار کتابخانه نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

این مسئول با بیان اینوه برای روستاهای بالا دست برنامه داریم و کتاب‌خانه سیار نیز برای روستاهای بالا دست برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: از کانتینرها برای دائر کردن پیشخوان کتابخانه مناطق کم جمعیت و بالا دست استفاده خواهد شد و با اولویت، ۱۰ دهیاری از این طرح در ماه های آینده برخوردار می‌شوند.

توکلی گفت: سه درصد از بودجه فرهنگی در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها است که از این ظرفیت نیز برای تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.