کد خبر : 7585
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
187 views

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه ساری:

نماز جمعه؛ سنگری مردمی با کارکرد آگاهی‌بخشی و دفاع از آرمان‌های انقلاب است

نماز جمعه؛ سنگری مردمی با کارکرد آگاهی‌بخشی و دفاع از آرمان‌های انقلاب است
تبریزی با بیان اینکه مصلی‌ها همواره برای انقلاب اسلامی مفید فایده و اثرگذار بوده است و بارها و بارها کارکرد خود را در حوادث و اتفاقات نشان داده است؛ گفت: نماز جمعه یک جنبش کاملا مردمی است که در آن، در تمامی حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فعالیت و مطالبه‌گری انجام می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ میثم تبریزی مسئول ستاد اقامه نماز جمعه مرکز مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت 5 مرادماه سالروز نخستین اقامه نمازجمعه در کشور برگزار شد؛ اظهار کرد: هر ساله اقامه نخستین نماز جمعه کشور به فرمان امام راحل و اقامه آیت‌الله طالقانی، در سراسر کشور گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: کارکرد نماز جمعه از بدو تشکیل حکومت اسلامی در زمان پیامبر آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه ساری، خاطرنشان کرد: در نزدیک به 150 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل، اقامه نماز جمعه در سراسر کشور آغاز شد.

تبریزی ادامه داد: کارکرد اثرگذار نماز جمعه در دوران دفاع مقدس، در مقابله با توطئه‌های دشمنان، متبلور شد.

وی بیان کرد: مصلی‌ها همواره برای انقلاب اسلامی مفید فایده و اثرگذار بوده است و بارها و بارها کارکرد خود را در حوادث و اتفاقات نشان داده است.

مسئول ستاد اقامه نمازجمعه ساری، عنوان کرد: نماز جمعه کاملا یک اتفاق مردمی است و از تمامی ابعاد یک جنبش مردمی است و تمامیت کار با مشارکت و حضور مردم است.

تبریزی گفت: در همین ایام کرونا مصلی‌ها به پایگاه‌های سلامت جهت واکسیناسیون و مرکز توزیع کمک‌های مومنانه در کشور مبدل شدند.

وی اعلام کرد: هم اکنون مصلی ساری در برخی از روزهای هفته برای نوجوانان شهر به یک مرکز ورزشی به صورت رایگان  مبدل شده است.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه ساری، مطرح کرد: مصلی کاملا در اختیار هیئات، گروه‌های جهادی و مراکز فرهنگی قرار دارد و باید مصلی‌ها به قلب تپنده فرهنگی در شهرها تبدیل شوند.

تبریزی اضافه کرد: مصلی تنها برای روز جمعه نیست، بلکه در تمامی روزهای هفته باید در مصلی‌ها برای انقلاب کار شود.

وی تاکید کرد: مصلی‌ها باید در تمامی حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فعالیت و مطالبه‌گری کنند.

مسئول ستاد اقامه نمازجمعه ساری، اذعان کرد: مصلی‌ها قدمگاه شهدا است و باید قدر این مکان مقدس را بدانیم.

تبریزی از تاسیس مهد آدینه برای کودکان برای روزهای جمعه خبر داد و گفت: با به خدمت گرفتن مربیان برجسته و جهت تسهیل و آرامش خیال نمازگزاران این مهد برای نمازگزارانی راه‌اندازی شد که همراه با فرزندان‌شان در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وی افزود: تمامی اقدامات صورت گرفته برای بهسازی مصلی و رفع ایرادات و تجهیز مصلی کاملا به‌صورت جهادی و با کمک‌ها و مشارکت مردمی انجام شده است.

مسئول ستاد اقامه نمازجمعه ساری، خاطرنشان کرد: هر هفته در مصلی مباحث بسیار مهم مربوط به مشکلات مردم، موضوعات سیاسی، عبادی، اقتصادی و اجتماعی مطرح می‌شود.

تبریزی مطرح کرد: هر جمعه یک مسجد همراه با تمام پتانسیل خود از پایگاه بسیج و امام جماعت گرفته تا هیات امنا، هیات مذهبی ضمن دیدار با آیت‌الله لایینی گزارش عملکرد می‌دهند و در آن هفته اجرای کلیه برنامه‌ها از مجری گرفته تا موذن با همان مسجد است.

وی تصریح کرد: در ایام محرم که در پیش داریم بنا است کلیه برنامه‌ها در هر هفته به یک هیئت مذهبی واگذار شود.

مسئول ستاد اقامه نمازجمعه ساری، گفت: هر هفته میز خدمت و گزارش عملکرد با حضور مدیران کل در مصلی برگزار می‌شود و مردم بدون واسطه با مدیران صحبت و مشکلات و مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

تبریزی ادامه داد: نماز جمعه،  مظلوم است و این نهاد ایمانی واقعا در غربت است و انتظار می‌رود اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و خطبه‌های نماز جمعه حضور پررنگ داشته باشند.

وی عنوان کرد: کاملا فضا برای اصحاب رسانه در مصلی فراهم است و هیچ محدودیتی برای حضور و فعالیت خبرنگاران در مراسمات وجود ندارد.

مسئول ستاد اقامه نمازجمعه ساری، متذکر شد:  باید برای آشتی تمامی اقشار جامعه و تمامی گروه و جناح‌های سیاسی تا می‌توانیم تلاش و کار کنیم و باید به جایی برسیم که همه با مصلی، دوست شوند و انس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.