کد خبر : 22680
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
105 views

فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد:

وجود مرزهای مشترک عقیدتی و ایمانی مازندران و یمن برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی

وجود مرزهای مشترک عقیدتی و ایمانی مازندران و یمن برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی
فرمانده سپاه کربلا گفت:مردم دنیا و آیندگان توجه کنند که شهدای مازندرانی و شهدای یمنی در دفاع از مرزهای عقیدتی و مرزهای ایمانی و معنوی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و حکومتی بر مدار عدل و عدالت، به شهادت رسیدند.


به گزارش تیتر شمال؛ در آستانه دومین کنگره ملی شهدای مازندران همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن، هم‌قدم تا مسجد الاقصی» با هدف برسی پیوندهای فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و یمن، با حضور معاون فرهنگی انصارالله یمن، معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه پاسداران، فرمانده سپاه کربلا، فرمانده سپاه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان آمل، در سالن همایش‌های اریکه آریایی شهرستان آمل برگزار شد.

سردار سیاوش مسلمی پیش از ظهر امروز یکشنبه در همایش تمدنی «از طبرستان تا یمن، هم‌قدم تا مسجد الاقصی» که به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد؛ ضمن خیرمقدم به مهمانان داخلی و خارجی حاضر در این همایش، اظهار کرد: در قرآن در خصوص شهیدان تصریح شده که شهیدان نمی‌میرند بلکه زنده‌اند و لذا به همین‌خاطر است که نام شهدا، بقا دارد.

وی افزود: خاصیت فداکاری در راه خدا آن است که در دنیا، ماندگار است.

فرمانده سپاه کربلا، خاطرنشان کرد: ما باید از مفهوم شهادت و پیام شهیدان، برای پیمودن راه صراط مستقیم، بهره ببریم؛ چرا که ما احتیاج به سامان‌بخشی جامعه خود و جامعه جهانی داریم.

این مسئول، ادامه داد: عوامل دستیابی به تمدن نوین اسلامی قطعا با مددجویی از شهیدان و کمک آثار این شهدا، انجام شدنی است.

مسلمی عنوان کرد: طبرستان، که به دیار علویان مشهور است یک سرزمین عالی‌پرور است که علمای بزرگ، فقیهان، دانشمندان و مردان و زنان فداکار، با اخلاص و از جان گذشته‌ای دارد که محبت علی (ع) و آل علی (ع) را در سینه دارند و راه آنان را در پیش گرفته‌اند.

وی اعلام کرد: این دیار کهن با سبقه تاریخی و معنوی خود همواره در کنار شهدای یمن و حکومت علویان بوده است.

فرمانده سپاه کربلا، تاکید کرد: منطقه طبرستان با شمشیر و زور خلفای جور زمان، تسلیم نشد، بلکه با عشق و ایمان به اهل بیت(ع)، باز شد و مردم این دیار، آغوش خود را برای اهل بیت(ع) باز کرده‌اند.

این مسئول، گفت: مردم مازندران از روزی که مسلمان شدند تاکنون، پیرو دین مبین اسلام و اهل بیت(ع)، بودند و لذا از همین منطقه، مردان دلاوری به یاوری فرزندان حسین بن علی (ع) به یمن رفتند.

مسلمی، تصریح  کرد: حکومت علوی یمن، با کمک بازوی دلاور مردان خطه مازندران، بر سر کار آمد و حکومت شیعه در یمن برپا شد؛ این آغاز تمدن اسلامی از طبرستان تا یمن است که به وسیله سربازان ایرانی و مجاهدان و مدافعان اسلام، محقق شد.

وی اذعان کرد: رقابت فرهنگی و تاریخی طبرستان به عنوان پایگاه شیعیان اثنی و عشری، با یمن را می‌توان در مقبره شهدای طبری که در قرون اولیه اسلام و برپایی حکومت شیعه و علوی، به شهادت رسیدند را مشاهده کرد.

فرمانده سپاه کربلا، مطرح کرد: پیکر شهدای یمنی نیز در مازندران به خاک سپرده شده‌اند تا مردم دنیا و آیندگان به این نکته مهم تاریخی توجه کنند که از طبرستان تا یمن، شهدای مازندرانی و شهدای یمنی در دفاع از مرزهای عقیدتی و مرزهای ایمانی و معنوی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و حکومتی بر مدار عدل و عدالت، به شهادت رسیدند.

این مسئول، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی برای دنیا یک فرصت بزرگی به نام جبهه مقاومت را پدید آورد که شاهد آن هستیم که عرصه‌های مقاومتی که امام راحل بشارت آن را داده بود در حال تعیین سرنوشت منطقه و آسیا هستند.

مسلمی، ادامه داد: گروه‌های مقاومت از سرزمین‌های مختلف به مرکزیت جمهوری اسلامی توانستند یک نقشه مهم و پرخرج حساب شده دستگاه استکبار و استعمار را از بین ببرند؛ نقشه‌ای که بنا بود با حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی، مبنای تغییر کاربری‌های جدید، آن هم بدون نام فلسطین باشد، با ورود جمعی از جوانان دلاور و شجاع در محور مقاومت با فرماندهی سردار سلیمانی، به شکست انجامید.

وی اعلام کرد: رژیم منحوس اسرائیل از افزایش قدرت جبهه مقاومت در منطقه به ویژه رزمندگان مقاومت یمنی در وحشت است؛ چرا که مواضع کشور یمن در قبال مردمان غزه همواره مایه افتخار و الگویی برای سایر ملت‌ها بوده است.

فرمانده سپاه کربلا، گفت: حمله پهپادی نیروهای یمنی به رغم تدابیر رژیم صهیونیسیتی، شرایط را نا امن کرد و این نشان از تغییر مختصات منطقه دارد و قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها، افزایش یافته است.

این مسئول، ادامه داد: همدستی کشورهای استکباری در کشتار مردمان و کودکان بی‌دفاع و نیز بمباران مدارس و بیمارستان‌ها، آبروی رژیم صهیونیست‌ها را در دنیا، برده است و مدعیان دروغگوی حقوق بشر را بی‌آبرو کرد.

مسلمی، بیان کرد: برملا شدن ذات و باطن پلید حکومت آمریکا و متحدانش برای همه مردم دنیا، بزرگ‌ترین پیروزی جبهه مقاومت است و بزرگ‌ترین خدمت شهدای مقاومت نیز تحقق این مسئله است.

گفتنی است در این همایش برخی علما و بزرگان کشور یمن و سایر کشورهای جهان اسلام از مهمانان ویژه بودند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.