کد خبر : 21791
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
135 views

دادستان رامسر اعلام کرد:

ورود دادستانی به ترک‌فعل در بیمارستان کتالم

ورود دادستانی به ترک‌فعل در بیمارستان کتالم
دادستان عمومی و انقلاب رامسر گفت: طی بازدیدها و بررسی گزارش و تحقیقاتی از بیمارستان کتالم در راستای حفظ حقوق مردم نسبت به اعلام ترک‌فعل مدیران اقدام کردیم.


به گزارش تیتر شمال؛ بهمن سام‌خانیان اظهار کرد: حق مسلم و مکتسبه مردم منطقه برای داشتن یک بیمارستان مجهز و در شان مغفول مانده و این بیمارستان بصورت نیمه تعطیل درآمده و پروانه بهره‌برداری آن از سال ۱۴۰۰ تمدید نشده و بدون پروانه بهره‌برداری است.

وی گفت: بخش‌های تخصصی این بیمارستان به دلیل عدم حضور مستمر پزشکان و نبود تجهیزات به حالت تعطیل در آمده است با سازمان بازرسی مکاتبه شد تا نسبت به ترک‌فعل و تضییع حقوق عامه در بیمارستان احمدنژاد کتالم اقدام عاجل صورت بگیرد.

سام تاکید کرد: از عموم مردم انتظار داریم نسبت به حقوق خود بی‌تفاوتی نکنند و اگر تضییع حقوق عمومی صورت می‌گیرد و حقوق عامه در خطرمی افتد، حتماً مطالبه‌گر باشند.

دادستان رامسر گفت: بیمارستان احمدنژاد کتالم با بیش از نیم قرن ارائه خدمات بیمارستانی ، در سال ۱۳۸۷ طی قراردادی از طرف دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن با تعهد به تامین خدمات و… واگذار شد تا به عنوان بیمارستان آموزشی دانشجویان پزشکی و پرستاری و مامایی استفاده شود اما از سال ۹۵ دانشگاه آزاد تنکابن، به تعهدات عمل نکرده و اقدام به تعطیلی تمامی بخش‌ها کرد.‌

وی افزود: پروانه بهره‌برداری بیمارستان کتالم تا آبان‌ ۱۴۰۰ اعتبار داشت و از آن زمان به دلیل نداشتن حداقل معیارهای یک بیمارستان، تمدید نشده است.

سام‌خانیان با بیان اینکه در اردیبشت سال ۱۴۰۲ تفاهم‌نامه‌ای با حضور معاون وزیر بهداشت، نماینده مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سایر مسئولین تنظیم شد که هیچ یک از بندهای تفاهم‌نامه مبنی بر ابلاغ و تمدید اعتبارنامه بیمارستان و تامین و تسهيل خدمات پزشکی در شان مردم تاکنون اجرا نشده است اظهارکرد: در حال حاضر فقط بخش اورژانس بیمارستان کتالم با حداقل امکانات و نیروی انسانی و بدون مجوز فعال است؛ و در طول این مدت درمانگاه تخصصی چندین بار فعال شده که آن هم به دلیل عدم حضور مستمر پزشکان متخصص عملا تعطیل است.

وی گفت: از تاریخ انقضای پروانه بهره‌برداری بیمارستان چندین جلسه توسط مسئولان شهرستان و استانی و کشوری برگزار شده ولی هیچ‌یک از مصوبات و تعهدات اجرایی نشده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.