کد خبر : 22596
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۲۱
119 views

فیلم|پای زنجیره توزیع مرکبات لنگ می‌زند/قیمت منطقی در گرو احتساب واقعی هزینه تمام شده

فیلم|پای زنجیره توزیع مرکبات لنگ می‌زند/قیمت منطقی در گرو احتساب واقعی هزینه تمام شده
به گفته کارشناس مازندرانی، قیمت تمام شده کارشناسی هر کیلو مرکبات در سال جاری، 21 هزار و 100 تومان است که با احتساب سود قانونی، می‌بایست بین 24 تا 25 هزار تومان در بازار به فروش برسد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباس آراسته یکی از کارشناسان و صادر کنندگان مرکبات در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اگر قیمت محصول دارای حاشیه سود مناسب باشد، راه‌اندازی باغات متراکم و مطلوب، اصلا کار سخت و دشواری نیست.

وی افزود: حلقه مفقوده قیمت در ایران آن‌جایی است که قیمت مرکبات سال گذشته مرکبات (تامسون) در روسیه در حالی ۷۰ هزار تومان بود قیمت این محصول در بازار ایران تنها ۷ هزار تومان بود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: زنجیره توزیع ما دارای مشکل اساسی است؛ چرا که تا زمانی که بار مازندران در کشورهای ازبکستان، ارمنستان و روسیه وجود دارد محصول کشور ترکیه، طرفداری ندارد، اما نتوانستیم از این مزیت، بهره ببریم.

آراسته با اشاره به ضروروت ورود جدی و مستقیم دولت و جهاد کشاورزی در مقوله صادرات مرکبات، تصریح کرد: دولت باید با تمهید مشوق‌های صادراتی، رفع موانع صادراتی، امکان صادرات را فراهم کند تا محصول صادراتی با قیمت منطقی به فروش برسد.

وی تاکید کرد: قیمت تمام شده کارشناسی هر کیلو مرکبات در سال جاری، ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان است که با احتساب سود قانونی، می‌بایست بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان در بازار به فروش برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.