کد خبر : 22351
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۳۶
119 views

مدیر شعب بانک مسکن مازندران اعلام کرد:

پرداخت ۳ هزار میلیارد تسهیلات احیا بافت‌های فرسوده شهری در مازندران

پرداخت ۳ هزار میلیارد تسهیلات احیا بافت‌های فرسوده شهری در مازندران
مدیر شعب بانک مسکن مازندران گفت:در بحث بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده شهری تاکنون به هزار و ۵۹ واحد بااعتباری بالغ‌ بر ۳ هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سید حسین حاجی‌پور به مناسبت گرامیداشت هفته‌ دولت و فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران بانک مسکن را بانک توسعه‌ای و تخصصی در حوزه مسکن و توسعه شهری خواند که با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، نقش مؤثری در توانمندسازی مالی فاقدین مسکن، تأمین مالی، اجرای برنامه‌های مالی بانکی طرح‌های توسعه‌ای دولت در حوزه مسکن و توسعه شهری و بازآفرینی شهری ایفا می‌کند.

وی تسهیل فرآیند تأمین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و پرداخت تسهیلات جهت تأمین مسکن کلیه خانوارهای فاقد مسکن و ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره‌ای به فعالان، توسعه‌گران و سازندگان واحدهای مسکونی منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میان درآمد و کم‌درآمد با تأکید بر احیاء بافت‌های فرسوده و شهرهای میان جمعیتی را از مأموریت‌های اصلی بانک مسکن برشمرد.

مدیر شعب بانک مسکن مازندران به تشریح عملکرد این بانک در استان پرداخت و اظهار کرد: بانک مسکن استان مازندران با ۵۲ شعبه (از رامسر تا گلوگاه) در حال ارائه‌ خدمت به مشتریان خود است.

پرداخت ۱۲.۸ درصد تسهیلات

این مسئول با بیان اینکه ۵.۸ درصد منابع بانکی استان در اختیار بانک مسکن قرار دارد، افزود: براساس آمار کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان (۱۳ بانک دولتی و نیمه‌دولتی) بانک مسکن با پرداخت ۱۲.۸ درصد از تسهیلات شبکه بانکی استان بیش از دو برابر منابع خود تسهیلات پرداخت کرده است.

حاجی‌پور گفت: ميانگين نسبت مصارف به منابع در شبكه بانكي استان حدود ۸۳ درصد است كه اين نسبت در بانک مسكن مازندران ۲۰۲ درصد است و این آمار نشانگر آن است که بانک مسکن بیش از توان خود در این زمینه تلاش کرده است.

طرح نهضت ملی مسکن

وی بیان کرد: بانک مسکن یکی از بانک‌هایی است که طبق رسالت خود مسئولیت تأمین مالی طرح‌هایی که دولت در بخش مسکن به اجرا می‌گذارد را بر عهده دارد که از آن جمله می‌توان به تأمین مالی طرح‌هایی چون؛ مسکن مهر احیای بافت‌های فرسوده شهری مسکن روستایی مسکن محرومین و … اشاره کرد.

مدیر شعب بانک مسکن مازندران بابیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن مردم بود گفت: براساس این طرح قرار بود تا پایان دولت سیزدهم ۴ میلیون واحد ساخته (هرسال یک‌میلیون) و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

این مسئول ادامه داد: رویکرد اول طرح ملی نهضت مسکن کمک به خانه‌دار شدن اقشار فاقد مسکن است، در این رویکرد دولت مکلف به تهیه‌ی زمین برای اجرای این طرح بود درنتیجه مسکن ارزان‌تری در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: رویکرد دوم طرح ملی نهضت مسکن تولید مسکن بود بدین معنی که هرکسی که زمین داشته باشد و مایل به ساخت مسکن باشد می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند و الزامی ندارد که خریداران واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن باشند.

وی با بیان اینکه دولت همه‌ی بانک‌های دولتی و خصوصی را مکلف کرد که سالانه ۲۰ درصد منابع داخلی خود را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند، گفت:۸۰ درصد تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران توسط بانک مسکن پرداخت‌ شده است.

حاجی‌پور اعلام کرد: بانک مسکن استان مازندران به ۱۰ هزار و ۷۷۱ واحد از پروژه طرح نهضت ملی مسکن تسهیلاتی بالغ‌ بر ۴۳ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال پرداخت‌ کرده است.

مدیر شعب بانک مسکن مازندران خاطرنشان کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای حمایت از اقشار کم‌درآمد و در راستای تسهیل در امر خانه‌دار شدن مردم نرخ تسهیلات بانکی که به ۲۳ درصد افزایش‌یافته بود در زمين‌هاي دولتي به ۱۸ درصد کاهش یافت و از سوی دیگر اقساط تسهیلات این طرح در دو سال اول بازپرداخت (بعد از واگذاری) به‌صورت مساوی و یکسان پرداخت می‌شود.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج
وی با اشاره به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک مسکن مازندران گفت: در طی سال گذشته و پنج ماهه‌ سالجاری ۴۳۹ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ‌ بر ۸۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال با نرخ سود چهار درصد به واجدین شرایط این تسهیلات پرداخت شد.

حاجی‌پور تعداد پرونده‌های تسهیلات فرزند آوری در بانک مسکن مازندران را ۴۰۸ فقره اعلام کرد و افزود: در طی سال گذشته و پنج ماهه‌ سالجاری اعتباری بالغ‌ بر ۲۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به متقاضیان این بخش پرداخت‌ شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه‌ی ابلاغی بانک مسکن طبق قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت برای افرادی که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند به ازای هر فرزند ۲۵ درصد به تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهي تسهيلات آنان افزوده می‌شود و به ازای هر فرزند (تا پنج فرزند) به مدت دو سال به مدت بازپرداخت اقساط آنان افزوده می‌شود.

تسهیلات احیا بافت‌های فرسوده شهری

وی بیان کرد: در بحث بازسازی و احیای بافت‌های فرسوده شهری تاکنون به هزار و ۵۹ واحد بااعتباری بالغ‌ بر ۳ هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

این مسئول یادآور شد: بانک مسکن در راستای کمک به نوسازی مسکن روستایی مجموعاً در سال گذشته و پنج ماهه‌ سالجاری ۵۵۸ فقره تسهیلات با اعتبار هزار و ۶۳ میلیارد ریال در بخش مسکن روستایی تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران گفت: در ارائه‌ تسهیلات به بخش نوسازی مسکن روستایی تمامی بانک‌های استان مشارکت دارند و سهمیه‌ی هر بانک به‌صورت سالانه تعیین می‌شوند که در ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده ۱۰۰ درصد تعهدات استان مازندران محقق شده است.

حاجی‌پور در خصوص تسهیلات مسکن روستایی گفت: سقف این تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران در پایان گفت: در سه‌ ماهه‌ ابتدایی سال جاری بانک مسکن استان مازندران توانسته در تمامی بخش‌ها مبلغ ۱۰ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعدادی ۱۰ درصد و از لحاظ مبلغ ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.