کد خبر : 21894
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
147 views

فرماندار مرکز مازندران در نشست خبری با خبرنگاران:

پسماند، بافت فرسوده و ترافیک مهم‌ترین چالش‌های کنونی ساری است

پسماند، بافت فرسوده و ترافیک مهم‌ترین چالش‌های کنونی ساری است
نوبخت مهم‌ترین چالش‌های کنونی شهر ساری را پسماند، بافت تاریخی و فرسوده و نیز ترافیک برشمرد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدعلی نوبخت فرماندار ساری در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار اظهار کرد: باید از مکتب عاشورا در شرایط امروز بهره ببریم و زینب سلام الله علیها نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست.

‌وی افزود: توسعه یافتگی اضلاعی دارد که رسانه آزاد یکی از این ارکان است که باید به سمت بهبود امور حرکت کنند.

فرماندار ساری، خاطرنشان کرد: ما باید شیوه معاشرت خودمان را تغییر و به سمت حل مسائل و اشتراک نظر، پیش رویم.

این مسئول ادامه داد: راه نجات کنونی ما رسیدن به توسعه است که نخستین حوزه در این مسیر، توسعه اندیشه است و اندیشه‌ها هستند که جامعه را هدایت می‌کنند.

شناسایی اندیشه‌های نو رسالت کنونی رسانه است

نوبخت بر نقش رسانه‌ها را در شناسایی اندیشه‌های جدید مهم برشمرد و بیان کرد: رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی اثرگذار هستند و می‌توانند با انتشار اندیشه‌های نو در رفع چالش‌ها، موثر باشند.

وی عنوان کرد: نقش رسانه‌ها در فضای امروزی، باز کردن گره‌ها و پاشیدن بذرهای اندیشه‌های جدید در جامعه است تا از فضای موجود عبور و به فضای مطلوب برسیم.

فرماندار مرکز مازندران، افزود: دشمنی با رسانه دشمنی با آزادی و حقیقت است و رسانه‌ها به سمت روشنگری و کرامت انسانی در حرکت هستند.

این مسئول، گفت: تمامی مشکلات مطروحه امروز خبرنگاران قطعا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به حد توان، آن را پیگیری و بررسی کنیم.

نوبخت تاکید کرد: قدرت، فساد نمی‌آورد بلکه ترس از دست دادن کرسی قدرت است که فساد می‌آورد.

وی افزود: تلاش ما آن بود تا طی ۹۳۷ روز تصدی فرمانداری ساری از افراد نخبه بهره بگیریم و فضا را به سمتی ببریم که صدای همه احزاب سیاسی به گوش برسد.

فرماندار ساری، اذعان کرد: در حوزه عمرانی، بخشی حل و به اتمام رسید اما خوب بخشی هم مانده و ما در حد بضاعت و اعتبار تلاش کردیم تا برخی از کارهای عقب مانده را پیش ببریم.

۳ چالش جدی ساری چیست؟

این مسئول گفت: در ابتدای دولت، ۴۰۰ پروژه رها شده و نیمه تمام وجود داشت که ۱۲۰ پروژه به فرجام رسید.

نوبخت اشاره کرد: نخستین چالش جدی کنونی ساری، پسماند و زباله‌سوز است که باید امور را از پیمانکار و متولیان کار دنبال و پرسش‌گری کرد.

وی مطرح کرد: دومین چالش جدی ساری، ترافیک است که گره آن توسط شورای جامع ترافیک و مدیریت شهری و نیز شوراها، باز خواهد شد که رسانه‌ها باید گام به گام این مسیر را دنبال و روشنگری کنند.

فرماندار ساری، تصریح کرد: بافت فرسوده و تاریخی شهر ساری نیز سومین چالش جدی است که ۶۰۰ هکتار است و یک عزم ملی می‌خواهد و تا این گره باز نشود بسیاری از گره‌ها از جمله ترافیک نیز حل نخواهد شد.

پروژه‌های بزرگ ساری لنگ اعتبار

این مسئول ادامه داد: رسانه‌ها باید از یکایک نفرات شورا مطالبه‌گری کنند و بررسی کنند که کدام وظایف‌شان را اجرا و کدام یک را سهل انگاری کردند.

نوبخت تاکید کرد: حل این ۳ چالش جدی در گرو ورود و عزم جدی مدیریت شهری و شوراها است.

وی اعتبار امسال ساری را بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: در جاده ساری تاکام پیشرفت ما خوب است و امیدواریم فاز دوم پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

فرماندار ساری اذعان کرد: سالن ورزشی ماهفروجک و بیمارستان آیت‌الله طبرسی هر یک نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار جداگانه است.

وی متذکر شد: تکمیل تالار مرکزی ساری نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است تا انتظارات از این تالار، برآورد شود.

فرماندار ساری یادآور شد: رسانه‌ها باید شجاعانه قلم بزنند و پیگیر حل چالش‌های شهری باشند.

انتهای خبری/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.