کد خبر : 22563
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
112 views

نماینده ولی فقیه در مازندران:

کشاورز نباید از واردات متضرر شود

کشاورز نباید از واردات متضرر شود
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم مهار آب‌های سطحی، گفت:در تنظیم بازار مدیریت واردات به‌گونه‌ای باشد که نه سیخ بسوزد نه کباب، نه کشاورز ضرر کند و نه آنچنان که مصرف‌کننده دچار مشکل شود.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعد از ظهر امروز در جشنواره برکت در بخش گهرباران میاندورود، ضمن گرامیداشت ایام، اظهار کرد: امسال به لطف خدا وضع کشاورزی و باغداری از لحاظ شرایط جوی و آبی، مناسب و خوب بود، حال اگر اینجا بازار مناسب نیست به‌خاطر خطای انسانی است‌، اگر انسان کار خودش را درست انجام دهد قیمت بازار هم عادلانه می‌شود‌.

وی ضمن تقدیر از کشاورزان و مسئولان، افزود: الحمدالله امسال مشکل ۲هزار و ۳۰۰ هکتار زمین که سال قبل زیر کشت شالی نرفته بود برطرف شد.

محمدی لائینی ادامه داد: در تنظیم بازار مدیریت واردات به‌گونه‌ای باشد که نه سیخ بسوزد نه کباب، نه کشاورز ضرر کند و نه آنچنان که مصرف‌کننده دچار مشکل شود، می‌توان مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما در مازندران آب زیاد داریم ولی آب‌ها مهار نمی‌شود، حداقل ۱۴میلیارد متر مکعب و به گفته برخی از متخصصین امسال ۱۶میلیارد متر مکعب یعنی بیش از ۶۰۰ میلیمتر آب باران داشتیم، تمام مصارف کشاورزی و شرب ما ۴میلیارد متر مکعب است، بقیه همه به دریا ریخته می‌شود، خیلی می‌توان از این آب استفاده کرد و ته‌ریزش به دریا برود، بنابراین ما با استفاده بهینه از این نعمت خدادادی هنوز فاصله داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از آئین شکرگزاری و جشنواره برکت، گفت:  کشاورزان خزینه دار خداوندند، کلید خزینه‌های زمین در دست کشاورزان است، باید همیشه شکرگزار خداوند باشیم، اگر صد برابر این را هم داشته باشیم ولی شکرگزار نباشیم بی‌برکت می‌شود، برکت بسیار مهم است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه شکر هم با زبان و هم با عمل است، تاکید کرد: باید در عمل و رفتار از خدا تشکر داشته باشیم حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بدانیم، نماز بخوانیم، بی‌نمازی برکت را از بین می‌برد، در خانه‌ای که نماز نباشد فرشتگان دور و برکت گرفته می‌شود و اگر نماز باشد شیاطین از آن خانه دور و برکت به آن خانه وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به حجاب، نماز اول وقت و حلال‌خوری اهمیت دهید، اعلام کرد: سگ در داخل خانه نگهداری می‌کنند، جای سگ در بیرون خانه در بین گله گوسفند است اما اگر در خانه باشد تمام زندگی نجس می‌شود، اینها فرهنگ غرب است، گربه حرام‌گوشت است موی تن گربه در لباس باشد نماز باطل است، با خدا باشیم با خدا زندگی کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.