کد خبر : 22550
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
109 views

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ساری:

کشف ۶۳۷ فقره قاچاق چوب در مازندران/متجاوزان منابع طبیعی منتظر برخورد قاطعانه باشند

کشف ۶۳۷ فقره قاچاق چوب در مازندران/متجاوزان منابع طبیعی منتظر برخورد قاطعانه باشند
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ساری، از کشف ۶۳۷ فقره کشفیات قاچاق چوب طی سال‌جاری و نیز دستگیری ۵۹۵ نفر رد این رابطه، خبر داد و گفت: منابع طبیعی مازندران در برابر تخریب و تصرفات اراضی جنگلی ساکت نخواهد ماند و با جدیت با متجاوزان برخورد خواهد کرد.


موسی مقیمی‌مهر در گفتگو با خبرنگار  تیتر شمال؛ حفاظت را اساسی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه سازمان منابع طبیعی برشمرد و گفت: منابع طبیعی مازندران در برابر تخریب و تصرفات اراضی جنگلی ساکت نخواهد ماند و با جدیت  با متجاوزان برخورد و از قطع درختان جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه به عملکرد یگان حفاظت منابع طبیعی استان اشاره کرد و  افزود: حدود۱۴۰۰ نفر، قرق‌بان، جنگلبان و نیروهای شرکتی در این بخش فعالیت می‌کنند که وظیفه حراست از یک‌میلیون و ۱۸۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، مرتع و جنگل مازندران را بر عهده دارند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ساری، خاطرنشان کرد: همکاران ما در منابع طبیعی مازندران_ساری، با همه مشکلات،کمبودها و دردسرهای حوزه حفاظت، در عزم و حراست شبانه‌روزی از این منابع خدادادی، مصمم و پرتلاش هستند.

این مسئول با بیان اینکه تنها در پنج‌ماهه نخست امسال بالغ بر ۶۳۷ فقره کشفیات قاچاق چوب در مازندران داشتیم؛ ادامه داد: میزان این کشفیات حدود  ۱۳۴ مترمکعب چوب‌آلات و ۷۳۸ استر هیزم بوده است.

مقیمی‌مهر، اظهار کرد: در همین بخش در ۱۲ ماهه سال گذشته، یک‌هزار و ۵۱۴ مترمکعب چوب‌آلات کشف و ضبط شد.

وی تاکید کرد: در پنج‌ماهه سال‌جاری، ۵۹۵ نفر در پی کشفیات قاچاق چوب و توقیف خودروهای حامل چوب، دستگیری داشتیم که این تعداد در ۱۲ ماهه سال گذشته، یک‌هزار و ۲۹۷ مورد بوده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران_ساری، اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ را یکی دیگر از ماموریت‌های حفاظتی این دستگاه برشمرد و  اذعان کرد: در پنج‌ماهه سال‌جاری، تعداد ۳۴۲ فقره به مساحت ۶۷ هکتار و در طول سال گذشته نیز ۸۶۵ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار، اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ را داشتیم که منتج به رفع تصرف اراضی جنگلی و مرتعی، گردید.

این مسئول، در ادامه به عملکرد این اداره‌کل در بحث اطفای حریق اشاره و  عنوان کرد: در پنج‌ماهه نخست امسال، ۱۳ فقره با مساحت ۷.۵ هکتار و در دوازده ماهه سال گذشته نیز ۳۹ فقره به مساحت ۶۱ هکتار حریق داشتیم که با تلاش همکاران، نیروهای حفاظتی اداره و شرکتی، هلال‌احمر، بسیج و مشارکت مردم، شوراها و دهیاری‌های روستاها، منتج به اطفای حریق شد.

مقیمی‌مهر، تصریح کرد: این آمارها گواه و تصدیقی بر آن است که علیرغم تمامی مشکلات و کمبود اعتبارات و امکانات، اما یگان حفاظت و همکاران ما در حال حراست شبانه‌روزی از جنگل‌ها و مراتع استان هستند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما در حفاظت، پیشگیری از وقوع جرم است؛ متذکر شد: در پایان از همه مردم استان خواهشمندم هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع‌رسانی کنند تا همکاران ما بلافاصله در محل حضور و از وقوع جرم، پیشگیری کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.