کد خبر : 22672
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
110 views

با حضور وزیر گردشگری؛

کلنگ‌ ساختِ پل طبیعت تنکابن به زمین زده شد

کلنگ‌ ساختِ پل طبیعت تنکابن به زمین زده شد
کلنگِ ساختِ پل طبیعت تنکابن با ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار روز شنبه با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به زمین زده شد.


به گزارش تیتر شمال؛  سید رضا صالحی امیری به مناسبت رویداد ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن همچنین بازارچه صنایع دستی در پارک هنرمندان چشمه کیله تنکابن افتتاح کرد.

شهردار تنکابن روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی به مناسبت ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن و در آیین کلنگ زنی پل طبیعت بر روی رودخانه چشمه کیله این شهر گفت: این طرح با محوریت رودخانه چشمه کیله و با هدف توسعه جذابیت‌های گردشگری تنکابن طراحی و در مرحله اجرایی قرار گرفت.

محمد ابراهیم‌لاریجانی با بیان این که پل طبیعت به عرض ۶ متر و به طول ۹۰ متر روی رودخانه چشمه کیله احداث می‌شود تصریح کرد: این پروژه دارای یک پیاده‌راه و ۲ فضا برای راه‌اندازی محلِ پذیرایی است.

وی با اشاره به این که پل طبیعت در ادامه‌ی مجموعه پروژه‌هایی است که از سه سال پیش با هدف توسعه گردشگری تنکابن آغاز شده است، یادآور شد: مدیریت شهری برای تحقق اهداف خود در جهت توسعه و ارتقای گردشکری این منطقه حدود ۱۰ پروژه تعریف کرده که با توجه به اعتبارات شهرداری بخشی اجرایی شد و بخشی نیز در ایام پیش رو در مرحله اجرایی قرار می‌گیرد.

 

وی رودخانه پرآبِ چشمه کیله با عرض ۱۱۰ متر را محوریت توسعه گردشگری تنکابن توصیف و اضافه کرد : از سه سال گذشته این رودخانه را به ۶ قطعه تقسیم کردیم، ۲ قطعه به پارک هنرمندان و عرضه صنایع دستی اختصاص یافت، در بخشی دیگر سالن آمفی تئاتر روبازی احداث و این فضا را به محل برگزاری رویدادها اختصاص دادیم، در قطعه دیگر پل چشمه کیله به سمت دریا نیز با نصب صد سردیس مفاخر و مشاهیر استان و کشور و شهر یک تفرجگاه فرهنگی ایجاد کردیم که به محلی رویدادهای گردشگری و ادبی تبدیل شد.

مدیریت شهری تنکابن ایجاد سد لاستیکی، پارک خطی ۲ هکتاری، یک هکتاری، محل کمپینگ، عرضه صنایع دستی و تفرجگاه و مواردی از این دست را از دیگر برنامه‌های این نهاد معرفی کرد.

لاریجانی این ۱۰ طرح را نقشه توسعه گردشگری تنکابن برشمرد و خاطرنشان کرد: زمانی که این پروژه‌ها به پایان برسد نقشه توسعه گردشگری و ایجاد منطقه نمونه گردشگری تنکابن تکمیل خواهد شد به این معنی که سالی یک یا ۲ پروژه اجرایی می‌شود، برای مثال بخشی از این نقشه ۱۴۰۱ اجرایی و تعدادی را هم امسال در مرحله اجرایی قرار می‌دهیم و در پایان نقشه منطقه نمونه گردشگری شکل می‌گیرد.

وی هدف اصلی ایجاد منطقه نمونه گردشگری روی رودخانه چشمه کیله را فرصت‌سازی از این بستر طبیعی و تاریخی برشمرد.

عملیات اجرایی احداث پلِ طبیعت تنکابن با حضور وزیر میراث فرهنگی آغاز شد

‘گفتنی است، شهرداری تنکابن به بهانه ۹۰ سالگی شهرداری این شهر از ۲۴ تا ۳۱ شهریور هفته فرهنگی با عنوان رویداد ۹۰ سالگی را برگزار می‌کند. روزهایی که در نقاط مختلف شهر برنامه‌های متعددی و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و گردشگری برگزارمی شود؛ از نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر و تور شهرگردی و همایش‌های فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی مختلف مثل ورزش‌های رزمی، بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی و حتی مسابقات آفرود و موتورکراس. مجموعه‌ای از برنامه‌ها قرار است طی هشت روز در تنکابن برگزار شود که نه تنها برای تنکابنی‌ها روز و شب‌های متفاوتی خواهد ساخت، بلکه این شهر را در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳ به بهترین مقصد سفر در شمال نیز تبدیل می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.