کد خبر : 22813
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
113 views

رئیس سازمان اورژانس خبر داد:

کمبود نیروی فوریت‌های پزشکی در اورژانس کشور

کمبود نیروی فوریت‌های پزشکی در اورژانس کشور
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ۲۸ هزار نفر در اورژانس کشور فعالیت دارند، گفت: با کمبود نیروی فوریت‌های پزشکی مواجه هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ جعفر میعادفر صبح امروز در مراسم آئین رونمایی از ۱۰ آمبولانس جدید و ۱۵ آمبولانس بازسازی شده در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل ضمن قدردانی از زحمات خیران اظهار کرد: نگاه مردم در زمینه کار‌های خیر در اورژانس تغییر کرده و در حال حاضر شاهد توسعه تجهیزات و امکانات و زیرساخت‌های اورژانس توسط خیرین هستیم و این نگاه خیرین به حوزه سلامت ستودنی بوده و قابل تقدیر است.

وی یکی از مشکلات خیرین در سال‌های اخیر را بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: با شکل‌گیری مجمع خیرین در این سازمان بسیاری از مشکلات این حوزه از جمله بروکسی‌های اداری و ترخیص آمبولانس‌های گمرگ صورت گرفت و مشکل این حوزه حل شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: توجه و حل مشکلات دیگر این سازمان مانند قانون ارتقای بهره‌وری، مجوز استخدام نیرو‌های جدید و مورد نیاز، افزایش سختی کار از یک هزار و ۵۰۰ به ۳ هزار و عادلانه شدن کارانه به نیرو‌های این سازمان در حال حاضر حل شده است.

میعادفر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز حوادث شهری به خصوص در کلان شهرها نبود بسترهای حمایتی در حوزه سلامت بوده است اظهار کرد: موتورلانس یکی از راه‌حل‌های مواجهه با سوانح سطح شهر بوده است که طی دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند و هم اکنون ۳۴۰ موتورلانس در سطح کشور عملیات انجام می‌دهند.

وی با بيان اينكه یکی از نکته‌های قابل توجه در سطح فوریت‌های پزشکی افزودن نیروهای خانم است ادامه داد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند لذا حضور نیروی خانم در فوریت‌های پزشکی به شدت احساس می‌شود و امید داریم که در آینده نزدیک این مشکل نیز رفع شود.

میعادفر با اشاره به اینکه ۲۸ هزار نفر در سازمان اورژانس کشور فعالیت دارند خاطرنشان کرد: در کل کشور با کمبود نیروی فوریت‌های پزشکی مواجه هستیم که امیدواریم در آزمون مرحله بعد وزارت بهداشت بخشی از این مشکل حل شود، از طرفی مجمع خیرین کشور که در مرکز تشکیل شده است می‌توانند شعب استانی برپا شود تا خیران با مشکلات فوریت‌های پزشکی آشنا شده و در این جهت نیز همکاری کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.