کد خبر : 19709
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
153 views

عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد:

کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور

کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور خبر داد و گفت: احکام صادر شده در رتبه‌بندی باید تجدیدنظر شود.


به گزارش تیتر شمال؛ رضا حاجی‌پور دوشنبه‌شب در مراسم تجلیل از معلمان اظهار کرد: در سال گذشته حدود هفتاد هزار نفر در قالب ماده ۲۸ در آزمون‌های متعددی که برگزار شد آموزش و پرورش در راستای کسری جذب داشتند و امسال هم همین روال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر کمبود معلم داریم، عنوان کرد: کمبود معلم در مقاطع مختلف در سطح کشور وجود دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قالب ماده ۲۸ آزمون‌های استخدامی برگزار می‌شود و اولویت با معلمانی که در قالب پیش‌دبستانی، حق‌التدریسی، نهضتی‌ها، غیرانتفاعی‌ها و سرباز معلم‌ها و کسانی که  سابقه زیادی در تدریس دارند، است.

حاجی‌پور به بحث رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و افزود: قانونی که ما مصوب کردیم در مجلس شورای اسلامی در شیوه‌نامه و در چگونگی اجرا مقداری نقص وجود داشته که ما بعنوان نماینده مردم در قالب مطالبه‌گری به این رتبه‌بندی اعتراض داریم و به احکامی که صادر شده اعتراض کردیم و باید تجدیدنظر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید برخی نواقص رتبه‌بندی، خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان کارمند اداری در واحدهای مختلف فعال هستند، در قالب رتبه‌بندی قرار نمی‌گیرند، ما انتظار داریم که این اتفاق بیفتد و همه در قالب رتبه‌بندی قرار بگیرند و به حقوق خود برسند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.