کد خبر : 23054
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۴۲
104 views

حدود ۳۰۰ روستای مازندران فاقد گاز هستند؛

گام نهایی پایان محرومیت روستاهای مازندران از نعمت گاز

گام نهایی پایان محرومیت روستاهای مازندران از نعمت گاز
آماده سازی زیرساخت‌ها برای ۳۰۰ روستای فاقد گاز در استان انجام شده است تا تمامی روستاهای استان از این نعمت برخوردار شوند.


به گزارش تیتر شمال؛ طبق آمار رسمی استان مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمیعت دارد که حدود نیمی از آنان در بیش از سه هزار و ۵۰۰ روستا زندگی می کنند، روستاهایی که تا ۹۵درصد آنها از خدمات زیر ساختی آسفالت، آب، برق، گاز و تلفن برخوردارند.

در این میان درحال حاضر ۵۹ شهر و بیشتر از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا در استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند و برنامه شرکت گاز استان برای برخورداری تمامی خانوارهای روستایی از این نعمت است.

مدیرعامل شرکت مازندران روز شنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ روستای مازندران فاقد گاز هستند و آماده سازی زیرساختهای لازم برای انجام این امر در حال انجام است.

قاسم مایلی رستمی افزود: پیش بینی می شودبا اقداماتی که در حال انجام است تا کمتر از ۲ سال آینده این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی گفت:در حال حاضر ۹۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۷ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

گام نهایی پایان محرومیت روستاهای مازندران از نعمت گاز

مدیر عامل شرکت گاز مارندران با اشاره به اینکه برای گازرسانی به برخی از نقاط استان با موانعی روبرو هستیم که برای رفع این موانع تصمیماتی گرفته شد، افزود: برخی از موانع وجود داشت که بخشی در جاده هراز بود که برطرف شد پیمانکار مشخص شد.

وی توضیح داد که همچنین در بخشی از مسیر جاده چالوس برای اجرای طرح مشکلاتی وجود داشت که با هماهنگی های انجام شده مجوز صادر و پیمانکار انتخاب خواهد شد.

مایلی رستمی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما گفت: تردیدی نداشته باشید که امسال در بخش خانگی، بخش کشاورزی و بخش صنایع کوچک استان قطعی گاز نداریم.

گفتنی است گاز رسانی به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه ای با هدف فراهم کردن رفاه در روستاها عامل اصلی برای بهبود وضعیت زندگی روستاییان و نویدبخش مهاجرت معکوس جوانان به شمار می رود که آماده سازی زیرساختها برای ۳۰۰ روستای فاقد گاز در استان انجام شده است تا تمامی روستاهای استان از این نعمت برخوردار شوند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.