کد خبر : 4037
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
74 views

گوهردهی: واگذاری 174 مسکن به مددجویان بهزیستی مازندران طی ایام دهه فجر/مازندران جزو پنچ استان اول متقاضی فرزندخواندگی است

گوهردهی: واگذاری 174 مسکن به مددجویان بهزیستی مازندران طی ایام دهه فجر/مازندران جزو پنچ استان اول متقاضی فرزندخواندگی است

مدیرکل بهزیستی مازندران از واگذاری 174 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان طی ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در مقابل درخواست بالغ بر 1200 نفری در استان مازندران، تنها 203 کودک در مراکز ما تحت پوشش هستند که از این میزان، تنها 100 کودک واجد شرایط هستند. به

مدیرکل بهزیستی مازندران از واگذاری 174 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان طی ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در مقابل درخواست بالغ بر 1200 نفری در استان مازندران، تنها 203 کودک در مراکز ما تحت پوشش هستند که از این میزان، تنها 100 کودک واجد شرایط هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه از واگذاری 174 واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی طی ایام دهه فجر امسال خبر داد.

وی افزود: این مهم با کمک شرکای اجتماعی ما نظیر خیرین، راه‌وشهرسازی، بنیاد مسکن، ادارات برق، آب و گاز، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) مازندارن ممکن شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران، خاطرنشان کرد: عطرافشانی مراز شهدای بهزیستی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جامعه تحت پوشش بهزیستی و زنان سرپرست خانوار، مانور خودرویی اورژانس اجتماعی، راه اندازی مراکز مشاوره و بهره برداری از 50 پروژه استغال‌زایی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان از عمده‌ترین برنامه‌های بهزیستی مازندران طی این ایام است.

گوهردهی با بیان اینکه نزدیک به 170 هزار خانوار مازندرانی تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند؛ گفت: از این تعداد بالغ بر 56 هزار نفر از خدمات مستمری بهزیستی استفاده می‌کنند که بر این اساس، ماهانه حدود 325 میلیارد ریال خدمات مستمری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به بیش از یک‌هزار و 800 نفر کمک هزینه ایاب و ذهاب پرداخت کردیم؛ ادامه داد: طی سال‌جاری بیش از 4 هزار و 100 نفر از جامعه هدف بهزیستی از کمک هزینه تجهیزات و وسایل توانبخشی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران، بیان کرد: بالغ بر 63 هزار نفر جامعه هدف توانخواهان بهزیستی مازندران هستند که از این میزان، توانخواهان معلولیت‌های جسمی و حرکتی با جمعیتی بالغ بر 27 هزار نفر بیشترین سهم از این جامعه را به خود اختصاص داده‌اند.

گوهردهی با بیان اینکه ماهانه بالغ بر 71 میلیارد ریال یارانه به مراکز توانبخشی استان پرداخت می‌کنیم؛ عنوان کرد: ما در استان مازندران دارای 113 مرکز ارائه کننده خدمات مرتبط با حوزه توانبخشی با پوشش خدمات به یک‌هزار و 600 نفر هستیم که از این تعداد، 26 مرکز به صورت شبانه‌روزی و مابقی به صورت روزانه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: رویکرد حال حاضر بهزیستی به سمت خانه‌های حمایتی است تا معلولان در فضایی نظیر خانه و با تعداد محدود، خدمات بهتری را دریافت کنند و کاملا از متقاضیانی که دارای شرایط راه اندازی این مراکز باشند، استقبال و حمایت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران، اعلام کرد: در استان مازندران جمعیتی بالغ بر 38 هزار نفر به میزان ریالی 20 میلیارد تومان از خدمات مستمری بهزیستی به صورت ماهانه بهره‌مند می‌شوند.

گوهردهی با اشاره به تقاضای فراوان فرزندخواندگی در مازندران و قرار داشتن این استان در زمره پنج استان اول متقاضی فرزندخواندگی، تصریح کرد: برخی‌ها تصور می‌کنند که ما در مراکز بهزیستی فرزندان بی سرپرست داریم و به خانواده‌های متقاضی واگذار نمی‌کنیم اما حقیقت آن است که در مقابل درخواست بالغ بر 1200 نفری در استان مازندران، تنها 203 کودک در مراکز ما تحت پوشش هستند که از این میزان، تنها 100 کودک واجد شرایط هستند.

وی با بیان اینکه  البته قوانین واگذاری نیازمند بازنگری و اصلاح در سطوح بالادستی است؛ افزود: همه افراد متقاضی فرزندخواندگی باید در سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی کشور ثبت‌نام الکترونیکی کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر میزان آزادسازی سواحل بخش‌های تحت پوشش بهزیستی مازندران، اعلام کرد: از مجموع سه مرکز ساحلی بهزیستی مازندران، دو مرکز قبلا کاملا آزادسازی ساحل را انجام داده بودند و مرکز شهید عظیمی بابلسر نیز جزو مراکزی است که شاید تنها مراکز رفاهی معلولان در استان مازندران است و به جامعه هدف توانخواهی ما اختصاص دارد؛ که طی روز گذشته شاهد تخریب حصارها از نوار ساحلی این مرکز بودیم.

گوهردهی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها بالطبع بهزیستی مازندران با توجه به دستور رئیس جمهور و تاکید استاندار مازندران، ملزم به آزادسازی سواحل هستند و در سفر روز گذشته استاندار مازندران به بابلسر، آزادسازی این مرکز نیز در سواحل بابلسر انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.