کد خبر : 20610
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
114 views

مدیرکل بازرسی مازندران اعلام کرد:

۱۲۸ پرونده مدیران و کارکنان دولتی مازندران روی میز بازرسی

۱۲۸ پرونده مدیران و کارکنان دولتی مازندران روی میز بازرسی
مدیرکل بازرسی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۸ پرونده مدیران و کارکنان در اداره کل بازرسی باز بوده و در دست بررسی است، گفت: در استان هزار و ۱۰۰ هکتار زمین‌خواری و کوه‌خواری در مناطق جنگلی و جلگه‌ای مازندران صورت گرفته که از این میان، ۹۰۰ هکتار مربوط به شهرستان عباس‌آباد است.


به گزارش تیتر شمال؛ علی گرمه‌ای بعد از ظهر امروز در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان بالاترین دستگاه نظارتی حاکمیتی کشور به طور خاص به عنوان دستگاه نظارتی فعالیت دارد و در کشور شناخته شده است.

وی افزود: جایگاه سازمان بازرسی در اندازه‌ای دیده شده است که یک اصل از قانون اساسی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بازرسی مازندران خاطرنشان کرد: براساس قانون، نظارت بر حسن اجرای امور و نظارت بر قانون شرح وظایف این سازمان است و بر همین اساس سه نوع بازرسی شامل بازرسی فوق‌العاده،  برنامه‌ای و موردی تعریف شده است.

این مسئول ادامه داد: ساختار اداره کل بازرسی بر اساس تخصص و نیازها در سیستم اداری تعریف شده است که در استان مازندران به ۶ گروه تقسیم شده است.

گرمه‌ای بیان کرد: سازمان بازرسی، به عنوان دبیرخانه شورای دستگاه نظارتی استان نیز انجام وظیفه می‌کند.

وی عنوان کرد: اداره کل بازرسی استان مازندران در مکاتبه با دستگاه‌ها، نامه‌های متنوعی را در قالب نامه‌های هشداری، نامه‌های لازم‌الاجرا  در قالب ماده ۱۰ سازمان بازرسی، نامه به استاندار و مدیران استانی با هدف تذکر و یادآوری نقاط ضعف و چالش‌ها و غیره ارسال می‌کند.

مدیرکل بازرسی استان مازندران، گفت: گزارش‌های سازمان بازرسی نیز با هدف برکناری مدیر و یا انجام امور اصلاحی انجام می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته تعداد بازرسی موردی به ۳۷۵ مورد افزایش یافت و یک مورد فوق‌العاده و ۳۷ مورد  بازدید برنامه‌ای داشتیم.

گرمه‌ای اعلام کرد: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد  تومان مالیات معوقه در سال گذشته با پیگیری بازرسی استان مازندران، وصول شد.

وی افزود: جلوگیری از خروج  ارز در قالب خرید خارجی به مبلغ ۲۶۷ میلیون و ۷۷۵ هزار یورو در یکی از شرکت‌ها با هدف حمایت از تولید ملی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

مدیرکل بازرسی استان مازندران، اضافه کرد: جلوگیری از قطع مستمری تعداد ۱۰ هزار نفر از سامانه بهزیستی و رسیدگی به شکایت‌ها، تثبیت مالکیت منطقه کله‌نو کلاردشت، خروج ۲۲۱ هکتار از اراضی محمودآباد، جمع‌آوری نیلوفر وحشی در بابل، حل مشکل نور در معابر و خیابان‌های ساری و اقداماتی از این دست نیز مواردی از اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

این مسئول گفت: در سال گذشته بازدید میدانی از بنادر و املاک تملیکی داشتیم که تعیین‌تکلیف کالاهای در حال فساد انجام و تمامی این قلام از بنادر، تخلیه شد.

گرمه‌ای اذعان کرد: پرداخت تسهیلات به ۷۶۳ نفر به ارزش ۱۹۳ میلیارد ریال و تعیین تکلیف پرونده یک‌هزار و ۷۳۶ نفر از متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک‌های مازندران از دیگر اقدامات این سازمان در استان مازندران است.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان بازرسی، تهیه و اعلام گزارش است؛ اشاره کرد: بازدید میدانی از مراکز درمانی به صورت موردی صورت گرفته و موارد اصلاحی نیز به مسئولان متولی اعلام شده است.

مدیرکل بازرسی استان مازندران، تاکید کرد: در استان مازندران  هزار و ۱۰۰ هکتار زمین‌خواری و کوه‌خواری در مناطق جنگلی و جلگه‌ای استان مازندران صورت گرفته که از این میان، ۹۰۰ هکتار مربوط به شهرستان عباس آباد است که در این ارتباط گزارش‌های لازم تهیه و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

این مسئول گفت:  تعداد ۲۱۱ متهم تخلفاتی و ۷۹ متهم کیفری در پرونده‌های سال گذشته به ثبت رسید.

گرمه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۸ پرونده مدیران و کارکنان در اداره کل بازرسی باز بوده و در دست بررسی است.

وی افزود: دستور رئیس جمهور در خصوص راه اندازی زباله‌سوز ساری روی زمین نمانده و پیگیری در حال انجام است و ما نیز ورود پیدا کردیم.

مدیرکل بازرسی استان مازندران، مطرح کرد: بازه‌ای که بعضا اعلام می‌شود موانع و مسائلی پیش می‌آید که کار به تعویق می‌افتد اما بدان معنا نیست که کار انجام نشده است.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن صحنه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: انتخابات را در پیش داریم و رسالت اصحاب رسانه در پرتو انصاف و عدالت در این ایام و صحنه مهم، افزایش مشارکت مردمی است.

گرمه‌ای متذکر شد: در مدت زمان باقیمانده تمرکز را بر روی افزایش مشارکت و نیز ایجاد امید در میان مردم بگذارید.

وی یادآور شد: باید در کنار پرداخت رسانه‌ها به نقاط ضعف و ایرادات، نقاط قوت و دستاوردها را نیز اطلاع‌رسانی کنید.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.