کد خبر : 22661
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
108 views

دبیر اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندران خبر داد:

شناسایی ۸۲ شهید آزاده در مازندران

شناسایی ۸۲ شهید آزاده در مازندران
دبیر اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندران، گفت: طی سنوات گذشته در استان مازندران ۱۸ شهید شناسایی شده بود که سپس به ۴۴ شهید افزایش و در آخرین بررسی این تعداد به ۸۲ شهید در استان مازندران رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ جعفر مزیدها صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه و شورای مشورتی آزادگان استان مازندران اظهار کرد: روند برگزاری کنگره شهدای غریب از تیرماه ۱۴۰۲ استارت خورد و دبیران کنگره کار خود را از مهرماه سال گذشته آغاز کردند.

وی افزود: شناسایی شهدای غریب در اسارت آغاز شد و شامل اسیرانی بوده که در اردوگاه عراق، حین انتقال و پس از آن به شهادت رسیدند.

دبیر اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندران، خاطرنشان کرد: طی سنوات گذشته در استان مازندران ۱۸ شهید شناسایی شده بود که سپس به ۴۴ شهید افزایش و در آخرین بررسی این تعداد به ۸۲ شهید در استان مازندران رسید.

این مسئول ادامه داد: از این میزان، تعداد ۱۸ نفر به دست کومله، منافقین و گروهک‌های تروریستی و مابقی توسط ارتش عراق در اردوگاه، بیمارستان و یا حین انتقال به شهادت رسیدند.

مزیدها بیان کرد: در این میان دو خلبان شهید داریم که شهید خلبان حسین قاسمی از آمل که شهید نماز شناخته می‌شود توسط ارتش عراق، اعدام شد و شهید دوم خلبان پرویز ذبیحی از قائم‌شهر است که در اردوگاه بعثی به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: شهید عقیل افتخاری از جویبار جوان‌ترین شهید مازندران است.

دبیر اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران، اعلام کرد: طی یک‌سال اخیر، پنج یادواره شهدای غریب در اسارت استان برگزار شد.

مزیدها گفت: ۱۷ شهرستان مازندران دارای شهید غریب در اسارت هستند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.