کد خبر : 22440
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
109 views

ترافیک پدیده معمول و همیشگی در جاده‌های مازندران؛

۲.۵ میلیون تردد خودرویی در محورهای مازندران ثبت شد

۲.۵ میلیون تردد خودرویی در محورهای مازندران ثبت شد
تعطیلات اخیر و سیل ورود مسافران به مازندران و زائرانی که قصد حضور در آیین سوگواری شهادت امام رضا(ع) ‌ را از محور این خطه از شمال کشور داشتند و عازم مشهد شدند، آمار ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۶۰۰ تردد خودرویی در محورهای ارتباطی استان طی ۱۰ روز اخیر ثبت کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ ترافیک پدیده معمول و همیشگی در جاده های مازندران به شمار می رود چرا که وجود مواهب الهی از جمله دریای خزر و جنگل های انبوه هیرکانی جاذبه ای وسوسه انگیز برای ایرانیان به شمار می رود و باعث می شود در تعطیلات آخر هفته یا دیگر تعطیلات مناسبت های مذهبی و ملی به این استان سفر کنند.

البته مازندرانی ها غالبا این ترافیک و پرحجم بودن تردد خودروهای را در تعطیلات مشاهده می کنند و غالبا این موضوع بیشتر به یک یا ۲ روز آخر هفته ها خلاصه می شود و ترافیک سرسام آور و معطلی های چندین ساعته در جاده ها به این امید فقط در همین یکی ۲ روز آخر هفته ها است قابل تحمل تر می شود.

اما این بار قرار گرفتن تعطیلات پایان ماه صفر به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) ‌و شهادت امام هشتم در یک هفته فرصتی مناسب برای سفر چند روزه را برای پایتخت نشینان و دیگر شهروندان کشورمان ایجاد کند به طوریکه در هر یک از روزهای هفتم تا ۱۶ شهریورماه اگر گذرتان به جاده های مازندران افتاده باشد تعداد پرشمار خودروهای با پلاک های غیربومی استان و ترافیک فوق سنگین را مشاهده می کردید.

ثبت دستکم ۲.۵ میلیون تردد خودرویی در محورهای مازندران

آمار ارائه شده از سوی رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بر این موضوع صحه می گذاردو گفت: در بازده زمانی هفتم تا ۱۶ شهریورماه تعداد ورودی خودرو به این استان یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۳۷۸ است.

علی صادقی روز شنبه اعلام کرد: همچنین در این مدت خروج یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۲۲۲ خودرو از جاده های مازندران ثبت شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع تعداد تردد ورودی و خروجی خودروها در این مدت ۱۰ روزه در جاده های مازندران ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۶۰۰ خودرو است.

رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در این میان ۱۵ درصد از مجموع ورود و خروج استان مازندران از محور کندوان ۱۷ درصد از هراز و ۱۷ درصد از سوادکوه بود.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.