کد خبر : 20272
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۵
123 views

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

۴۰ درصد شناگاه‌های مازندران آلوده است

۴۰ درصد شناگاه‌های مازندران آلوده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: چهار مرحله در سال از شناگاه‌های استان، سنجش و آمارگیری می‌کنیم و براساس آخرین پایش ۴۰ درصد شناگاه‌های استان، بار آلودگی دارند.


به گزارش تیتر شمال؛  عطاءالله کاویان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در حوزه محیط زیستی، بن‌بستی نداریم و لذا باید راهکارهایی ارائه کنیم که در کنار الزامات حفظ محیط‌زیست، انتظارات و توقعات دستگاه‌ها نیز برآورده شود.

کاویان بیان کرد: تمامی شهرهای کوچک و بزرگ خواهان ایجاد مراکز پسماند هستند و ما مخالف ایجاد سایت جدید هستیم و نباید اجازه دهیم زخم جدید ایجاد شود.
وی عنوان کرد: اگر بخواهیم این موضوع را باز بگذاریم همه خواهان ایجاد پهنه جدید هستند و اول ببینیم امکان اینکه در همان نقطه امکان ساماندهی وجود دارد یا خیر.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: امکانات موجود پاسخگوی این عرصه با این وسعت نیست و از اعتبارات دولت سیزدهم پایگاه اطفای حریق ایجاد شد‌.
این مسئول افزود: پایش هوایی در دست انجام است و اعتبارات دولت سیزدهم چالش‌های این حوزه را تقلیل بخشید.
کاویان مطرح کرد: بنا بر گواه آمار ۸۰ درصد کاهش حریق را در میانکاله طی سالیان اخیر شاهد بودیم و از لحاظ وسعت نیز به دلیل استقرار تجهیزات به حداقل رسیده است.
وی تصریح کرد: بیم آن می‌رود که امسال با توجه به پوشش گیاهی و دمای هوا، آتش سوزی‌ها بالا باشد که تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: آمار فرسایش خاک در ایران بالاست و در کشور ما این رقم، ۲۰ تن در هکتار در سال است.
این مسئول ادامه داد: استان مازندران در دامنه‌های شیب‌دار دارای فرسایش خاک جدی است و شیوه‌نامه اجرایی حفاظت خاک تدوین و متولی آن جهاد کشاورزی است.
کاویان اشاره کرد: جرایمی که از قانون حفاظت خاک به دست می‌آید بسیار بسیار سنگین است.
وی اعلام کرد: چهار مرحله در سال از شناگاه‌های استان، سنجش و آمارگیری می‌کنیم و بر اساس آخرین پایش ۴۰ درصد شناگاه‌های استان، بار آلودگی دارند.
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: تعداد شناگاه‌های دولتی و خصوصی مازندران بر ۷۰ نقطه است.

وی گفت: پنج آزمایشگاه در اقصی نقاط استان پایش آلودگی شناگاه‌های استان را انجام می‌دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.